SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

58 proc. Polaków to łowcy promocji, dowiadują się o nich głównie z gazetek (infografika)

Ponad połowa polskich konsumentów (58 proc.) to łowcy promocji. Respondenci przyznają, że w porównaniu z ubiegłymi latami w większym stopniu preferują w ramach akcji promocyjnych nagrody, nawet małe, ale gwarantowane, od dużych, dostępnych tylko dla nielicznych. Ponadto, w jeszcze większym stopniu niż wcześniej, są niechętni dzieleniu się danymi wrażliwymi, takimi jak PESEL, dochody czy sytuacja rodzinna. Informacje na temat promocji konsumenci czerpią najczęściej z gazetek promocyjnych (67 proc.) - wynika z badania ARC Rynek i Opinia.

fot. shuttlerstockArticle

Konsumenci nadal chętnie korzystają z różnych form promocji. W pierwszej kolejności biorą jednak udział w akcjach najłatwiej dostępnych i nie wymagających zbytniego zaangażowania. Te, w których np. wymagane jest wypełnienie kuponu konkursowego czy uczestnictwo w sponsorowanym wydarzeniu, cieszą się zdecydowanie mniejszą popularnością.

Respondenci preferują rejestrację do konkursu na stronie internetowej lub wrzucenie kuponu do urny w sklepie.

W porównaniu z ubiegłym rokiem znacząco spadł odsetek osób preferujących w konkursach promocyjnych przyznawanie jednej dużej nagrody.

11 proc. respondentów miało negatywne doświadczenia związane z promocjami, np. z zawyżaniem ceny towaru w promocji, wadliwymi czy przeterminowanymi produktami lub niejasnymi zasadami promocji.

Badanie "Monitor Promocji 2015" zostało zrealizowane przez ARC Rynek i Opinia metodą CAWI (ankiety online na własnym panelu internetowym Epanel.pl) w dniach 12-19 października 2015 r. Respondentami były osoby dorosłe, które w ciągu ostatnich 12 miesięcy skorzystały z przynajmniej jednej promocji, N=1003.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: 58 proc. Polaków to łowcy promocji, dowiadują się o nich głównie z gazetek (infografika)

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl