Mielone, chemia z Niemiec czy lot dronem. Oto co redakcje wystawiają na WOŚP

Już w kolejną niedzielę odbędzie się 33. Finał Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy. Od lat we wspólnym kwestowaniu udział biorą nie tylko wolontariusze, instytucje czy osoby publiczne, ale i media. Znani dziennikarze i poszczególne redakcje prześcigają się w oryginalnych aukcjach na rzecz WOŚP. Zrobiliśmy krótki przegląd.

Kamila Meller
Kamila Meller
Udostępnij artykuł:
Mielone, chemia z Niemiec czy lot dronem. Oto co redakcje wystawiają na WOŚP
Jerzy Owsiak, fot. AKPA

Podczas gdy jedne redakcje od lat nawołują do bojkotu WOŚP, inne aktywnie włączają się w ogólnonarodową zbiórkę, która w tym roku przeznaczona jest na wsparcie hematologii i onkologii dziecięcej. Szczególne zaangażowanie na rzecz fundacji widać zwłaszcza wśród dziennikarzy związanych ze stacją TVN, która od dziewięciu lat jest głównym partnerem telewizyjnym WOŚP.

Pośród licznych “wośpowych” aukcji, jakie znajdziemy w serwisie Allegro, prym wiodą twarze związane ze stacją i to nie tylko pod względem liczby, ale i oryginalności tego, co można wylicytować.  

Kraśko posprząta, Michałowski zrobi mielone

Piotr Kraśko, Radomir Wit i Agata Adamek, czyli trio znane z programu TVN24 „W kuluarach”, oferuje sprzątanie w „domowych kuluarach”. – Najlepsze co jest, chemia z Niemiec, amerykańskie odkurzacze, europejskie żelazka. Posprzątamy w waszych kuluarach, chociażbyście nie wiem, co tam mieli – reklamuje się w spocie Piotr Kraśko, pozujący z odkurzaczem. W licytacji kuluarowego sprzątania bierze udział ponad 30 osób, a cena przekroczyła 11 tys. zł.

Po raz kolejny na wspólny dzień w Sejmie zaprasza Arleta Zaleska, reporterka “Faktów” TVN, która obiecuje: – Jeżeli Wy otworzycie swoje serca, ja otworzę przed wami kuluary polskiej polityki i razem zajrzymy za jej kulisy.

Rok temu taka sama aukcja dziennikarki została wylicytowana za 25 tys. zł. Obecnie kwota za wspólny dzień w Sejmie to ponad 9 tys. zł.

Z dziennikarzami TVN można się spotkać nie tylko przy sprzątaniu czy w Sejmie, ale i na korcie – na wspólny mecz padla zapraszają Grzegorza Kajdanowicz i Konrad Pisaecki. Damian Michałowski z „Dzień Dobry TVN” i Marcin Stępniak oferują zaś na tegorocznej licytacji… “kotlety mielone lekkie jak chmurka”, a po gotowaniu sprzątanie kuchni. Do wylicytowania jest też np. lekcja geografii autorstwa Tomasza Zubilewicza czy warsztaty językowe z Jakubem Poradą z TVN24.

Wyświetl ten post na Instagramie           Post udostępniony przez Damian Michałowski (@_damianmichalowski_)

 

Spacery i loty dronem od “Wyborczej”

Także „Gazeta Wyborcza” po raz kolejny włączyła się w licytacje na rzecz WOŚP, oferując m.in. „tradycyjną” wizytę w redakcji na Czerskiej, ale i lot dronem z Bartoszem Wielińskim, zastępcą redaktora naczelnego, a prywatnie miłośnika fotografowania krajobrazów z lotu ptaka. Wśród licytacji “Wyborczej” jest też spacer po Puszczy Białowieskiej ze znanym przyrodnikiem Adamem Wajrakiem, pobyt w tatrzańskiej chacie u gawędziarza i dziennikarza gazety, Bartka Kurasia czy dożywotni karnet na Olsztyn Green Festival, muzyczną imprezę organizowaną przez Agorę nad jeziorem Ukiel.

