Aflofarm i Lidl więcej na reklamy - w dół Procter & Gamble, Kino Świat i Orange Polska (TOP 10)

Aflofarm Farmacja Polska, który niezmiennie jest liderem wydatków reklamowych w tradycyjnych mediach, przez jedenaście miesięcy br. przeznaczył na to ponad jedną trzecią więcej niż rok temu. Nakłady reklamowe zwiększył też Lidl Polska, a ograniczyły je m.in. takie firmy, jak Procter&Gamble Polska,  Kino Świat i Orange Polska.

bg
bg
Udostępnij artykuł:
Aflofarm i Lidl więcej na reklamy - w dół Procter & Gamble, Kino Świat i Orange Polska (TOP 10)
fot. Shutterstock.com

Od stycznia do listopada br. media pozainternetowe zarobiły cennikowo na reklamach 27,6 mld zł, czyli 6,3 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2014 roku - wynika z raportu Kantar Media opracowanego przez Wirtualnemedia.pl.

Najwięcej na reklamę w mediach tradycyjnych przeznaczyła firma farmaceutyczna Aflofarm Farmacja Polska, której wydatki w omawianym okresie wyniosły 1,58 mld zł i były wyższe od ubiegłorocznych o 37 proc. Przedsiębiorstwo zdecydowało się właśnie na zmianę domu mediowego zajmującego się dla niego planowaniem i zakupem czasu reklamowego w telewizji - zamiast Mindshare będzie to robić Starcom Mediavest Group.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/cennikowe-wzrosty-reklamowe-w-radiu-magazynach-i-dziennikach-w-dol-kina ##

Drugim pod względem inwestycji reklamowych marketerem jest Orange Polska. Ten telekom na wsparcie swoich produktów i usług w pozainterentowych mediach przeznaczył w tym roku 545,7 mln zł , czyli mniej o 2,8 proc.Orange podpisał niedawno umowę, na mocy której został sponsorem tytularnym Open’er Festivalu.

Trzecie miejsce na reklamowym podium należy do Lidl Polska z wydatkami w wysokości 485,4 mln zł (17,6 proc. więcej niż rok wcześniej). Od września br. ten marketer prowadzi kampanię z udziałem Doroty Wellman i Karola Okrasy, którzy w bożonarodzeniowej kampanii zachęcają do udziału w promocji z 2 mln egz. książki kucharskiej o rybach do wygrania.

Inwestycje reklamowe zwiększyła też w porównaniu z ub.r. spółka P4, operator sieci Play - w tym roku wydała o 8,5 proc. więcej niż rok temu, zostawiając w mediach 357,9 mln zł.

Z kolei dystrybutor filmowy Kino Świat oraz koncerny Procter & Gamble Polska i Ferrero Polska zredukowały nakłady reklamowe w skali roku. Kino Świat zmniejszył je o 18,4 proc. do 485,3 mln zł, Procter & Gamble - o 24 proc., do 346,4 mln zł, a Ferrero - o 3,1 proc., do 332,6 mln zł.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/polski-rynek-reklamowy-4-proc-w-gore-zyskaly-internet-i-radio-w-dol-prasa-raport ##

Do czołówki największych reklamodawców tradycyjnych mediów pierwszych jedenastu miesięcy tego roku trafiły takie firmy, jak Unilever Polska, Volkswagen Group Polska i Metro Group. Poza czołówkę wypadli zaś USP Zdrowie, Nestle Polska i L'Oreal Polska.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"