SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

6 mln widzów oglądało konkursy w skokach w Zakopanem

Średnio 5,72 mln widzów śledziło w TVP 1 trzy konkursy Pucharu Świata z udziałem Adama Małysza i Kamila Stocha, które odbyły się w miniony weekend w Zakopanem. To prawie o milion więcej niż rok temu.

Udział TVP 1 w czasie transmisji konkursów w miniony piątek, sobotę i niedzielę wyniósł 43,24 proc. w grupie 4+ i 38,12 proc. w grupie 16-49 – wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla Wirtualnemedia.pl. Najwięcej widzów zgromadziły niedzielne zawody, które oglądało średnio 6,13 mln osób. Dodatkowo piątkowy i sobotni konkurs transmitowany był też w TVP Sport – tam oglądalność relacji z nich wyniosła 141 tys. widzów.

 

PŚ w Zakopanem – TVP 1Wszyscy 4+16-49
DataStartKoniecAMRSHR %SHR %
21-01-201116:1618:295 182 06640,83%34,77%
22-01-201116:0917:245 945 00445,30%41,17%
23-01-201114:3816:506 125 90644,29%39,23%
Średnia5 723 34843,24%38,12%
 
PŚ w Zakopanem – TVP SportWszyscy 4+16-49
DataStartKoniecAMRSHR %SHR %
21-01-201116:1618:50120 3220,95%1,19%
22-01-201116:0918:14157 6331,19%1,33%
Średnia140 8571,08%1,27%

 


Widownia ubiegłorocznych konkursów PŚ zorganizowanych w stolicy Tatr (wtedy były tylko dwa) była niższa i wyniosła w Jedynce 4,84 mln osób. Dało to kanałowi 39,23 proc. udziału w 4+ i 34,44 proc. w 16-49.

Jak pokazują dane telemetryczne, w czasie transmisji z tegorocznych zawodów w Zakopanem TVP 1 była zdecydowanym liderem rynku. Pozostali duzi gracze - TVP 2, Polsat i TVN – zanotowali wtedy średnio pomiędzy 10 a 11 proc. udziału w rynku (w grupie 4+). 

StacjaWszyscy 4+
AMRSHR %
TVP 1 – PŚ w skokach w Zakopanem5 723 34843,24%
TVP 21 361 62310,42%
Polsat1 370 86510,49%
TVN1 350 64210,33%


Konkursy w Zakopanem śledzili głównie mężczyźni, widzowie po 45. roku życia, mieszkańcy wsi, osoby z wykształceniem podstawowym i średnim.

 ADH %AFF
PłećMężczyźni52,36%109
 Kobiety47,64%92
Wiek 4-91,80%30
  10-153,08%45
 16 - 191,91%34
 20 - 242,39%30
 25 - 293,95%44
 30 - 346,17%75
 35 - 395,64%77
 40 - 445,57%87
 45 - 498,49%124
 50 - 5411,57%144
 55 - 5914,02%181
 6035,42%176
Wlk. miastaWieś43,00%110
 < 50 tys.23,53%98
 50-100 tys.8,23%96
 100-200 tys.7,82%97
 > 200 tys.17,41%86
ZawódTop management7,44%86
 Pracownicy średniego szczebla12,70%85
 Pracownicy fizyczni i rolnicy21,78%109
 Emeryci43,42%169
 Inni14,65%48
WykształceniePodstawowe53,34%118
 Średnie30,37%103
 Wyższe11,42%91
 Inne4,87%38


Wpływy reklamowe Jedynki z transmisji z trzech zakopiańskich konkursów wyniosły 2,65 mln zł. Rok wcześniej reklamy pokazane tylko przy dwóch konkursach dały stacji niewiele mniej, bo 2,3 mln zł (dane cennikowe netto, bez rabatów).

W piątkowym konkursie PŚ w skokach narciarskich w Zakopanem triumfował Adam Małysz, w sobotnim najlepszy okazał się Simon Ammann, zaś w niedzielnym Kamil Stoch.

Dołącz do dyskusji: 6 mln widzów oglądało konkursy w skokach w Zakopanem

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl