Do organizowanego przez warszawski ZTM przetargu zgłosiły się trzy firmy: Bauer Media Outdoor Poland, AMS i Ströer Polska. Te dwie w ostatnich latach zajmowały się obsługą stołecznych wiat przystankowych.
Teraz ZTM do współpracy wybrał AMS.
Przetarg dotyczył utrzymania 1640 wiat przystankowych i wyposażenia dodatkowego, zlokalizowanych na przystankach komunikacji miejskiej oraz relokację 15 wiat.
AMS w zamian za to otrzyma prawo do eksploatacji paneli reklamowych, czyli sprzedawania powierzchni reklamowej na tych wiatach przystankowych.
Podstawowa, główna umowa zostanie zawarta na rok, na okres od 16 listopada br. do 16 listopada 2026 roku. Zwycięska firma będzie miała możliwość skorzystania z tzw. prawa opcji (trzykrotnie), czyli przedłużenia każdorazowo zawartej już z ZTM umowy o kolejnych 6 miesięcy. Oznacza to, że w sumie kontrakt zostanie zawarty na 2,5 roku.

Wartość tego kontraktu (w całym tym okresie) to 164 446 152,32 zł (bez VAT).
Procent od przychodów z reklam dla ZTM
Wynagrodzeniem AMS będzie prawo do eksploatacji, czyli możliwość sprzedaży powierzchni reklamowej na nośnikach reklamowych zlokalizowanych na wiatach przystankowych.
W ramach umowy AMS, jako koncesjonariusz, będzie zobowiązana do przekazywania regularnie, co miesiąc, do ZTM tzw. kwoty gwarantowanej, czyli określonej w umowie, stałej kwoty uzależnionej od osiąganego przez nią przychodu z tytułu sprzedaży reklam.
Kwotę taką uczestnicy przetargu musieli zaproponować już na etapie składania ofert. ZTM zastrzegł, że minimalna wysokość tej kwoty w ofercie nie może być niższa niż 307,5 tys. zł.
AMS zaproponował kwotę gwarantowaną w wysokości 3 849 900 zł, Stroer Polska - 3 798 089,94 zł, a Bauer Media Outdoor Poland - 2 313 527,91 zł.











