SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

133 mld USD na aplikacje mobilne w 2021 r. TikTok liderem

O niemal 20 proc. wzrośnie w tym roku suma wydatków konsumentów na aplikacje mobilne, w tym zakupy w aplikacjach, aplikacje premium i subskrypcje - szacuje firma analityczna Sensor Tower.

(screen: Tiktok.com/safety/pl-pl)Article

Według Sensor Tower, konsumenci na całym świecie w całym 2021 roku przeznaczą na aplikację mobilną w sumie ok. 133 mld USD. To o 19,7 proc. więcej niż w roku 2020 (111,1 mld USD).

W przypadku App Store firmy Apple nakłady konsumentów mają wzrosnąć rok do roku o 17,7 proc., do 85,1 mld USD. Tymczasem dla sklepu Google Play prognozowany jest wzrost o 23,5 proc., do 47,9 mld USD.

Biorąc pod uwagę oba sklepy z aplikacjami razem, wykluczając gry, najwięcej przychodu generuje TikTok. Jest on również liderem w samym App Store, podczas gdy w Google Play rządzi Google One.

Podobnie wygląda sytuacja jeśli chodzi o liczbę pobrań. TikTok wygrywa na obu platformach łącznie i w samym App Store, ale w Google Play prowadzi Facebook.

Analitycy Sensor Tower szacują także, że wydatki konsumentów na mobilne gry wzrosną w tym roku o 12,6 proc., do 89,6 mld USD.

Gry cały czas odpowiadają za zdecydowaną większość przychodu generowanego przez sklepy z aplikacjami. Ich udział wynosi 61,5 proc. w App Store i 78 proc. w Google Play.

Mobilni gracze mają w tym roku wydać 52,3 mld USD na gry w App Store i 37,3 mld USD na gry w Google Play. Wzrosty rok do roku to odpowiednio 9,9 proc. i 16,6 proc.

Ogółem największy przychód generuje gra PUBG Mobile. W App Store jest to Honor of Kings, a w Google Play - Coin Master.

Z kolei jeśli chodzi o liczbę pobrań, ogółem i w Google Play wygrywa Garena Free Fire, podczas gdy w App Store - PUBG Mobile.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: 133 mld USD na aplikacje mobilne w 2021 r. TikTok liderem

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl