Agata Palmowska: Kto wygra Cannes Lions 2014?

Kilka dni dzieli nas od startu najważniejszego na świecie festiwalu reklamy - Cannes Lions. W sieci zaczęły się dyskusje, pojawiły się typy i opinie na temat potencjalnych zwycięzców. Kto w tym roku wróci z Lazurowego Wybrzeża ze statuetką Lwa? Dla Wirtualnemedia.pl typuje Agata Palmowska z K2.

tw
tw
Udostępnij artykuł:
Agata Palmowska: Kto wygra Cannes Lions 2014?
Agata Palmowska, creative & copywriter w K2

1. „Made From Cool”klient: Jack & Jonesagencja: &Co (Kopenhaga)

Christopher Walken w duńskiej produkcji bez muzyki i lektora? A jednak. To działa. Seria doskonałych krótkich spotów, w których aktor przedstawia swoje nietypowe zdolności krawieckie.

 

2. “The Amazing Baby & me”2klient: Evianagencja: BETC (Paryż)

Woda Evian z powodzeniem kontynuuje myśl - napij się wody i odzyskaj młodość w swoim ciele. Reklama jest kontynuacją zeszłorocznego spotu „Baby & me”, w którym podziwialiśmy dziecięce odbicia przypadkowych przechodniów. W tym roku z kolei spotykamy się z samym Spidermanem.

3. „The Bear and The Hare”klient: John Lewisagencja: adam&eveDDB

Mimo letniej temperatury za oknem, warto przyjrzeć się londyńskiej produkcji o misiu i zającu przygotowanej na ostatnie święta Bożego Narodzenia. Chwyta za serce, prawda?

4. „The Big Leap”klient: Lacosteagencja: BETC (Francja)

Ciarki. Po prostu.

5. “Mom Song”klient: Old Spiceagencja: Wieden+Kennedy Portland

Old Spice nie zwalnia tempa. Na początku roku udowodnili nam, że dezodorant robi z chłopców prawdziwych mężczyzn, a z mam… najsmutniejsze mamy na świecie.

6. „The Odyssey”klient: Heinekenagencja: Wieden+Kennedy Amsterdam

Prawdziwych mężczyzn spotkamy też na statku, gdzie rządzi Heineken. Główny bohater tradycyjnie czaruje, uwodzi, zaskakuje. Co wymyśli tym razem? Sprawdźcie poniżej.

7. „Heineken Response on The Odyssey”klient: Heinekenagencja: Wieden+Kennedy Amsterdam

Nie wierzycie w to, co zobaczyliście wyżej? No to macie tu niezbite dowody na to, że Heineken nigdy nie żartuje.

8. „Adventure Awaits”klient: Lurpak Cook’s Rangeagencja: Wieden+ Kennedy London

Ryzyko. Wybuch. Kometa. Ogień. Wulkan. Żywioł. A, nie. To tylko reklama masła.

9. „The Epic Split” feat. Van Dammeklient: Volvoagencja: Forsman Bodenfors (Szwecja)

Ponad 70 milionów wyświetleń, setki przeróbek, tysiące komentarzy. Jest to dla mnie pewniak na liście zwycięzców.

10. „Supergeil” feat. Friedrich Liechtensteinklient: EDEKAagencja: Jung von Matt

To nie jest normalna reklama. To jest reklama „zajebista” (niem. „supergeil”). Niemcy doskonale złamali kategorię reklam sieci supermarketów.

11. „I will survive”klient: VH1agencja: Saatchi & Saatchi Argentina

I to wcale nie jest kampania społeczna o przemocy w szkole!

12. #SignItKittyklient: Threeagencja: Wieden+Kennedy London

Pamiętacie szalonego konika w “Dance, pony, dance”? Chłopaki, którzy stworzyli hit zeszłego roku dalej trzymają poziom. We built this city!

13. „Drug Driving in Aotearoa”klient: New Zealand Transport Agencyagencja: Clemenger BBDO

BBDO do poważnej sprawy podeszło z dużą dawką humoru. Zabawne, ale też zmuszające do refleksji.

14. „First Kiss”klient: WRENrealiacja: Tatia Pilieva

Budżet produkcji: 1300 dolarów, czas produkcji: kilka godzin, budżet mediowy: 0. Efekt: 42 miliony wyświetleń. Chapeau bas.

15. “Magic of Flying”klient: British Airwaysagencja: Ogilvy London

W tym roku silnym trendem może być reklama, na którą wpływ ma zmieniające się otoczenie. Oto pierwszy przykład takiej kampanii.

16. “Blowing in the wind”klient: Apotekagencja: Akestam Holst (Sztokholm)

Drugim świetnym przykładem tego, jak reklama może współgrać z otoczeniem, jest kampania szwedzkiej agencji Akestam Holst dla Apotek.

17. “Placecard”klient: Misereoragencja: Kolle Rebbe (Hamburg)

Niemiecka agencja w kampanii społecznej postawiła na digital ambient. Prosta idea, cudowny efekt.

18.  “Trojan Mailing”klient: DHLJung von Matt/Neckar, Stuttgart

Jung von Matt osiągnęło poziom expercki w trollingu. Brawo!

19. “Last square”klient: Milkaagencja: Buzzman (Paryż)

Niełatwo zrobić jest kampanię dobrą, gdzie produkt nadal jest na pierwszym miejscu. Są jednak akcje, które udowodniają nam, że się da. Oto jedna z nich.

20. “Every Yard Count”klient: Nikeagencja: JWT India

Nie musicie liczyć, ilu graczy krykieta sfilmowano w spocie. Jest ich dokładnie 1440.Well done, India.

W zestawieniu brakuje na pewno jeszcze sporo zwycięzców. Pozwoliłam sobie na wybranie tych najbardziej interesujących w subiektywnym odczuciu. Agencje z całego świata co roku wysyłają setki tysięcy zgłoszeń do Cannes. To setki godzin pracy jury i tysiące reklamowych case-studies. Mam to szczęście, że w tym roku dołączę do setek uczestników festiwalu w Cannes. Liczę na emocje, inspiracje, zaskoczenie i kreatywnie spędzony czas.

Po cichu liczę też na Lwy dla polskich prac. Mamy do pokazania światu kilka dobrych akcji, jak chociażby „Bardzo dobre maniery” dla PCK (Cheil), „ My First Adult T-Shirt” dla Tide (Leo Burnett), „El Clásico z alternatywnym komentarzem dla” nc+ (Havas) czy print „Fail Hitler” dla Finishizera (Ogilvy). Trzymajcie kciuki!

tw
Autor artykułu:
tw
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"