SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

500 jubileuszowe wydanie Uwagi

Uwaga to drugi, po Faktach, najchętniej oglądany program TVN obchodzi mały jubileusz

28 stycznia przypada 500 wydanie programu Uwaga, magazynu reporterów tvn, który wystartował 2 września 2002 roku. Nadawany codziennie, w porze Wiadomości, przyciąga przed telewizory średnio 3,5 mln widzów, ale oglądalność programu stale rośnie - od 2,7 mln, w pierwszych tygodniach nadawania do 4,5 mln, rekordu, jaki zanotowano 5 stycznia b.r. (udział w rynku na poziomie 27,7 %).

- Uwaga! skupia się na sprawach, dla których nie ma miejsca w serwisach informacyjnych. Program ukazuje absurdy życia codziennego, tropi afery, piętnuje niekompetencję i przejawy złej woli - informuje tvn.

Jak mówią twórcy programu "nie interesuje nas zwykła fotografia rzeczywistości. Nie mówimy o czymś tylko dlatego, że miało miejsce, nie gonimy za sensacją. Interesują nas przyczyny i konsekwencje - dlaczego coś się stało, kto ponosi za to winę, czy można odwrócić bieg zdarzeń i wreszcie, czy ludzie odpowiedzialni zrobili wszystko, by pomóc poszkodowanym".

Twórcy programu najbardziej są dumni z tego, że "udało im się stworzyć markę i zyskać wiarygodność".

- Ludzie dzwonią do nas, ponieważ wiedzą, że nie zbagatelizujemy ich problemów. Podejmujemy się spraw, które inni uznali za zwykłe lub nieważne. Oprócz próśb o interwencję, odbieramy coraz więcej telefonów z podziękowaniami, co nas bardzo cieszy - mówi producent programu Monika Szymborska.

"Nasi dziennikarze zadają pytania wprost i oczekują konkretnych odpowiedzi - te na poziomie ogólności ich nie interesują. Zakładamy, też, że każdy, niezależnie od okoliczności czy funkcji, jaką pełni może udzielić nam jasnej i jednoznacznej odpowiedzi". Reporterzy UWAGI! skupiają się na moralnym aspekcie działania, wychodzą z założenia, że to, co etycznie wątpliwe nie powinno mieć miejsca. Zakładają też, że pewne zawody to raczej misja niż rzemiosło a wyznawane wartości są tam równie ważne jak wiedza teoretyczna. "Nasz sposób działania zakłada też, stosowanie prowokacji dziennikarskiej lub zdjęć z ukrytej kamery, jednak jest to w pełni usprawiedliwione interesem publicznym" - dodaje Szymborska.

"Nad programem UWAGA! pracują ekipy reporterów i dokumentalistów w Warszawie i Krakowie. Codziennie po 10 - 11 godzin. Są to ludzie z długim stażem, jak i początkujący" - opowiada szef zespołu wydawców, Krzysztof Miączyński. "Adepci sztuki dziennikarskiej szybko u nas dojrzewają, ponieważ rozumieją wagę spraw, którymi się zajmujemy. Ci doświadczeni - byli radiowcy czy dziennikarze news-owi, też muszą przestawić się u nas na pewien nowy styl dziennikarstwa" - dodaje producentka.

Produkcja programu zajmują się: Monika Szymborska i Monika Góralewska, prowadzą go doświadczeni dziennikarze: Mirosław Rogalski i Ryszard Cebula.

"Te kilkanaście miesięcy na antenie to przeszło 1100 reportaży i nadal nie brakuje nam nowych tematów" - podsumowuje Krzysztof Miączyński. "Bardzo cenimy sobie stałą współpracę z Super Ekspresem oraz zainteresowanie, jakie wyrazili naszymi materiałami Polityka, Życie Warszawy czy Gazeta Wyborcza. Współpraca ta jest źródłem satysfakcji i dowodem na to, że podejmujemy tematy ważne" - dodaje Monika Szymborska.

Dołącz do dyskusji: 500 jubileuszowe wydanie Uwagi

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl