Allegro rozwija wyszukiwanie obrazem. 100 mln ofert w zasięgu usługi

Allegro rozwija w swojej aplikacji mobilnej funkcję pozwalającą na wyszukiwanie produktów za pomocą obrazu. Użytkownik po wykonaniu smartfonem zdjęcia może otrzymać odpowiadające mu produkty z katalogu Allegro. Wyszukiwanie obrazem obejmuje obecnie 100 mln ofert z takich segmentów jak moda, zdrowie czy uroda.

ps
ps
Udostępnij artykuł:
Allegro rozwija wyszukiwanie obrazem. 100 mln ofert w zasięgu usługi

Platforma Allegro poinformowała o usłudze wyszukiwania obrazem w aplikacji mobilnej, która ma w istotny sposób ułatwić użytkownikom dokonywanie zakupów w serwisie.

Wystarczy zdjęcie

Jak wyjaśnia Allegro wyszukiwarka wizualna na podstawie algorytmu uczenia maszynowego analizuje przedmiot widoczny na zdjęciu wykonanym przez użytkownika, a następnie znajduje podobne produkty na platformie.

Obecnie funkcja obsługuje ponad 100 mln ofert w następujących kategoriach: moda (w tym buty i odzież sportowa), zdrowie, uroda, produkty spożywcze, media, książki, komiksy, gry i muzyka, zabawki, a także znaczną część kategorii dom i ogród.

grafika

Nowa funkcja jest wbudowana w aplikację Allegro (dostępną dla urządzeń z systemem Android lub iOS). Użytkownik może zrobić i wysłać zdjęcie np. wybranego ubrania, butelki wody czy książki, po czym narzędzie Allegro na podstawie algorytmów uczenia maszynowego ma wyszukać artykuły dostępne na stronie i wyświetlić najbardziej pasujące oferty.

Firma podkreśla, że użytkownik nie musi nawet iść do sklepu i samodzielnie robić zdjęcia produktu. Wyszukiwarka wizualna rozpoznaje zdjęcia przedmiotów np. w czasopismach czy na zrzutach ekranu na telefonie.

grafika

– Wyszukiwarka wizualna wymagała zupełnie nowej architektury wyszukiwania i technologii uczenia maszynowego – wyjaśnia w komunikacie Wojciech Bogdan, chief data officer w Allegro. - Pod prostotą dla użytkowania kryje się wyrafinowany system. Spodziewamy się, że nasze narzędzie będzie w stanie zaoferować kupującym bogaty wybór podobnych produktów.

Allegro zaznacza, że zawsze stawia na nowoczesne technologie. - Poza tym od samego początku chcieliśmy ułatwić Polakom robienie zakupów w internecie – podkreśla Bogdan. - Właśnie dlatego kolejnym logicznym krokiem było wprowadzenie nowatorskiego rozwiązania, które pomogłoby wyszukiwać trudno opisywalne produkty. Możemy łatwo zidentyfikować usłyszaną w radiu piosenkę czy rosnącą na naszym osiedlu roślinę. Dlaczego miałoby być inaczej z sukienką czy artykułem spożywczym, który zobaczyliśmy na ulicy albo w sklepie? Pomysł na wyszukiwanie zdjęciem wziął się z sytuacji, w której każdy z nas kiedyś był – kto nigdy nie próbował godzinami znaleźć fajną koszulkę czy parę butów, którą wcześniej zobaczył gdzieś na ulicy?

 

W trzecim kwartale br. Allegro osiągnęło wzrost przychodów o 32,9 proc. do 1,23 mld zł i wyniku netto ze 131,7 mln zł straty do 324,4 mln zł zysku. Na platformach firmy jest 13,3 mln aktywnych kupujących, wartość średnich zakupów realizowanych przez każdego zwiększyła się o 24,5 proc.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"