SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

204 mld aplikacji mobilnych ściągniętych w 2019 roku. Użytkownicy wydali na nie 120 mld dolarów, dominują gry

W 2019 roku użytkownicy na całym świecie ściągnęli do swoich urządzeń 204 mld aplikacji mobilnych - wynika z danych firmy analitycznej App Annie. To rekord w historii rynku. W ciągu roku użytkownicy wydali na zakupy i inne opłaty w zainstalowanych programach kwotę 120 mld dolarów, zaś za 72 proc. tych wydatków odpowiadają mobilne gry.

Według raportu opublikowanego przez App Annie w 2019 r. użytkownicy ściągnęli globalnie 204 mld aplikacji, co oznacza najwyższy wynik w historii, a także wzrost o 6 proc. rok do roku oraz o 45 proc. w porównaniu z rokiem 2016. App Annie podaje, że przytaczane liczby dotyczą sklepów Apple Store, Google Play oraz innych platform dostępnych w Chinach.

Za większą liczbę instalacji aplikacji mobilnych odpowiadają głównej mierze rynki wschodzące, przede wszystkim Chiny, Indie, Brazylia oraz Indonezja. Natomiast na dojrzałych rynkach w USA ściągnięto 12,5 mld aplikacji, w Japonii 2,5 mld, zaś w Korei Płd. 2 mld.

120 mld dol. na aplikacje, dominują gry

W 2019 r. wydatki użytkowników związane z aplikacjami mobilnymi osiągnęły globalnie kwotę 120 mld dol. 72 proc. przychodów popłynęło do deweloperów gier mobilnych.

Według App Annie w ub.r. najwięcej pieniędzy użytkownicy wydali na mobilne gry typu RPG (38 proc.) oraz strategie (17 proc.). Ogólnie większość wydatków (76 proc.) poszła na gry typu Core, zaś 18 proc. udziału w wydatkach miały gry typu Casual.

Messenger najpopularniejszy, Tinder najbardziej dochodowy

Zgodnie z danymi App Annie w 2019 r. największą liczbę instalacji zanotował globalnie należący do Facebooka Messenger, który wyprzedził główną aplikację Facebooka oraz komunikator WhatsApp.

W segmencie gier największą liczbę ściągnięć zanotował Free Fire, na 2. miejscu znalazł się PUBG Mobile, zaś podium zamyka Subway Surfers.

Pod względem wydatków użytkowników na czele aplikacji jest Tinder, za którym znaleźli się Netflix oraz Tencent Video. W segmencie gier największe przychody uzyskał w ub.r. Fate/Grand Order, na 2. miejscu jest Honour of Kings, zaś na 3. pozycji Candy Crush Saga.

Największą liczbę aktywnych użytkowników miesięcznie miały w 2019 r. aplikacje WhatsApp, Facebook oraz Messenger. Wśród gier na szczycie znalazły się kolejno PUBG Mobile, Candy Crush Saga i Honour of Kings.

Dołącz do dyskusji: 204 mld aplikacji mobilnych ściągniętych w 2019 roku. Użytkownicy wydali na nie 120 mld dolarów, dominują gry

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl