1. „Made From Cool”klient: Jack & Jonesagencja: &Co (Kopenhaga)
Christopher Walken w duńskiej produkcji bez muzyki i lektora? A jednak. To działa. Seria doskonałych krótkich spotów, w których aktor przedstawia swoje nietypowe zdolności krawieckie.
2. “The Amazing Baby & me”2klient: Evianagencja: BETC (Paryż)
Woda Evian z powodzeniem kontynuuje myśl - napij się wody i odzyskaj młodość w swoim ciele. Reklama jest kontynuacją zeszłorocznego spotu „Baby & me”, w którym podziwialiśmy dziecięce odbicia przypadkowych przechodniów. W tym roku z kolei spotykamy się z samym Spidermanem.
3. „The Bear and The Hare”klient: John Lewisagencja: adam&eveDDB
Mimo letniej temperatury za oknem, warto przyjrzeć się londyńskiej produkcji o misiu i zającu przygotowanej na ostatnie święta Bożego Narodzenia. Chwyta za serce, prawda?

4. „The Big Leap”klient: Lacosteagencja: BETC (Francja)
Ciarki. Po prostu.
5. “Mom Song”klient: Old Spiceagencja: Wieden+Kennedy Portland
Old Spice nie zwalnia tempa. Na początku roku udowodnili nam, że dezodorant robi z chłopców prawdziwych mężczyzn, a z mam… najsmutniejsze mamy na świecie.
6. „The Odyssey”klient: Heinekenagencja: Wieden+Kennedy Amsterdam
Prawdziwych mężczyzn spotkamy też na statku, gdzie rządzi Heineken. Główny bohater tradycyjnie czaruje, uwodzi, zaskakuje. Co wymyśli tym razem? Sprawdźcie poniżej.
7. „Heineken Response on The Odyssey”klient: Heinekenagencja: Wieden+Kennedy Amsterdam
Nie wierzycie w to, co zobaczyliście wyżej? No to macie tu niezbite dowody na to, że Heineken nigdy nie żartuje.
8. „Adventure Awaits”klient: Lurpak Cook’s Rangeagencja: Wieden+ Kennedy London
Ryzyko. Wybuch. Kometa. Ogień. Wulkan. Żywioł. A, nie. To tylko reklama masła.

9. „The Epic Split” feat. Van Dammeklient: Volvoagencja: Forsman Bodenfors (Szwecja)
Ponad 70 milionów wyświetleń, setki przeróbek, tysiące komentarzy. Jest to dla mnie pewniak na liście zwycięzców.
10. „Supergeil” feat. Friedrich Liechtensteinklient: EDEKAagencja: Jung von Matt
To nie jest normalna reklama. To jest reklama „zajebista” (niem. „supergeil”). Niemcy doskonale złamali kategorię reklam sieci supermarketów.
11. „I will survive”klient: VH1agencja: Saatchi & Saatchi Argentina
I to wcale nie jest kampania społeczna o przemocy w szkole!
12. #SignItKittyklient: Threeagencja: Wieden+Kennedy London
Pamiętacie szalonego konika w “Dance, pony, dance”? Chłopaki, którzy stworzyli hit zeszłego roku dalej trzymają poziom. We built this city!
13. „Drug Driving in Aotearoa”klient: New Zealand Transport Agencyagencja: Clemenger BBDO

BBDO do poważnej sprawy podeszło z dużą dawką humoru. Zabawne, ale też zmuszające do refleksji.
14. „First Kiss”klient: WRENrealiacja: Tatia Pilieva
Budżet produkcji: 1300 dolarów, czas produkcji: kilka godzin, budżet mediowy: 0. Efekt: 42 miliony wyświetleń. Chapeau bas.
15. “Magic of Flying”klient: British Airwaysagencja: Ogilvy London
W tym roku silnym trendem może być reklama, na którą wpływ ma zmieniające się otoczenie. Oto pierwszy przykład takiej kampanii.
16. “Blowing in the wind”klient: Apotekagencja: Akestam Holst (Sztokholm)
Drugim świetnym przykładem tego, jak reklama może współgrać z otoczeniem, jest kampania szwedzkiej agencji Akestam Holst dla Apotek.
17. “Placecard”klient: Misereoragencja: Kolle Rebbe (Hamburg)
Niemiecka agencja w kampanii społecznej postawiła na digital ambient. Prosta idea, cudowny efekt.

18. “Trojan Mailing”klient: DHLJung von Matt/Neckar, Stuttgart
Jung von Matt osiągnęło poziom expercki w trollingu. Brawo!
19. “Last square”klient: Milkaagencja: Buzzman (Paryż)
Niełatwo zrobić jest kampanię dobrą, gdzie produkt nadal jest na pierwszym miejscu. Są jednak akcje, które udowodniają nam, że się da. Oto jedna z nich.
20. “Every Yard Count”klient: Nikeagencja: JWT India
Nie musicie liczyć, ilu graczy krykieta sfilmowano w spocie. Jest ich dokładnie 1440.Well done, India.
W zestawieniu brakuje na pewno jeszcze sporo zwycięzców. Pozwoliłam sobie na wybranie tych najbardziej interesujących w subiektywnym odczuciu. Agencje z całego świata co roku wysyłają setki tysięcy zgłoszeń do Cannes. To setki godzin pracy jury i tysiące reklamowych case-studies. Mam to szczęście, że w tym roku dołączę do setek uczestników festiwalu w Cannes. Liczę na emocje, inspiracje, zaskoczenie i kreatywnie spędzony czas.

Po cichu liczę też na Lwy dla polskich prac. Mamy do pokazania światu kilka dobrych akcji, jak chociażby „Bardzo dobre maniery” dla PCK (Cheil), „ My First Adult T-Shirt” dla Tide (Leo Burnett), „El Clásico z alternatywnym komentarzem dla” nc+ (Havas) czy print „Fail Hitler” dla Finishizera (Ogilvy). Trzymajcie kciuki!











