27. edycja Festiwalu Golden Drum w październiku. W jury Lukjanow i Szczepaniak

Wystartował pierwszy etap tegorocznej edycji Golden Drum. W konkursie można zgłaszać projekty, które zostały wdrożone lub opublikowane między 1 stycznia 2019 a 1 września 2021 roku. W jury znalazły się dwie osoby z Polski - Patrycja Lukjanow z Saatchi & Saatchi i Dawid Szczepaniak z VMLY&R.

jd
jd
Udostępnij artykuł:
27. edycja Festiwalu Golden Drum w październiku. W jury Lukjanow i Szczepaniak

Konkurs Golden Drum powraca po roku przerwy. Organizatorzy wprowadzają fundamentalne zmiany w formule - w tegorocznej edycji można zgłaszać prace kreatywne z okresu ostatnich dwóch lat.

- Po trudnym dla branży i dla świata roku wszyscy musimy się na chwilę zatrzymać i Przemyśleć kierunek na przyszłość. Zespół Golden Drum wykorzystał ten czas by Przebudować nasz konkurs tak, by lepiej adresował obecne i przyszłe trendy komunikacyjne - mówi Miha Bevc, dyrektorka konkursu.

Zmiany w formule Golden Drum. W jury Patrycja Lukjanow z Saatchi & Saatchi i Dawid Szczepaniak z VMLY&R

Na liście wprowadzonych zmian jest podwojenie liczby jury. Modyfikacje wprowadzono do sekcji, grup i kategorii konkursowych.

Sekcje Co (What) oraz Dlaczego (Why) zostały zastąpione czterema nowymi sekcjami branżowymi: Creative Business Excellence Drum, Craft Drum, One-Channel Drum oraz Omni-Channel Drum.

Sekcja One-Channel Drum skupiona jest na projektach, wykorzystujących jeden kanał komunikacji z rynkiem. Zgłoszone do tej kategorii projekty wyróżnia kreatywne podejście do jednokanałowej komunikacji, osiągnięte rezultaty i skuteczność. W tej kategorii w jury znalazł się Dawid Szczepaniak, dyrektor kreatywny i partner w VMLY&R Poland.

Sekcja Omni-Channel Drum wyróżnia kampanie, które wykorzystały różne kanały komunikacji. Zgłoszenia powinny wykazywać kreatywne wykorzystanie tych kanałów, ich integrację oraz skuteczność we wdrażaniu rozwiązań komunikacyjnych. W tej kategorii prace w  jury oceniać będzie ; Patrycja Lukjanow, creative director, Saatchi & Saatchi Polska.

Sekcja Creative Business Excellence Drum jest przeznaczona dla projektów, które wprowadziły wyjątkowe rozwiązania, przekształcające branżę, której dotyczą. Zgłoszenia będą oceniane przez 16-osobowe jury składające się ze światowej sławy marketingowców i przedstawicieli agencji, których wyróżnia nie tylko doświadczenie w branży kreatywnej, ale także duża wiedza biznesowa.

Sekcja Craft Drum wyróżnia wyjątkową kreatywność oraz genialną egzekucję w kluczowych obszarach produkcji reklamowych i komunikacyjnych. Nagrody w tej kategorii wyróżniają najlepsze praktyki, które pomogły podnieść poprzeczkę standardów branżowych.

Shortlisty w kategoriach Genius Loci/Local Spirit, Social Good, Covid-19 będą przygotowane przez zespół wszystkich jurorów festiwalu. Zgłoszone prace zostaną ocenione przez czterech przewodniczących jury. To kategorie, które stały się wyróżnikiem festiwalu Golden Drum: doceniają najlepsze projekty skupione na kwestiach lokalnych, tematach społecznych oraz powstałych w odpowiedzi na COVID-19.

Nagroda Bronze Drum oraz Najlepszy w kategorii Covid-19 zostały dodane do listy tegorocznych wyróżnień.

Ostateczny termin na zgłaszanie prac konkursowych to 13 sierpnia 2021. Ogłoszenie short-list odbędzie się 13 października 2021.

Gala wręczenia nagród Golden Drum została zaplanowana na 15 października, będzie połączona z prezentacją najbardziej kreatywnych prac, zgłoszonych do 27 edycji konkursu.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych
Materiał reklamowy

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu