SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

1,3 mln zł kary dla SKOK-u Stefczyka za mylącą reklamę

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów uznał, że prowadzona latem ub.r. kampania reklamowa SKOK-u im. F. Stefczyka w Gdyni wprowadzała odbiorców w błąd. Na firmę nałożono karę w wysokości 1,3 mln zł.

1,3 mln zł kary dla SKOK-u Stefczyka za mylącą reklamę

Ukarana kampania SKOK-u Stefczyka trwała od 1 czerwca do 31 sierpnia ub.r. w najważniejszych mediach (telewizji, radiu, prasie, internecie), a także w formie ulotek i SMS-ów. W akcji wykorzystywano hasła takie jak „Zapisz się za darmo do końca sierpnia i za darmo przelewaj pieniądze w oddziale” i „0 zł za przelewy w oddziale”.

Zdaniem UOKiK-u na podstawie tych sloganów konsumenci mogli odnieść wrażenie, że będą mogli za darmo dokonywać przelewów, gdy założą konto w SKOK-u. Jednak w rzeczywistości nowy klient mógł wykonywać darmowe przelewy tylko do końca sierpnia, czyli w czasie obowiązywania promocji. W opinii UOKiK-u gdyby konsumenci mieli rzetelne informacje o okresie obowiązywania oferty, mogliby nie skorzystać z reklamowanych usług.

W konsekwencji Urząd uznała, że SKOK Stefczyka wprowadził konsumentów w błąd. Za naruszenie zbiorowych interesów konsumentów nałożono na przedsiębiorcę karę wynoszącą dokładnie 1 300 862 zł. Przy czym ta decyzja nie jest ostateczna - firma może odwołanie się od niej do sądu.

>>> Dni otwarte w kampanii Kasy Stefczyka (zobacz reklamę)

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: 1,3 mln zł kary dla SKOK-u Stefczyka za mylącą reklamę

6 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Ugly Marcin
Getin Bank proponuje 6% na kredyt hipoteczny w reklamie, a jak się okazuje dotyczy to jakiegoś szczególnego przypadku (czytaj: czasowej promocji), a w dodatku po spadku WIBOR rata nie maleje bo musi WIBOR zanotować spadek o określonej wartości. I co? I nic! Instytucje kontrolne nie znajdują w tym niczego złego. Tutaj za to tak. A dlaczego? Bo SKOK-i naraziły się PO i są niekiedy konkurencją Banków Spółdzielczych, a to koledzy Waldka z PSL...
10 8
odpowiedź
User
mik
polowanie na SKOKa trwa
11 8
odpowiedź
User
kosmo
No i mam nadzieję, że to odwołanie nastąpi! Przekaz jest bowiem moim zdaniem jasny: zapisz się do końca sierpnia i za darmo przelewaj pieniądze w oddziale. Zwracam uwagę na połączenie w tym zdaniu. Zapisz się do końca sierpnia. Za darmo przelewaj pieniądze. Te dwa zdania łączy "i" W życiu bym z tego nie skorzystał, bo oczywiste jest, że przelewanie pieniędzy w oddziale jest za darmo tylko do końca sierpnia. Zdanie UOKiK jest inne i to przykre, że nawet ta instytucja wzięła się za likwidowanie polskiego kapitału. PO od zawsze układało się do skoku na SKOK. No i robi go! To z pewnością nie ostatnia ich akcja w tym roku...
10 8
odpowiedź
User
analityk
Niech się zajmą lokatami z ubezpieczeniem w Getinie i strukturom w Millenium. Swoich nie ruszają...
11 8
odpowiedź
User
Moim zdaniem kara jak najbardziej słuszna, nie można manipulować przekazem w reklamie! A jeśli inne instytucje stosują podobną praktykę (jak przywoływany powyżej Gett'in), to im także należy się nauczka UOKiK!
8 8
odpowiedź