SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Grupa 4fun Media: wpływy 14 proc. w dół i 4,3 mln zł straty w ub.r., słabe wyniki w I kwartale br.

W ub.r. grupa kapitałowa 4fun Media zanotowała spadek przychodów sprzedażowych o 13,8 proc. do 50,7 mln zł, a jej strata netto zmalała z 15,28 do 4,3 mln zł. Firma pozyskała 3,02 mln zł pożyczek w ramach tarczy kredytowej.

Article

Przychody grupy 4fun Media z działalności kontynuowanej zmalały o 30 proc., z 34,24 do 26,26 mln zł, a te z działalności zaniechanej - z 24,6 do 24,43 mln zł.

Zdecydowanie najmocniej skurczyły się wpływy z agencji reklamowej FCB Bridge2fun - z 6,73 mln zł do 918 tys. zł. Wynika to z faktu, że 4fun Media w połowie ub.r. sprzedała 51 proc. udziałów dwóch spółek tworzących agencję i przestała ujmować ich dane w swoich wynikach. Ponadto FCB Bridge2fun wiosną 2019 roku straciła na rzecz DDB Warszawa obsługę T-Mobile Polska.

Mniej z reklam tv i outdoorowych, więcej z e-commerce

Wpływy grupy 4fun Media z reklam telewizyjnych zmalały o 16 proc. do 11,99 mln zł, a z reklam outdoorowych - o 8 proc. do 21,46 mln zł.

Do firmy należą trzy kanały tv. Według danych Nielsen Audience Measurement w ub.r. 4fun.tv miało 0,062 proc. udziału w rynku oglądalności (po spadku o 15,1 proc. rok do roku), 4fun Gold, które we wrześniu zmieniło się w 4fun Kids - 0,059 proc. (84,4 proc. w górę), a 4fun Dance - 0,055 proc. (30,9 proc. w górę).

- Segment telewizyjny, mimo poprawy wyników oglądalności, w kolejnych kwartałach 2020 roku notował spadki przychodów, spowodowane spadkiem jednostkowej wartości GRP (Gross Rating Point) stanowiącego główny miernik wartości kampanii reklamowych - zaznaczyła w liście do akcjonariuszy Aneta Parafiniuk, członek zarządu 4fun Media.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu

Należąca do 4fun Media spółka Screen Network ma 20 458 ekranów w 384 lokalizacjach, sprzedażą ich oferty reklamowej zajmuje się także Polsat Media. Na początku ub.r. dokonała 3,2 mln zł odpisu, ponieważ należąca do niej firma PRN Polska zakończyła współpracę z siecią hipermarketów Carrefour.

- Wydatki na reklamę telewizyjną spadły o ponad 10 proc., a wpływy z outdooru były niższe o blisko 40 proc. Szczególnie w przypadku operatorów reklamy zewnętrznej, drugi kwartał okazał się być największym kryzysem w dotychczasowej historii. W ciągu kilku tygodni z rynku zniknęło 2/3 budżetów marketingowych ponieważ większość sektorów gospodarki odwołała lub drastycznie ograniczyła zaplanowane kampanie reklamowe, w tym tak kluczowe dla rynku branże jak finanse, odzież, turystyka, motoryzacja czy rozrywka - opisała Aneta Parafiniuk.

4fun Media wycofuje się z e-commerce

Przychody grupy 4fun Media ze sprzedaży internetowej zwiększyły się o 64 proc., z 6,78 do 11,11 mln zł. Firma weszła do tego segmentu w drugiej połowie 2018 roku poprzez serię przejęć, natomiast jesienią ub.r. postanowiła ograniczyć działalność w tym obszarze.

- Decyzja ta podyktowana była przede wszystkim brakiem środków na rozwijanie segmentu wymagającego ciągłego dofinansowania. Jego dalsze utrzymywanie, nawet mimo dynamicznego wzrostu przychodów, oznaczałoby dla zarządu 4fun Media S.A. konieczność pokrywania strat ze środków gotówkowych generowanych przez perspektywiczne spółki portfelowe Emitenta - wyjaśniła Aneta Parafiniuk.

Firma jesienią 2019 roku zamknęła e-sklep NaImpreze.pl, w marcu ub.r. sprzedała swojemu większościowemu akcjonariuszowi Epicom Limited 59,84 proc. udziałów spółki Print Logistic za 925,6 tys. zł., a pod koniec września dokonała 6,98 mln zł odpisów dotyczących jej spółek zależnych z branży e-commerce.

Natomiast w listopadzie ub.r. 4fun Media sprzedała swojemu większościowemu akcjonariuszowi Epicom spółkę 4fun (należą do niej kanały 4fun.tv, 4fun Dance i 4fun Kids) i platformę e-commerce’ową Cupsell. Tę ostatnią dokapitalizowała krótko wcześniej kwotą 4,93 mln zł potrąconą z jej wierzytelności pożyczkowych.

Z kolei wpływy z serwisów internetowych (głównie naEkranie.pl) spadły o 2 proc. do 2,05 mln zł. Pod koniec kwietnia 4fun Media poinformowała, że zaczyna szukać inwestora dla naEkranie.pl.

- W związku ze znacząco niższymi niż w poprzednich latach wydatkami świątecznymi i widocznym spadkiem konsumpcji, nastąpił także wyraźny spadek przychodów w branży reklamowej, w szczególności na rynku reklamy zewnętrznej. Kondycja rynku reklamowego w czwartym kwartale, zwyczajowo najlepszym okresie roku była na tyle słaba, iż po raz pierwszy w historii zrównała się wartościowo z trzecim kwartałem - opisano w sprawozdaniu firmy.

- Ta sytuacja przełoży się z pewnością na słabe wyniki pierwszego kwartału 2021 roku, które będą porównywane do okresu sprzed pandemii.

Koszty w dół, ale nie na outdoorze, 3 mln zł z tarczy kredytowej

Wydatki operacyjne grupy 4fun Media wyniosły w ub.r. 49,02 mln zł, wobec 61,1 mln zł rok wcześniej. Koszty działalności kontynuowanej zmalały z 29,78 do 24,07 mln zł, a działalności zaniechanej - z 34,12 do 25,71 mln zł.

Nakłady na agencję Bridge2fun skurczyły się z 6,74 do 1,52 mln zł, natomiast w pionie outdoorowym nastąpił wzrost z 20,62 do 28,65 mln zł.

Spółki z grupy 4fun Media pozyskały 3,02 mln zł pożyczek od PFR w ramach tarczy kredytowej, z czego 2,41 mln zł otrzymała Screen Network.

Rentowność w górę

Bez uwzględnienia odpisu wartości firmy wynik operacyjny grupy 4fun Media poszedł w górę z 2,52 mln zł straty do 1,28 mln zł zysku, a zysk EBITDA - z 3,01 do 8,59 mln zł.

Natomiast strata netto zmniejszyła się z 15,28 do 4,3 mln zł.

4fun Media jest notowana na rynku głównym warszawskiej giełdy. W zeszły piątek na koniec sesji kurs spółki wynosił 7,50 zł, co daje kapitalizację w wysokości 31,79 mln zł. Do Epicomu należy 63,76 proc. jej akcji.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Grupa 4fun Media: wpływy 14 proc. w dół i 4,3 mln zł straty w ub.r., słabe wyniki w I kwartale br.

5 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
zawer
trzeba zgasić światło, kto w dzisiejszych czasach ogląda telewizje muzyczne
5 4
odpowiedź
User
wawer
ja np. oglądam
3 2
odpowiedź
User
Baltazar
Przecież telewizje już sprzedali, są w raporcie tylko dlatego, że przez część roku były jeszcze w spółce, ale teraz już ich nie ma
3 0
odpowiedź