23 mln internautów w Polsce. 29 proc. z dostępem mobilnym, najczęściej korzystają z maili i e-zakupów

Po zmianie metodologii badania NetTrack szacowana liczba polskich internautów podskoczyła o ponad 3,5 mln, a penetracja sieci - o 12 pkt proc. 70 proc. użytkowników jest w wieku 25-59 lat, 29 proc. korzysta z sieci mobilnie. Najpopularniejsze usługi to poczta mailowa i e-zakupy, a serwis - Google.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Według fali badania NetTrack przeprowadzonej od stycznia do marca br. korzystanie z internetu zadeklarowało 76,6 proc. Polaków, co w przeliczeniu na populację daje 23,08 mln osób. Tymczasem w podsumowaniu tego badania realizowanego w ub.r. penetracja internetu wyniosła 64,4 proc., szacunkowa liczba użytkowników sieci - 19,41 mln.

Tak duży wzrost wynika przede wszystkim z modyfikacji metodologii zbierania danych. - Od początku roku w badaniu NetTrack zostały zastosowane równolegle różne techniki dotarcia do respondentów i gromadzenia danych. Pozwala nam zdecydowanie poprawić dotarcie do respondentów, zwłaszcza trudno dostępnych, mobilnych, często nieobecnych w miejscu zamieszkania lub niechętnych wizycie ankietera. Efektem lepszego jest dokładniej określony zasięg badanego zjawiska i precyzyjnie mierzone zachowania korzystania z medium. Jednocześnie jednak zmiana ma charakter systemowy i nie pociąga za sobą różnic w strukturze społeczno-demograficznej użytkowników internetu ani w sposobie korzystania z sieci - informuje realizująca to badanie firma MillwardBrown w komunikacie przesłanym portalowi Wirtualnemedia.pl.

Badanie od stycznia do marca br. przeprowadzono na 5 002 osobach w wieku 15 lat i więcej.

Wśród 76,6 proc. osób z tej grupy deklarujących się jako internauci prawie jedna piąta ma od 15 do 24 lat, jedna dziesiąta - 60 lat i więcej, a 70 proc. - od 25 do 59 lat. Prawie 70 proc. ma średnie lub wyższe wykształcenie. W miejscowościach do 20 tys. mieszkańców żyje 14,5 proc., a w największych miastach - 11,8 proc.

85 proc. polskich internautów deklaruje, że używa poczty mailowej, 80 proc. kupuje w sklepach internetowych, a 69 proc. - na portalach aukcyjnych. Z bankowości elektronicznej korzysta 59 proc., 30 proc. - gra w gry online, a 22 proc. czyta blogi.

Ponad dwie trzecie szuka w sieci ciekawostek i plotek, a 58 proc. - informacji o produktach i usługach.

Google jako znany serwis internetowy spontanicznie wymienia 21,3 proc. użytkowników, Onet - 18,4 proc., Facebooka - 14,6 proc., a Wirtualną Polskę - 14,3 proc.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowy właściciel TVN? Fundusz od hazardu może kupić kanały WBD

Nowy właściciel TVN? Fundusz od hazardu może kupić kanały WBD

Play bez szefa komunikacji korporacyjnej. Krzysztof Olszewski odchodzi po 2 latach

Play bez szefa komunikacji korporacyjnej. Krzysztof Olszewski odchodzi po 2 latach

Karolina Gniadzik wzmacnia zespół Mido

Karolina Gniadzik wzmacnia zespół Mido

Znany nadawca uruchomi w Polsce darmowe kanały

Znany nadawca uruchomi w Polsce darmowe kanały

Elastyczny harmonogram płatności - maksymalny komfort przy zakupie nieruchomości
Materiał reklamowy

Elastyczny harmonogram płatności - maksymalny komfort przy zakupie nieruchomości

"Babski biznes" wiosną wróci na antenę TVN Style

"Babski biznes" wiosną wróci na antenę TVN Style