90 proc. polskich internautów korzysta z social media. Liderem Facebook, w górę YouTube

90 proc. internautów w Polsce przegląda treści z platform społecznościowych. Ciągle najwięcej osób korzysta z Facebooka, ale aktywność internautów najszybciej rośnie na YouTube i jest wciąż mocno widoczna na portalach internetowych i Twitterze - wynika z raportu IRCenter.

km
km
Udostępnij artykuł:

W 2016 roku 90% polskich internautów było zaangażowanych w aktywności w mediach społecznościowych. To o 4 pkt. proc. więcej niż rok wcześniej. Wzrosła liczba twórców, komentujących i widzów.

Co drugi użytkownik sieci (51% - o 5 pkt. proc. więcej niż rok wcześniej) jest twórcą lub komentującym - pisze treści, które wpływają na opinie pozostałych internautów.

grafika

Wśród platform, z których korzystamy przynajmniej raz w tygodniu, najpopularniejszy jest Facebook. Jednocześnie jest to jedyna platforma, która odnotowała spadek w udziale jej najaktywniejszych użytkowników (-4 pkt. proc.). Największy wzrost odnotowały tymczasem komunikatory (+18 pkt. proc.).

grafika

Chociaż w dalszym ciągu dominują osoby, które korzystają z 2-3 serwisów, w ostatnim roku zaobserwowano polaryzację wśród użytkowników social media. Z jednej strony zwiększył się udział osób korzystających tylko z jednej platformy, a z drugiej strony zwiększył się udział osób korzystających z 4, 5 i 6 platform. Zmalał natomiast udział osób korzystających z 2 i 3 serwisów.

grafika

Widoczne jest też wyróżniające się współkorzystanie z LinkedIn i Twittera oraz ze Snapchata i Instagrama. Najwięcej osób współkorzysta z Facebooka, YouTube'a i blogów.

grafika

Największy wzrost udziału treści miała platforma YouTube. Wzrost liczby treści odnotowały także Twitter i Facebook.

grafika

Facebook w dalszym ciągu umacnia swoją pozycję pod względem wolumenu treści publikowanych na platformie.

grafika

W 2016 r. liczba treści na YouTube przekroczyła liczbę treści na portalach i na Instagramie. Widoczne jest przyhamowanie wzrostu treści na Instagramie oraz dalszy spadek liczby treści na forach i blogach.

grafika

"Social Media 2016” to czwarta edycja podsumowania mediów społecznościowych w Polsce realizowana przez agencję badawczo-analityczną IRCenter. Raport odpowiadamy na pytania o to kim są użytkownicy social media, jak social media zmieniają się na przestrzeni czasu oraz jakie są bieżące trendy. Tegoroczna edycja została zrealizowana we współpracy z SentiOne i SpicyMobile. Aby opisać ostatni rok w social media przeprowadzono badanie ilościowe na reprezentatywnej pod względem płci, wieku i wielkości miejsca zamieszkania grupie internautów (badanie CAWI na grupie n=2110 internautów, realizacja styczeń 2017) oraz przeanalizowano dane dotyczące aktywności w social media (jakościowa i ilościowa analiza treści z mediów społecznościowych) i dane o korzystaniu z urządzeń mobilnych (monitoring 2,5 tys. urządzeń mobilnych; dane za okres styczeń - grudzień 2016).

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele

PTWP znów kupuje. Tym razem w eventach

PTWP znów kupuje. Tym razem w eventach