Licytacje w Radiu Nowy Świat

Radio Nowy Świat po raz kolejny organizuje na swojej antenie licytacje, które co tydzień odbywają się w piątkowej audycji popołudniowej na trzy tygodnie przed finałem. W tym roku radiowcy z internetowej rozgłośni wystawili na aukcje m.in. lekcję języka szwedzkiego pod okiem redaktora Jana Janczego, grafiki autorstwa Fisza, współgospodarza audycji „Wagle” oraz „historyczny neon”, który do września 2024 wisiał w głównym studiu emisyjnym.

Poza licytacjami rozgłośnia wspiera WOŚP za pośrednictwem wirtualnej e-skarbonki. Rok temu społeczność skupiona wokół RNŚ zebrała na rzecz WOŚP  1,14 mln złotych, osiągając tym samym najlepszy wynik wśród e-Skarbonek Mastercard i pokonując swój własny rekord z 2023 roku (700 198 złotych).

TVP dla WOŚP: Sareny, bilety do Opola i sportowe fanty 

Wśród aukcji WOŚP na Allegro organizowanych przez media znajdziemy także kilkanaście założonych przez różne redakcje czy dziennikarzy Telewizji Polskiej, która po ośmiu latach przerwy ponownie angażuje się w działania Orkiestry Jurka Owsiaka. Autorzy “Kwiatków polskich” wystawili na licytacje liczne rysunki autorstwa znanych gości programu, opatrzone ich autografami, ale i słynne sareny, czyli dobrze znane widzom “Kwiatków” maskotki programu. 

Wyświetl ten post na Instagramie           Post udostępniony przez Magdalena Kasperowicz (@magdalena_kasperowicz)

 

Sporym zainteresowaniem cieszy się też m.in. szkolenie w Studiu Akademii Telewizyjnej TVP czy koszulka meczowa Kuby Błaszczykowskiego z autografem przekazana na licytację przez dziennikarzy TVP Sport: Paulinę Chylewską i Marcina Fedka. Licytować można także kolacje z reporterem Witoldem Tabaką z programu “19.30”, wspólne prowadzenie prognozy pogody w TVP3 Gdańsk czy też bilety na tegoroczny festiwal w Opolu. 

TVP3 wystawiła na aukcję też możliwość spędzenia dnia z Mateuszem Szymkowiakiem, obecnie reporterem popołudniowego programu TVP3 Warszawa “Dobrego Dnia”. Będzie to okazja do poznania kulisów pracy reportera telewizyjnego. 

Wyświetl ten post na Instagramie           Post udostępniony przez Paulina Chylewska (@chylewska)

 

Podczas 32. Finału WOŚP zebrano w sumie 281 879 118,07 złotych, bijąc tym samym kolejny rekord w historii zbiórek. 

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nie będzie szybkich blokad treści w polskim internecie. Wskazano 27 czynów zabronionych

Nie będzie szybkich blokad treści w polskim internecie. Wskazano 27 czynów zabronionych

Połowa TikToka w USA sprzedana. Tego samego inwestora może mieć właściciel TVN

Połowa TikToka w USA sprzedana. Tego samego inwestora może mieć właściciel TVN

Polskie Radio 24 z nową oprawą dźwiękową

Polskie Radio 24 z nową oprawą dźwiękową

Nowa prezes PwC w CEE. Agnieszka Gajewska zastąpi Adama Krasonia

Nowa prezes PwC w CEE. Agnieszka Gajewska zastąpi Adama Krasonia

New Balance MADE in USA
Materiał reklamowy

New Balance MADE in USA

Dorota Wysocka-Schnepf stawia na YouTube'a. "Poczucie powinności wobec prawdy" [TYLKO U NAS]

Dorota Wysocka-Schnepf stawia na YouTube'a. "Poczucie powinności wobec prawdy" [TYLKO U NAS]