American Airlines przeprosiły władze miasta za spot zapraszający na wódkę do Krakowa (wideo)

Linie lotnicze American Airlines przeprosiły władze Krakowa w oficjalnym piśmie za spot reklamowy, w którym promują połączenia lotnicze tego miasta z Chicago zapraszając do Polski na wódkę.

bg
bg
Udostępnij artykuł:
American Airlines przeprosiły władze miasta za spot zapraszający na wódkę do Krakowa (wideo)
fot. Shutterstock.com

List z przeprosinami został skierowany do prezydenta Krakowa, Jacka Majchrowskiego. Opublikowano go w czwartek na profilu miasta na Facebooku.

„Serdecznie przepraszamy za to, że mieszkańcy Krakowa mogli poczuć się urażeni naszym filmem zamieszczonym w mediach społecznościowych, anonsującym nowe połączenie. Celem postu było zaangażowanie osób obserwujących nasze kanały społecznościowe i wzbudzenie zainteresowania tak ekscytującym kierunkiem, jakim jest Kraków” - czytamy w liście przewoźnika do władz Krakowa.

Każde z nowych połączeń promowane jest innym hasłem zbudowanym na bazie skojarzeń z danym miastem. W klipie występuje Vasu Raja, wiceprezes linii odpowiedzialny za siatkę połączeń. Prezentuje on za pomocą metody ASMR (technika używania dźwięków, które wywołują przyjemne mrowienie połączone z uczuciem relaksu i spokoju) stereotypowe wyobrażenie o nowych destynacjach przewoźnika.

I tak American Airlines zachęca, by odwiedzić plaże w Tel-Awiwie, odbyć rejs po Dunaju w Budapeszcie, odwiedzić targ przypraw w Casablance, obejrzeć spektakl marionetkowy w Pradze i napić się wódki z przyjacielem w Krakowie (lot z Chicago).

Władze Krakowa zaskoczone

Zaskoczone takim sposobem promowania Krakowa były jego władze. Iga Chylicka z biura prasowego Urzędu Miasta Krakowa, odpowiedzialna za tematy kulturalne i turystykę stwierdziła, że specjaliści od reklamy tej linii lotniczej słabo przygotowali się do tego zadania, bo posłużyli się stereotypowymi wyobrażeniami o naszym kraju sprzed lat. Przedstawiciele przewoźnika tłumaczyli z kolei, że spot jest częścią większej kampanii i znacznie więcej informacji na temat Krakowa zamieszczono na stronie internetowej - np. zaproszenie do zwiedzania Wawelu czy spacer po Rynku Głównym. Spot wywołał oburzenie głównie mieszkańców Krakowa. Część z nich chciała wysłać do American Airlines list protestacyjny.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/american-airlines-loty-do-krakowa-promocja-wodka-to-jedyny-polski-produkt-kojarzony-za-granica-z-naszym-krajem,7170857307142273a ##

W krótkim oświadczeniu podkreślono, że Kraków to wyjątkowe miejsce UNESCO z bogatą ofertą kulturalną. Zarzucono też firmie, że słabo się przygotowała, posługując się stereotypowymi wyobrażeniami o naszym kraju.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telwizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telwizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"