Podczas gali Złote Spinacze 2025 wręczono statuetki w 35 kategoriach konkursowych, w tym w 20 kategoriach głównych, 12 kategoriach sektorowych oraz 3 kategoriach specjalnych. Projekty oceniało 145-osobowe jury, obradujące w ośmiu grupach jurorskich, którego przewodniczącą była Marta Pokutycka-Mądrala, dyrektorka komunikacji oraz rzeczniczka prasowa, Nationale-Nederlanden.
Portal Wirtualnemedia.pl jest patronem medialnym konkursu Złote Spinacze.
Nagrody Specjalne na Złotych Spinaczach 2025 - kto zwyciężył?
Oprócz nagród przyznawanych w kategoriach konkursowych przez jury, uczestnicy wydarzenia poznali także laureatów nagród specjalnych.
Gwiazda PR - wyróżnienie za szczególne osiągnięcia dla branży public relations, zostało przyznana Stowarzyszeniu Demagog.
Po raz drugi w historii Złotych Spinaczy przyznano także Kryształowy Spinacz – nagrodę dla firmy, która przeprowadziła przetarg na usługi PR zgodnie z najwyższymi standardami branżowymi promowanymi w ramach kampanii ZFPR – "Partnerski PRzetarg". Wyróżnienie otrzymała firma Provident Polska.

Na podstawie rankingu podmiotów nagrodzonych w tej edycji konkursu, Tytanowy Spinacz dla "Najlepszego w konkursie" otrzymała Agencja K+ Group. Na drugim miejscu w rankingu znalazła się Agencja 24/7Communication, trzecia zaś była Agencja MSL.
Po raz kolejny została przyznana także nagroda Redakcji RP.pl. Trafiła do Stowarzyszenia WIOSNA oraz Agencji Reklamowej Hand Made za projekt: Biedańsk. Raport o biedzie Szlachetnej Paczki 2024.
Lista wszystkich nagrodzonych w konkursie Złote Spinacze 2025:
Kategorie główne:
1. PR korporacyjny
Srebrny Spinacz
10 lat BLIKNĘŁO/ Clear Communication Group, BLIK
Srebrny Spinacz
Jak promować OZE, gdy wieje w stronę węgla?/ 24/7Communication, OX2 Polska
Srebrny Spinacz
Work Sport Balance w Decathlon/ GetHero, Decathlon Polska
2. PR produktu
Brązowy Spinacz
Zestaw edukacyjny ORBIUM – mobilne laboratorium z tabletem/ Centrum Nauki Kopernik, Samsung Electronics, dfusion communication

Brązowy Spinacz
"Przesmyk" – polski thriller szpiegowski globalnym hitem/ TVN Warner Bros. Discovery
Srebrny Spinacz
Kampania PR IKEA "Hej, pobudka! Czas na sen dobry"/ Garden of Words Group, IKEA Retail
Złoty Spinacz
Nie być w zawieszeniu. Pracuj.pl uwalnia 40 mln aplikacji/ Pracuj.pl
3. Issue management i komunikacja kryzysowa
Brązowy Spinacz
Zarządzanie kryzysem, walka z dezinformacją - Agaris Polska / Agencja 3PR Consulting
Srebrny Spinacz
Kultowy Panek CarSharing znika z rynku/ Icon Strategies, Panek
Złoty Spinacz
Szybko, wszyscy razem - walczymy z powodzią!/ K+ Group, Koleje Dolnośląskie, Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego
4. Advocacy i Public Affairs
Srebrny Spinacz
Razem dla nerek – życie bez dializ/ PRCN
Srebrny Spinacz
"Start w dorosłość": drugiej szansy nie będzie/ Fundacja Dobrych Inicjatyw

Srebrny Spinacz
Bye Bye HPV/ Fundacja SEXEDPL, Agencja Polot
5. Kampania społeczna
Brązowy Spinacz
"Koszmarna kolejka" szarża FDI, która poruszyła system/ Fundacja Dobrych Inicjatyw
Srebrny Spinacz
Kampania 12/15/ SEC Newgate CEE, VML Poland
Złoty Spinacz
Biedańsk. Raport o biedzie Szlachetnej Paczki 2024/ Stowarzyszenie WIOSNA, Hand Made Agencja reklamowa
6. PR pro bono
Brązowy Spinacz
Woda opadła, psy zostały – kampania pomocowa dla schronisk/ MSL
Srebrny Spinacz
Powitalnik 2.0 - przewodnik dla rodziców po diagnozie dziecka/ Admind Branding & Communications
Złoty Spinacz
Dzieciństwo bez przemocy mocą na całe życie/ K+Group, Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę
7. Employee experience i komunikacja wewnętrzna
Brązowy Spinacz
Fabryki różnorodności Mondelez – kultura realnej zmiany/ Publicis Consultants, Mondelez Polska

Srebrny Spinacz
RóżniMY – Biedronka aktywizuje osoby z niepełnosprawnością/ Biedronka
Srebrny Spinacz
długodystansZDROWI – sposób na lojalność/ Nationale-Nederlanden
8. Event komercyjny
Brązowy Spinacz
Betclic - FANna i inne niestandardy w sponsoringu/ K+ Group, Betclic
Srebrny Spinacz
Hands Up Confidence - festiwalowa świeżość bez kompromisów/ MSL, Old Spice
Srebrny Spinacz
Jak pracować, by nie żałować? - impro z rocketjobs.pl/ portal pracy rocketjobs.pl
9. Event społeczny
Brązowy Spinacz
Kampania 12/15/ SEC Newgate CEE, VML Poland
Srebrny Spinacz
Właśnie trwa połączenie w sprawie zaginionego dziecka/ Fundacja ITAKA - Centrum Poszukiwań Ludzi Zaginionych, Screen Network
Złoty Spinacz
Akcja RELacja HejTY Reaguj!/ Agencja eventowa TT Age
10. Launch produktu, usługi lub firmy
Brązowy Spinacz
City Combo – Odkrywcy Miasta/ 38Content Communication, Balcia

Srebrny Spinacz
Unikalny program od Nationale-Nederlanden zmienia reguły gry/ K+Group, Nationale-Nederlanden, BlueCloud
Srebrny Spinacz
Fabryka Czekolady E. Wedel - muzeum, w którym MOŻNA wszystko/ 24/7Communication, Lotte Wedel, GoldenSubmarine
11. ESG, Sustainability i CSR Communications
Brązowy Spinacz
Kompetencje AI dla każdego w Polsce - kampania Microsoft/ dfusion communication, Microsoft
Srebrny Spinacz
Gdzie jest tron/ WCTron, Apollo 360 - agencja marketingowa
Złoty Spinacz
Kampania edukacyjna Wear Your Story/ LIGHTHOUSE, LPP
12. PR miejsca, miasta lub regionu
Brązowy Spinacz
Fabryka Czekolady E. Wedel - muzeum, w którym MOŻNA wszystko/ 24/7Communication, Lotte Wedel, GoldenSubmarine
Brązowy Spinacz
D’ARC, czyli pierwsza off-opera w historii MPW/ 38Content Communication, Muzeum Powstania Warszawskiego

Srebrny Spinacz
Kierunek GZM – największy w Polsce festiwal mikrowypraw/ Górnośląsko-Zagłębiowska Metropolia
Srebrny Spinacz
Ryga: city break, który zmienia perspektywę/ Weber Shandwick, Riga Investment and Tourism Agency (LIVE RIGA)
13. Social media
Srebrny Spinacz
Admin Komputronik. Więcej niż Admin./ Brand Kolektyw, Komputronik
Srebrny Spinacz
Kopalnia Soli "Wieliczka" – od tradycji do trendów/ So Bright
Srebrny Spinacz
Jak opowiedzieć zwycięstwo: Kubica x Le Mans x ORLEN/ ORLEN
14. Business-to-Business PR
Brązowy Spinacz
Otodom odczarowuje deweloperkę/ Linkleaders, Otodom
Srebrny Spinacz
88% firm ofiarą cyberataku. ESET edukuje pracowników/ Linkleaders, ESET, DAGMA Bezpieczeństwo IT, PowerGam
Srebrny Spinacz
BEPS 2.0 - Panie, ale przecież ja płacę podatki. Otóż nie!/ EY Polska
15. Komunikacja z rynkiem kapitałowym

Brązowy Spinacz
Kampania informacyjna oferty publicznej (IPO) Grupy Żabka/ M+G, Grupa Żabka
Srebrny Spinacz
IPO Diagnostyki. Biznes z misją wchodzi na giełdę/ InnerValue
16. Media relations
Brązowy Spinacz
OLX i monday comms: drugie życie elektroniki/ monday comms, Grupa OLX
Brązowy Spinacz
Cepelia z nowym gospodarzem – Empik wraca na Marszałkowską/ Walk PR, Empik
Złoty Spinacz
Strażak na szlaku. 5 lat ratowania życia./ M&CC, Fundacja DKMS
17. Employer Branding
Brązowy Spinacz
"Czujesz ten vibe?": rekrutacja do TRIBE Krakow Old Town/ 38Content Communication, TRIBE Krakow Old Town, Accor Services Poland
Srebrny Spinacz
Cooking with DANONE | Przepis na udaną karierę!/ Grupa spółek DANONE
Złoty Spinacz
Przyjaźń od kuchni/ 24/7Communication, McDonald's Polska, DDB Warszawa, Dentsu Creative, OMD
18. Content marketing – branded content

Srebrny Spinacz
Nie być w zawieszeniu. Pracuj.pl uwalnia 40 mln aplikacji/ Pracuj.pl
Srebrny Spinacz
Szczęśliwi metrów nie liczą – dobrostan zaczyna się w domu/ Linkleaders, Otodom, Cut The Mustard
Złoty Spinacz
Lloret de Mar - premiera gry EA SPORTS FC 25 w Polsce/ MSL, Electronic Arts
19. Custom Publishing
Brązowy Spinacz
W pracy czuję bardziej. Pierwsza neurokampania o karierze/ Linkleaders, Pracuj.pl, Fundacja Mamy Podobnie
Srebrny Spinacz
Klara buduje/ ERBUD, Fundacja ERBUD
Złoty Spinacz
Biedańsk. Raport o biedzie Szlachetnej Paczki 2024/ Stowarzyszenie WIOSNA, Hand Made Agencja reklamowa
20. Walka z dezinformacją
Srebrny Spinacz
Wyjdź z neta, idź do weta/ Garden of Words, Royal Canin, IQ Marketing
Kategorie sektorowe:
21. Technologia, IT, telekomunikacja
Brązowy Spinacz
Lloret de Mar - premiera gry EA SPORTS FC 25 w Polsce / MSL, Electronic Arts

Srebrny Spinacz
Cyberatak na firmę zawsze trafia w człowieka. ESET edukuje/ Linkleaders, ESET, DAGMA Bezpieczeństwo IT
Złoty Spinacz
Od niszy do mainstreamu - cyberbezpieczeństwo OT/ 24/7Communication, EY Polska
22. Finanse
Brązowy Spinacz
W UNIQA jesteśmy razem/ UNIQA, Be About | Hybrid Agency
Brązowy Spinacz
N!Asystent – Pierwszy AI Asystent Bankowy w Polsce/ Nest Bank, Burson
Złoty Spinacz
Unikalny program od Nationale-Nederlanden zmienia reguły gry/ K+Group, Nationale-Nederlanden, BlueCloud
23. Uroda, higiena i wellness
Brązowy Spinacz
Album Piękna / Dove x Rossmann/ Yellowcups, Dove Polska Unilever, Rossmann, Mindshare, That One Agency
Srebrny Spinacz
Hands Up Confidence - festiwalowa świeżość bez kompromisów/ MSL, Old Spice
24. Moda i styl życia
Brązowy Spinacz
Łódź spełnia obietnice. 50 lat Ziemi Obiecanej/ 38Content Communication, Manufaktura

