Akcja społeczna dzienników regionalnych

20 dzienników regionalnych Orkla Press Polska i Polskapresse rozpoczyna wspólną akcję społeczną 'Szkoła bez przemocy'.

masz
masz
Udostępnij artykuł:

 Z badań przeprowadzonych na zlecenie dzienników wynika, że ponad 27 proc. uczniów, 28 proc. nauczycieli oraz 27 proc. rodziców uważa przemoc w szkołach za poważny problem. Jest to pierwsza ogólnopolska akcja mająca na celu przeciwdziałanie zjawisku agresji w szkołach realizowana bezpośrednio w regionach. Kampania będzie prowadzona przez wszystkie dzienniki regionalne wydawane przez grupy wydawnicze Orkla Press Polska i Polskapresse oraz przez media patronackie. Głównym celem akcji jest uświadomienie problemu przemocy, pokazanie uczniom, nauczycielom i rodzicom, że nie trzeba się na nią godzić. Oprócz podniesienia świadomości zjawiska, akcja zapewni szkołom narzędzia oraz wsparcie, dzięki którym same będą mogły rozpocząć walkę z problemem.

Misją dzienników regionalnych jest budowanie społeczeństwa obywatelskiego, czyli aktywnego i zaangażowanego, wspierającego ważne społecznie inicjatywy. Jak wynika z badań, współczesna szkoła nie buduje więzi, uczniowie nie znajdują w niej przyjaźni, nie tworzą wspólnoty, często czują się osamotnieni i zagubieni, a stąd już tylko krok do przemocy.  – twierdzą Joanna Pilcicka, Prezes Orkla Press Polska i Dorota Stanek, Prezes Polskapresse.  - To właśnie szkoła jest instytucją kluczową dla budowania lokalnych wspólnot. I dlatego zdecydowaliśmy się na zainicjowanie akcji „Szkoła bez przemocy”. – dodają Panie Prezes.

Na potrzeby akcji przeprowadzono badania społeczne, których celem była diagnoza relacji pomiędzy uczniami, nauczycielami i rodzicami w polskich szkołach. Szczególną wagę przywiązano do różnych form przemocy oraz zachowań agresywnych. Wyniki pokazały, że prawie 1/3 badanych postrzega przemoc w szkołach jako poważny problem. Badania wykazały, że w relacjach pomiędzy uczniami 44 proc. uczniów osobiście doświadczyło werbalnego obrażania, 31 proc. rozpowszechniania szkodliwych kłamstw, a 29 proc.. umyślnego potrącenia lub przewrócenia. 10 proc. uczniów padło ofiarami kradzieży pieniędzy lub przedmiotów. 16 proc. uczniów zostało obrażonych przez nauczyciela, 15 proc. wyrzuconych za drzwi, 11 proc. było straszonych, a w stosunku do 6 proc. uczniów nauczyciele dopuścili się przemocy fizycznej – szturchania, uderzania, potrącania.

Akcja przebiegać będzie w dwóch etapach. W pierwszym przeprowadzona zostanie kampania medialna przedstawiająca problem agresji i przemocy w szkołach oraz sposoby przeciwdziałania temu zjawisku. Oprócz dzienników regionalnych, akcja realizowana będzie również w mediach patronackich, na stronie internetowej www.szkolabezprzemocy.pl oraz stronach internetowych poszczególnych gazet. I etap akcji zakończy się ogłoszeniem Kodeksu „Szkoły bez przemocy”, który powstanie przy współpracy Rady Programowej oraz partnerów merytorycznych. Kodeks, zawierać będzie standardy, jakie powinna spełniać,i jakimi powinna kierować się szkoła działająca na rzecz ograniczenia przemocy na swoim terenie. Drugi etap akcji zakłada zaktywizowanie szkół poprzez tworzenie i realizację własnych „Programów przeciw przemocy”.

Radę Programową akcji „Szkoła bez Przemocy” tworzą: Joanna Pilcicka, Prezes Orkla Press Polska, Dorota Stanek, Prezes Polskapresse, Elżbieta Matejka, Ministerstwo Edukacji i Nauki, profesor Janusz Czapiński, socjolog społeczny, dr Anna Giza, socjolog, Ewa Czemierowska, psycholog ze Stowarzyszenia Psychoprofilaktyki Szkolnej „Spójrz Inaczej” oraz Jacek Michałowski, dyrektor Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności.

Kampania na taką skalę jest możliwa do przeprowadzenia tylko dzięki połączeniu wysiłków dzienników regionalnych wchodzących w skład dwóch grup wydawniczych Orkla Press Polska i Polskapresse. Akcja będzie prowadzona w 20 dziennikach regionalnych obu grup oraz w mediach patronackich. Do współpracy przystąpiły: TVP, Program 1 Polskiego Radia oraz portal naszemiasto.pl. Realizatorem akcji w województwie mazowieckim jest Życie Warszawy.

masz
Autor artykułu:
masz
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online