Agora spodziewa się w tym roku wzrostu rynku reklamy o 4-7 proc.

Spółka Agora spodziewa się poprawy sytuacji na rynku reklamy. Już obserwuje ożywienie na rynku reklamy zewnętrznej i zaznacza, że rynek skurczy się tylko w prasie papierowej.

jsx/PAP
jsx/PAP
Udostępnij artykuł:
Agora spodziewa się w tym roku wzrostu rynku reklamy o 4-7 proc.
Agora jest właścicielem AMS, która ma prawie 22 tys. nośników reklamy zewnętrznej

Według szacunków spółki reklamodawcy w 2021 roku zwiększą wydatki o ok. 4 do 7 proc. w porównaniu z 2020 rokiem.

Podczas piątkowej prezentacji wyników Agory za pierwszy kwartał 2020 roku podkreślano, że już poprawia się sytuacja na rynku reklamy zewnętrznej. - Widzimy duże ożywienie w czerwcu, tak że dynamika drugiego kwartału będzie na pewno lepsza niż pierwszego i dużo lepsza niż dynamika drugiego kwartału ubiegłego roku. Wraz z odmrażaniem obostrzeń widać duże ożywienie w reklamie zewnętrznej - powiedziała Agnieszka Sadowska z zarządu spółki.

Według szacunków Agory w pierwszym kwartale tego roku wydatki na reklamę zewnętrzną w Polsce spadły o 35,5 proc. rok do roku. W drugim kwartale ubiegłego roku wartość rynku zmniejszyła się o 71 proc.

Jednocześnie Agora zauważa, że najbardziej kurczy się rynek reklamy w prasie drukowanej. - Ona jest od lat padająca. Spodziewamy się intensyfikacji wydatków spółek Skarbu Państwa po przejęciu (Polska Press przez Orlen - przyp. red.), ale to nie będzie miało wpływu na naszą firmę, bo od lat tych wydatków już nie mamy – mówiła Sadowska.

Według szacunków Agory, w pierwszym kwartale wartość wydatków reklamowych w Polsce wyniosła ok. 2,2 mld zł (wzrost o 1,5 proc. w porównaniu do pierwszego kwartału 2020 roku). Reklamodawcy ograniczyli w tym czasie wydatki na reklamę we wszystkich mediach poza internetem (wzrost o 17,5 proc.): o 100 proc. spadły wydatki na reklamę w kinach, o 35,5 proc. na reklamę zewnętrzną, o 29,5 proc. w czasopismach, o 25,5 proc. w dziennikach, o 3,4 proc. w radiu i o 1,5 proc. w telewizji.

Agora jest właścicielem firmy AMS, która ma ok. 22 tys. nośników reklamy zewnętrznej, z czego 60 proc. to tzw. meble miejskie (np. wiaty przystankowe).

jsx/PAP
Autor artykułu:
jsx/PAP
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Połowa TikToka w USA sprzedana. Tego samego inwestora może mieć właściciel TVN

Połowa TikToka w USA sprzedana. Tego samego inwestora może mieć właściciel TVN

Polskie Radio 24 z nową oprawą dźwiękową

Polskie Radio 24 z nową oprawą dźwiękową

Nowa prezes PwC w CEE. Agnieszka Gajewska zastąpi Adama Krasonia

Nowa prezes PwC w CEE. Agnieszka Gajewska zastąpi Adama Krasonia

Dorota Wysocka-Schnepf stawia na YouTube'a. "Poczucie powinności wobec prawdy" [TYLKO U NAS]

Dorota Wysocka-Schnepf stawia na YouTube'a. "Poczucie powinności wobec prawdy" [TYLKO U NAS]

Elastyczny harmonogram płatności - maksymalny komfort przy zakupie nieruchomości
Materiał reklamowy

Elastyczny harmonogram płatności - maksymalny komfort przy zakupie nieruchomości

Wielka przeprowadzka "Królowej przetrwania". Programu nie będzie w TVN7

Wielka przeprowadzka "Królowej przetrwania". Programu nie będzie w TVN7