SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

481 tys. zł kary dla Novum za podszywanie się pod Telekomunikację Polską

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) nałożył karę na operatora Novum. Regulator orzekł, że Novum wprowadzał klientów w błąd, podszywając się pod konkurencyjnego operatora (najczęściej Telekomunikację Polską), i narażał użytkowników na straty finansowe.

fot. Shutterstock.com Article

Novum jest operatorem telekomunikacyjnym, który proponuje swoje usługi kontaktując się z klientami głównie przez telefon. Na skutek skarg otrzymanych od użytkowników UOKiK przeanalizował wszystkie doniesienia, skrypty rozmów wykorzystywane przez konsultantów oraz nagrania faktycznie przeprowadzonych rozmów.

W wyniku postępowania urząd ustalił, że konsultanci Novum naruszyli swoim postępowaniem kilka przepisów. Po pierwsze nie informowali swoich rozmówców o tym, że telefonują w celach marketingowych i nie uzyskiwali ich zgody na taki kontakt. Po drugie pracownicy Novum tak prowadzili rozmowę, aby klient był przekonany, że ofertę prezentuje jego dotychczasowy operator (najczęściej chodziło o Telekomunikację Polską).

Konsultanci Novum w kontaktach z klientami zapewniali też, że otrzymają oni obniżony abonament na usługi, w sposób niezgodny z przepisami uzyskiwali ważne dane użytkowników oraz nie dość wyraźnie informowali o rozwiązaniu umowy z poprzednim operatorem.

- Efektem działań konsultantów mogło być podjęcie przez konsumenta decyzji o skorzystaniu z oferty „obniżonego abonamentu” - wyjaśnia UOKiK w komunikacie. - W praktyce oznaczało to rozwiązanie umowy z dotychczasowym operatorem, z czym mogły się wiązać opłaty za rezygnację z usług. Ponadto, na dodatkowe koszty byli narażeni abonenci, którzy chcieli z powrotem korzystać z usług poprzedniego dostawcy usług telekomunikacyjnych - musieli zrezygnować z Novum i ponosić kolejne opłaty za wcześniejsze wypowiedzenie kontraktu. Gdyby mieli jasne i rzetelne informacje w momencie prezentowania oferty, mogliby nie zdecydować się na zmianę operatora.

Ostatecznie prezes UOKiK stwierdził, że spółka Novum wprowadzała konsumentów w błąd i nałożył na operatora karę w wysokości ponad 481 tys. zł. Przedsiębiorcy nakazano również publikację decyzji na swojej stronie internetowej oraz w jednym z dzienników ogólnopolskich. Praktyki zostały zaniechane. Decyzja nie jest ostateczna, ponieważ Novum przysługuje odwołanie do sądu.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: 481 tys. zł kary dla Novum za podszywanie się pod Telekomunikację Polską

46 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Axe
I bardzo dobrze. Takich gównozjadów powinni wycinać z rynku
9 8
odpowiedź
User
sleepy
I bardzo dobrze. Takich gównozjadów powinni wycinać z rynku

i na pewno w TP czy innej Netii będzie Ci lepiej. Dzieki nim jest konkurencja na rynku i duzi gracze muszą się starać.
8 8
odpowiedź
User
witek
Ja jakoś u nich mam abonament i nikt mnie nie naciągał. O co tu chodzi ?
8 8
odpowiedź
User
terra
Ja jakoś u nich mam abonament i nikt mnie nie naciągał. O co tu chodzi ?[/quote
Zawsze znajdzie się ktoś, kto jakąś nagonkę robi. Biznes musi się kręcić ;)
8 8
odpowiedź
User
tomek
Pierwszy raz słyszę . Jestem u nich od kilku miesięcy i nikt mnie nie próbował naciągać . Jestem jak narazie zadowolony. A to jest pewnie kogoś głupia zagrywka
8 8
odpowiedź