Srebrny Spinacz
Kampania edukacyjna Wear Your Story/ LIGHTHOUSE, LPP
25. Sektor spożywczy
Brązowy Spinacz
Fabryka Czekolady E. Wedel - muzeum, w którym MOŻNA wszystko/ 24/7Communication, Lotte Wedel, GoldenSubmarine
Srebrny Spinacz
Daj im szansę!/ 24/7Communication, Lotte Wedel
Złoty Spinacz
Fabryki różnorodności Mondelez – kultura realnej zmiany/ Publicis Consultants, Mondelez Polska
26. Kultura i media
Brązowy Spinacz
D’ARC, czyli pierwsza off-opera w historii MPW/ 38Content Communication, Muzeum Powstania Warszawskiego
Brązowy Spinacz
4. sezon "Emily w Paryżu"– "efekt Netflixa" w Krakowie/ K+ Group, Netflix Polska, Behind the Brand, Altavia Kamikaze + K2
Brązowy Spinacz
Nauka biznesu po polsku z serialem EDUKACJA XD/ CANAL+
27. Medycyna i zdrowie
Brązowy Spinacz
Rozlicz ból/ MSL, Fundacja K.I.D.S.
Srebrny Spinacz
Bye Bye HPV/ Fundacja SEXEDPL, Agencja POLOT
Złoty Spinacz
Rany pod kontrolą - walka o lepsze życie pacjentów z ranami!/ PRCN
28. Sport, turystyka i rekreacja
Brązowy Spinacz
Wszyscy Do Wioseł 2024/ Fundacja Legii
Brązowy Spinacz
"Urlopowy Kompas Polaków. Wakacje 2025"/ Q&A Comms
Srebrny Spinacz
Betclic - FANna i inne niestandardy w sponsoringu/ K+ Group, Betclic
29. Nieruchomości, budownictwo, dom i wnętrze
Brązowy Spinacz
Klara buduje/ ERBUD, Fundacja ERBUD
Brązowy Spinacz
Otodom odczarowuje deweloperkę/ Linkleaders, Otodom
Złoty Spinacz
Kampania PR IKEA "Hej, pobudka! Czas na sen dobry"/ Garden of Words Group, IKEA Retail
30. Przemysł i infrastruktura
Brązowy Spinacz
Olejomaty – piąty wymiar recyklingu/ Good One PR, EMKA
Brązowy Spinacz
Jak promować OZE, gdy wieje w stronę węgla?/ 24/7Communication, OX2 Polska
Srebrny Spinacz
Gdzie jest tron/ WCTron, Apollo 360 - agencja marketingowa
31. Motoryzacja i transport
Brązowy Spinacz
Kultowy Panek CarSharing znika z rynku/ Icon Strategies, Panek
Srebrny Spinacz
Szybko, wszyscy razem - walczymy z powodzią!/ K+ Group, Koleje Dolnośląskie, Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego
Złoty Spinacz
Airbus partnerem nowego etapu rozwoju floty PLL LOT/ Polskie Linie Lotnicze LOT
32. NGO i sektor publiczny
Srebrny Spinacz
Dzieciństwo bez przemocy mocą na całe życie/ K+Group, Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę
Srebrny Spinacz
"Koszmarna kolejka" szarża FDI, która poruszyła system/ Fundacja Dobrych Inicjatyw
Srebrny Spinacz
Biedańsk. Raport o biedzie Szlachetnej Paczki 2024/ Stowarzyszenie WIOSNA, Hand Made Agencja reklamowa
Złoty Spinacz
Kampania 12/15/ SEC Newgate CEE, VML Poland
Kategorie specjalne:
33. Kreatywność
Złoty Spinacz
Wrzuć do kosza i te okazy!/ Lasy Państwowe
34. Efektywność
Złoty Spinacz
"Start w dorosłość": drugiej szansy nie będzie/ Fundacja Dobrych Inicjatyw
35. Research&Insight
Złoty Spinacz
Gdzie jest tron/ WCTron, Apollo 360 - agencja marketingowa
Nagrody specjalne:
Gwiazda PR:
Stowarzyszenie Demagog
Kryształowy Spinacz:
Provident Polska
Tytanowy Spinacz:
1 miejsce: K+ Group
2 miejsce: 24/7 Communication
3 miejsce: MSL
Nagroda Redakcji rp.pl:
Biedańsk. Raport o biedzie Szlachetnej Paczki 2024/ Stowarzyszenie WIOSNA, Hand Made Agencja reklamowa











