35,8 mld USD na systemy sztucznej inteligencji w 2019 r.

Globalne nakłady na systemy sztucznej inteligencji sięgną w 2019 r. 35,8 miliarda dolarów - prognozuje firma badawcza IDC.

km
km
Udostępnij artykuł:
35,8 mld USD na systemy sztucznej inteligencji w 2019 r.
fot. Shutterstock.com

Prognoza IDC zakłada, że w porównaniu z rokiem ubiegłym globalne wydatki na tego typu rozwiązania wzrosną o 44 proc. W latach 2018-2022 średni roczny wzrost ma sięgnąć 38 proc., a wartość rynku w ostatnim roku prognozy - 79,2 miliarda dolarów, czyli ponad dwa razy więcej niż w bieżącym roku.

Branżami, które w 2019 roku mają przeznaczyć najwięcej środków na systemy sztucznej inteligencji, są handel i bankowość - odpowiednio 5,9 miliarda dolarów i 5,6 miliarda dolarów.

Natomiast sektory, które w latach 2018-2022 będą najszybciej się rozwijać, to według IDC władze federalne / centralne (średnioroczny wzrost nakładów na systemy AI o 44,3 proc.) usługi osobiste i konsumencie (+43,3 proc.) oraz edukacja (+42,9 proc.).

Biorąc pod uwagę konkretne rozwiązania wykorzystujące sztuczną inteligencję, największe środki w bieżącym roku mają zostać przeznaczone na zautomatyzowane systemy obsługi klienta (4,5 mld USD), rekomendacje dotyczące procesów sprzedaży i automatyzacji (2,7 mld USD) oraz zautomatyzowane systemy wykrywania i zapobiegania zagrożeniom (2,7 mld USD).

grafika

Największym obszarem wydatków na systemy AI ma być w tym roku oprogramowanie (prawie 13,5 mld USD), podczas gdy nakłady na sprzęt (głównie serwery) mają sięgnąć 12,7 miliarda dolarów.

Z kolei w ujęciu geograficznym, największe nakłady na systemy sztucznej inteligencji mają zostać w 2019 roku poniesione w USA (blisko 2/3 całości) i Europie Zachodniej.

Natomiast do 2022 r. najszybciej rozwijającymi się pod tym względem rynkami mają być Japonia (średnio rocznie o 58,9 proc.), region Azji i Pacyfiku bez Japonii i Chin (+51,4 proc.) oraz Chiny (+49,6 proc.).

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych
Materiał reklamowy

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu