SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

6 mln widzów oglądało konkursy w skokach w Zakopanem

Średnio 5,72 mln widzów śledziło w TVP 1 trzy konkursy Pucharu Świata z udziałem Adama Małysza i Kamila Stocha, które odbyły się w miniony weekend w Zakopanem. To prawie o milion więcej niż rok temu.

Puchar Świata w skokach narciarskich

Puchar Świata w skokach narciarskich

Udział TVP 1 w czasie transmisji konkursów w miniony piątek, sobotę i niedzielę wyniósł 43,24 proc. w grupie 4+ i 38,12 proc. w grupie 16-49 – wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla Wirtualnemedia.pl. Najwięcej widzów zgromadziły niedzielne zawody, które oglądało średnio 6,13 mln osób. Dodatkowo piątkowy i sobotni konkurs transmitowany był też w TVP Sport – tam oglądalność relacji z nich wyniosła 141 tys. widzów.

 

PŚ w Zakopanem – TVP 1 Wszyscy 4+ 16-49
Data Start Koniec AMR SHR % SHR %
21-01-2011 16:16 18:29 5 182 066 40,83% 34,77%
22-01-2011 16:09 17:24 5 945 004 45,30% 41,17%
23-01-2011 14:38 16:50 6 125 906 44,29% 39,23%
Średnia 5 723 348 43,24% 38,12%
 
PŚ w Zakopanem – TVP Sport Wszyscy 4+ 16-49
Data Start Koniec AMR SHR % SHR %
21-01-2011 16:16 18:50 120 322 0,95% 1,19%
22-01-2011 16:09 18:14 157 633 1,19% 1,33%
Średnia 140 857 1,08% 1,27%

 


Widownia ubiegłorocznych konkursów PŚ zorganizowanych w stolicy Tatr (wtedy były tylko dwa) była niższa i wyniosła w Jedynce 4,84 mln osób. Dało to kanałowi 39,23 proc. udziału w 4+ i 34,44 proc. w 16-49.

Jak pokazują dane telemetryczne, w czasie transmisji z tegorocznych zawodów w Zakopanem TVP 1 była zdecydowanym liderem rynku. Pozostali duzi gracze - TVP 2, Polsat i TVN – zanotowali wtedy średnio pomiędzy 10 a 11 proc. udziału w rynku (w grupie 4+). 

Stacja Wszyscy 4+
AMR SHR %
TVP 1 – PŚ w skokach w Zakopanem 5 723 348 43,24%
TVP 2 1 361 623 10,42%
Polsat 1 370 865 10,49%
TVN 1 350 642 10,33%


Konkursy w Zakopanem śledzili głównie mężczyźni, widzowie po 45. roku życia, mieszkańcy wsi, osoby z wykształceniem podstawowym i średnim.

  ADH % AFF
Płeć Mężczyźni 52,36% 109
  Kobiety 47,64% 92
Wiek  4-9 1,80% 30
   10-15 3,08% 45
  16 - 19 1,91% 34
  20 - 24 2,39% 30
  25 - 29 3,95% 44
  30 - 34 6,17% 75
  35 - 39 5,64% 77
  40 - 44 5,57% 87
  45 - 49 8,49% 124
  50 - 54 11,57% 144
  55 - 59 14,02% 181
  60 35,42% 176
Wlk. miasta Wieś 43,00% 110
  < 50 tys. 23,53% 98
  50-100 tys. 8,23% 96
  100-200 tys. 7,82% 97
  > 200 tys. 17,41% 86
Zawód Top management 7,44% 86
  Pracownicy średniego szczebla 12,70% 85
  Pracownicy fizyczni i rolnicy 21,78% 109
  Emeryci 43,42% 169
  Inni 14,65% 48
Wykształcenie Podstawowe 53,34% 118
  Średnie 30,37% 103
  Wyższe 11,42% 91
  Inne 4,87% 38


Wpływy reklamowe Jedynki z transmisji z trzech zakopiańskich konkursów wyniosły 2,65 mln zł. Rok wcześniej reklamy pokazane tylko przy dwóch konkursach dały stacji niewiele mniej, bo 2,3 mln zł (dane cennikowe netto, bez rabatów).

W piątkowym konkursie PŚ w skokach narciarskich w Zakopanem triumfował Adam Małysz, w sobotnim najlepszy okazał się Simon Ammann, zaś w niedzielnym Kamil Stoch.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: 6 mln widzów oglądało konkursy w skokach w Zakopanem

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl