Pierwsza wersja Reuters TV została wprowadzona na rynek na początku lutego br. i była dostępna jedynie jako usługa płatna, za którą trzeba było zapłacić miesięcznie 1,99 dol. Aplikacja oferowała najnowsze newsy przygotowane przez agencję w formie materiałów wideo.
Teraz Reuters poinformował, że wprowadził do internetowego sklepu Appstore wersję Reuters TV, którą można pobrać i korzystać z niej za darmo.
- Darmowa edycja aplikacji będzie zawierała ograniczoną liczbę reklam, a jej interfejs został nieco zmieniony w porównaniu z wcześniejszą wersją - zaznaczył w rozmowie z serwisem Politico rzecznik Reutersa. - Wydanie płatne pozostanie nadal w naszej ofercie i będzie zupełnie pozbawione reklam. Wprowadzone przez nas zmiany mają na celu dotarcie z Reuters TV do szerszej grupy młodych, wykształconych mieszkańców miast.

Nieoficjalnie wiadomo, że rozszerzenie zasięgu Reuters TV o nowe grupy odbiorców nie jest jedyną przyczyną wprowadzenia darmowej wersji z reklamami. Chodzi o to, że płatny model platformy nie cieszy się zbyt dużym powodzeniem. Co prawda agencja nie podaje liczby jej subskrybentów, jednak w internecie aplikacja zgromadziła dotąd jedynie niecałe 200 recenzji. Natomiast średnia ocen zdobytych przez program pozostaje na średnim poziomie 3,5 pkt.











