133 mld USD na aplikacje mobilne w 2021 r. TikTok liderem

O niemal 20 proc. wzrośnie w tym roku suma wydatków konsumentów na aplikacje mobilne, w tym zakupy w aplikacjach, aplikacje premium i subskrypcje - szacuje firma analityczna Sensor Tower.

km
km
Udostępnij artykuł:
133 mld USD na aplikacje mobilne w 2021 r. TikTok liderem
(screen: Tiktok.com/safety/pl-pl)

Według Sensor Tower, konsumenci na całym świecie w całym 2021 roku przeznaczą na aplikację mobilną w sumie ok. 133 mld USD. To o 19,7 proc. więcej niż w roku 2020 (111,1 mld USD).

W przypadku App Store firmy Apple nakłady konsumentów mają wzrosnąć rok do roku o 17,7 proc., do 85,1 mld USD. Tymczasem dla sklepu Google Play prognozowany jest wzrost o 23,5 proc., do 47,9 mld USD.

grafika

Biorąc pod uwagę oba sklepy z aplikacjami razem, wykluczając gry, najwięcej przychodu generuje TikTok. Jest on również liderem w samym App Store, podczas gdy w Google Play rządzi Google One.

grafika

Podobnie wygląda sytuacja jeśli chodzi o liczbę pobrań. TikTok wygrywa na obu platformach łącznie i w samym App Store, ale w Google Play prowadzi Facebook.

grafika

Analitycy Sensor Tower szacują także, że wydatki konsumentów na mobilne gry wzrosną w tym roku o 12,6 proc., do 89,6 mld USD.

Gry cały czas odpowiadają za zdecydowaną większość przychodu generowanego przez sklepy z aplikacjami. Ich udział wynosi 61,5 proc. w App Store i 78 proc. w Google Play.

grafika

Mobilni gracze mają w tym roku wydać 52,3 mld USD na gry w App Store i 37,3 mld USD na gry w Google Play. Wzrosty rok do roku to odpowiednio 9,9 proc. i 16,6 proc.

Ogółem największy przychód generuje gra PUBG Mobile. W App Store jest to Honor of Kings, a w Google Play - Coin Master.

grafika

Z kolei jeśli chodzi o liczbę pobrań, ogółem i w Google Play wygrywa Garena Free Fire, podczas gdy w App Store - PUBG Mobile.

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Były dziennikarz dalej na czele komisji kultury. Tak poseł PiS nazwał innych

Były dziennikarz dalej na czele komisji kultury. Tak poseł PiS nazwał innych

Konkurent Netfliksa nie odpuszcza. Będzie wrogie przejęcia właściciela TVN?

Konkurent Netfliksa nie odpuszcza. Będzie wrogie przejęcia właściciela TVN?

Nowa audycja muzyczna w Radiu 357. Autorem lider Riverside

Nowa audycja muzyczna w Radiu 357. Autorem lider Riverside

Pod prąd. Jak Trojmiasto.pl robi media po swojemu

Pod prąd. Jak Trojmiasto.pl robi media po swojemu

Nowe narzędzie WPP Media pozwala na pogłębiony wgląd w działania konkurencj
Materiał reklamowy

Nowe narzędzie WPP Media pozwala na pogłębiony wgląd w działania konkurencj

Nowa spółka Kanału Zero. Od sprzedaży reklam [NASZ NEWS]

Nowa spółka Kanału Zero. Od sprzedaży reklam [NASZ NEWS]