Nowa edycja podróżniczego reality show TVN wystartowała 6 września. "Afryka Express" jest emitowana w sobotnie wieczory o godzinie 19:45. Po emisji trzech odcinków średnia widownia programu to 738 tys. odbiorców.
To przekłada się na udział stacji TVN w telewizyjnym rynku na poziomie 6,27 proc. w grupie ogólnej oraz 8,62 proc. wśród widzów w przedziale wiekowym 16-49 i 8,40 proc. w grupie 20-54 – wynika z danych Nielsen Audience Measurement, do których dotarł portal Wirtualnemedia.pl.
W analizowanym okresie emisji między 6 a 20 września największą oglądalność miał drugi odcinek programu "Afryka Express", który obejrzało średnio 786 tys. widzów. Premiera programu przyciągnęła przed telewizory 742 tys. odbiorców, a trzeci odcinek 686 tys. osób.

TVN w porze emisji programu "Afryka Express" jest wiceliderem grupy komercyjnej 16-49. W grupie wszystkich widzów jest na trzecim miejscu za liderem zestawienia – TVP2 i Polsatem na pozycji wicelidera.
Ubiegłej jesieni stacja TVN emitowała w soboty o godz. 19:30 – czwarty sezon "Azji Express", prowadzonej przez Darię Ładochę. Średnia oglądalność tego programu, po trzech odcinkach wyemitowanych między 31 sierpnia a 14 września ubiegłego roku, wyniosła 709 tys. widzów.
Te wyniki dały stacji TVN 6,7 proc. udziału w telewizyjnym rynku w grupie wszystkich widzów i 10,9 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 10,68 proc. w grupie docelowej TVN – według danych Nielsena.

Pierwszy sezon podróżniczego reality w Afryce
Najnowsza seria podróżniczego reality show jest pierwszą realizowaną w Afryce, na obszarze Kenii i Tanzanii. Po raz pierwszy program prowadzi także Izabella Krzan.
"Afryka Express" jest adaptacją formatu "Peking Express", w którym znane osoby i ich bliscy rywalizują w wyścigu, który rozgrywa się za granicą. Uczestnicy muszą przebyć wyznaczoną trasę, dysponując bardzo małym budżetem. Gracze stopniowo odpadają z rywalizacji.











