Aflofarm i Neonet mocno zwiększyły wydatki reklamowe, głębokie spadki na outdoorze i w kinach (Top10)

W okresie styczeń-wrzesień br. cennikowe wydatki na reklamę w mediach pozainternetowych zmalały rok roku o blisko 10 proc. Jedynie radio w tym okresie zwiększyło wpływy reklamowe. Reklamodawcy, którzy w tym okresie najbardziej zwiększyli nakłady na reklamę to Neonet Wrocław, Aflofarm Farmacja Polska i Euro-Net Warszawa.

bg
bg
Udostępnij artykuł:
Aflofarm i Neonet mocno zwiększyły wydatki reklamowe, głębokie spadki na outdoorze i w kinach (Top10)
fot. Shutterstock.com

W okresie od stycznia do września br. tradycyjne media (bez internetu) zarobiły cennikowo na reklamach 23,9 mld zł - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl (dane cennikowe Kantar, bez rabatów). Było to 9,5 proc. mniej w porównaniu do tego samego okresu 2018 roku.

Najwięcej wydano na reklamę w telewizji – trafiła tam ponad połowa łącznych wydatków. Było to 13,2 mld zł, czyli 3,8 proc. mniej rok do roku.

Do radia trafiło blisko 6,2 mld zł, czyli 4 proc. więcej niż przed rokiem. Radio było jedynym medium, które w omawianym okresie zwiększyło przychody reklamowe.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/dramatyczny-spadek-nakladow-na-reklame-kinowa-o-dwie-trzecie-mniej,7170450230294657a ##

Na reklamę w magazynach marketerzy wydali 2,4 mld zł (27 proc. mniej w skali roku), a w gazetach – 876,9 mln zł (mniej o 14,4 proc.). Wydatki na reklamę zewnętrzną spadły rok do roku o 37,7 proc., do 794,6 mln zł, a na reklamę w kinach – o 62,8 proc., do 437,4 mln zł. Z kolei inwestycje w reklamę outdoorową w metrze zmniejszono o 1,5 proc., do 85,7 mln zł.

grafika

Neonet zwiększył wydatki niemal o 100 proc.

Najwięcej na reklamę w mediach niezmiennie wydaje firma farmaceutyczna Aflofarm Farmacja Polska. W omawianym okresie przeznaczyła na nią 1,85 mld zł, zwiększając tym samym wydatki rdr o 23,7 proc.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/aflofarm-zwiekszyl-wydatki-marketingowe-do-209-mln-zl-mial-120-mln-zl-jednostkowego-zysku,7170449742562945a ##

Drugi na reklamowym podium Lidl Polska zmniejszył je natomiast o 9,3 proc., do 571,4 mln zł. Wydatki trzeciego największego reklamodawcy, firmy Terg wzrosły o 13,7 proc., do 515,8 mln zł.

Spośród pozostałych największych reklamodawców wydatki na reklamę zwiększyli: Natur Produkt Zdrovit - o 11,1 proc. (do 500,9 mln zł), Euro-Net Warszawa - o 17,7 proc. (do 454,7 mln zł) i Neonet Wrocław - o 99,2 proc. (do 280,9 mln zł).

Mniej wydali na nią z kolei: USP Zdrowie – spadek wydatków o 2 proc. (do 393,7 mln zł), Jeronimo Martins Polska, właściciel sklepów Biedronka – spadek o 8,5 proc. (do 348,5 mln zł), Ferrero Polska - spadek o 27,9 proc. (do 320,7 mln zł), Polkomtel- spadek o 19 proc. (do 303,3 mln zł).

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/gwaltowny-wzrost-zachorowan-koronawirus-firmy-nie-ograniczaja-wydatkow-reklamowych,7170446948141185a ##

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu