SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

19,41 mln internautów w Polsce, tylko Facebook i YouTube zyskały na popularności

W ub.r. korzystanie z internetu deklarowało 64,4 proc. Polaków, o 3 pkt proc. więcej niż rok wcześniej, co w przeliczeniu na populację daje 19,41 mln internautów. Wśród czołowych dziesięciu serwisów wzrosty popularności zanotowały jedynie Facebook i YouTube.

Article

Według podsumowania fal badania NetTrack, w ub.r. penetracja internetu w Polsce wzrosła z 61,4 do 64,4 proc., natomiast szacunkowa liczba użytkowników sieci - z 18,51 do 19,41 mln.

Wśród internautów coraz liczniejszą grupą są osoby w wieku 60 lat i więcej - w 2013 roku stanowiły 6 proc. wszystkich użytkowników, a w ub.r. 7 proc. Zmalał natomiast, z 25 do 24 proc., udział użytkowników mających 15-24 lat, a przybyło tych mieszkających na wsi (ich udział zwiększył się z 35 do 36 proc.).

Niewiele zmieniła się rozpoznawalność i deklarowana odwiedzalność czołowych serwisów, przy czym większość zanotowała spadki. Najwięcej straciła NK.pl - jej spontaniczna znajomość zmalała z 18,9 do 14,4 proc., a odwiedzalność w skali miesiąca z 25 do 18,4 proc.

W czołowej dziesiątce zyskały tylko Facebook (rozpoznawalność z 43,6 do 46,5 proc., a odwiedzalność z 52 do 53,2 proc.) oraz YouTube (rozpoznawalność z 28,6 do 29,4 proc., odwiedzalność z 63,1 do 64,3 proc.).

Zeszłoroczne fale badania NetTrack zostały przeprowadzone wśród 25 877 osób.

Profil internautów

 

I - XII 2014

I - XII 2013

Płeć

  mężczyźni

49%

49%

  kobiety

51%

51%

Wiek

  15-24 lata

24%

25%

  25-39 lat

39%

40%

  40-59 lat

30%

29%

  60 lub więcej

7%

6%

Miejsce zamieszkania

  miasta ponad 500 tys.

13%

13%

  miasta 200-499 tys.

9%

10%

  miasta 100-199 tys.

8%

8%

  miasta 20-99 tys.

21%

20%

  miasta do 20 tys.

13%

13%

  wieś

36%

35%

WIRTUALNEMEDIA.PL

Ranking

 

I - XII 2014

I - XII 2013

Znajomość spontaniczna

   GOOGLE (www.google.pl)

59,8%

62,4%

   ALLEGRO (www.allegro.pl)

46,9%

49,5%

   FACEBOOK (www.facebook.pl)

46,5%

43,6%

   ONET (www.onet.pl)

41,8%

42,5%

   WIRTUALNA POLSKA (www.wp.pl)

37,7%

40,2%

   YOUTUBE (www.youtube.pl)

29,4%

28,6%

   INTERIA.PL (www.interia.pl)

18,5%

19,3%

   NK.PL (www.nk.pl)

14,4%

18,9%

   WIKIPEDIA (pl.wikipedia.org)

11,4%

11,7%

   WRZUTA (www.wrzuta.pl)

9,2%

9,9%

WIRTUALNEMEDIA.PL

Którą stronę internetową odwiedził w ciągu miesiąca?

  GOOGLE (www.google.pl)

91,9%

93,1%

   YOUTUBE (www.youtube.pl)

64,3%

63,1%

  ALLEGRO (www.allegro.pl)

61,4%

65,3%

  ONET (www.onet.pl)

55,6%

55,7%

   FACEBOOK (www.facebook.pl)

53,2%

52,0%

  WIRTUALNA POLSKA (www.wp.pl)

44,9%

47,2%

  WIKIPEDIA (pl.wikipedia.org)

30,6%

31,8%

  INTERIA.PL (www.interia.pl)

30,2%

31,9%

  NK.PL (www.nk.pl)

18,4%

25,0%

   CENEO (www.ceneo.pl)

16,8%

19,0%

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: 19,41 mln internautów w Polsce, tylko Facebook i YouTube zyskały na popularności

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl