5,3 mln zł dla Polsatu i TVP na promocję działań rządu i funduszy europejskich, 113 tys. zł dla Lux Veritatis

W 2020 roku Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej wydało prawie 5,3 mln zł na działania informacyjne i promocyjne w Telewizji Polskiej i Polsacie - wynika z odpowiedzi na interpelację posłanki PO Krystyny Skowrońskiej. Polskie Radio dostało od resortu ponad 460 tys. zł na te cele, zaś Fundacja Lux Veritatis - niemal 114 tys. zł.

jk
jk
Udostępnij artykuł:

Pieniądze z ministerstwa przeznaczone były głównie na promocję i emisję spotów reklamowych w rozmaitych mediach. I tak Telewizja Polska wraz z Polsatem (resort w odpowiedzi na interpelację podał łącznie nakłady na obie stacje) w ub.r. otrzymały dokładnie 282 237,82 zł na kampanię promującą działania rządu, 2 402 540 zł na promocję Funduszowego Pakietu Antywirusowego oraz 2 499 359,46 zł na spoty promujące Dni Otwarte Funduszy Europejskich.

Z kolei Polskiemu Radiu resort zapłacił 63 308,10 za produkcję i emisję spotu informującego o rządowym programie kierowanym do Kół Gospodyń Wiejskich. 240 tys. zł kosztowało promowanie na antenach publicznego nadawcy Funduszów Europejskich (audycje: „Sygnały Dnia”, „Ekspres Jedynki”, „Bardzo Ważny Projekt” ). Wreszcie 159 900 zł kosztowała realizacja przez Teatr Polskiego Radia słuchowiska „Peer Gynt”, jego zamieszczenie w internecie oraz przeprowadzenie kampanii promującej to słuchowisko.

RMF FM otrzymało 327 556,86 zł za przeprowadzenie kampanii promującej dostępność dla osób z niepełnosprawnościami projektów, współfinansowanych z Funduszy Europejskich, a  Grupa Interia - 155 455 zł za promowanie w internecie Funduszy Europejskich (stworzono w tym celu specjalny serwis w sieci).

Beneficjentem Ministerstwa Funduszy i Polityki Regionalnej była też Fundacja Lux Veritatis, nadawca TV Trwam. Resort przekazał jej najpierw 34 400 zł na produkcję i emisję w stacji spotu informującego o rządowym programie kierowanym do Kół Gospodyń Wiejskich, a następnie 79 500 zł na produkcję i emisję spotów o Funduszach Europejskich.

Nadawca TV Trwam ze środkami od kilku instytucji państwowych

W latach 2016-2020 Fundacja dostała też 223,9 tys. zł w ramach czterech dotacji od podmiotów nadzorowanych przez Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Natomiast biuro senatora Krzysztofa Brejzy ujawniło, że Ministerstwo Zdrowia w latach 2016-2020 zapłaciło jej 1,5 mln zł za usługi promocyjne w ramach programów dotyczących walki z chorobami nowotworowymi. W ciągu czterech lat Fundacja dostała też ponad 6 mln zł. dotacji z Fundacji PZU.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nie będzie szybkich blokad treści w polskim internecie. Wskazano 27 czynów zabronionych

Nie będzie szybkich blokad treści w polskim internecie. Wskazano 27 czynów zabronionych

Połowa TikToka w USA sprzedana. Tego samego inwestora może mieć właściciel TVN

Połowa TikToka w USA sprzedana. Tego samego inwestora może mieć właściciel TVN

Polskie Radio 24 z nową oprawą dźwiękową

Polskie Radio 24 z nową oprawą dźwiękową

Nowa prezes PwC w CEE. Agnieszka Gajewska zastąpi Adama Krasonia

Nowa prezes PwC w CEE. Agnieszka Gajewska zastąpi Adama Krasonia

New Balance MADE in USA
Materiał reklamowy

New Balance MADE in USA

Dorota Wysocka-Schnepf stawia na YouTube'a. "Poczucie powinności wobec prawdy" [TYLKO U NAS]

Dorota Wysocka-Schnepf stawia na YouTube'a. "Poczucie powinności wobec prawdy" [TYLKO U NAS]