81 proc. polskich internautów korzysta z programów lojalnościowych, częściej za pomocą kart niż w sieci

Korzystania z programów lojalnościowych deklaruje 81 proc. polskich internautów. Zdecydowanie więcej osób używa do tego kart i kuponów niż serwisów internetowych i aplikacji mobilnych. Ponad połowa częściej kupuje produkty i usługi promowane w takich akcjach.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Z badania internetowego przeprowadzonego przez dr. Tomasza Barana z Uniwersytetu Warszawskiego na zlecenie 2take.it wynika, że 74 proc. Polaków biorących udział w programach lojalnościowych używa przy tym plastikowych kart. 33 proc. korzysta ze stron internetowych, 32 proc. - z kuponów, a 26 proc. - z kart, na których zbiera się pieczątki. Aplikacje mobilne są używane przez 19 proc. respondentów.

grafika

Dwie trzecie uczestników programów lojalnościowych deklaruje, że takie akcje zachęcają ich do częstszego kupowania promowanych produktów i usług (16 proc. jest o tym zdecydowanie przekonanych).

Przeciwną opinię wyraziło 24 proc. respondentów (3 proc. zdecydowanie).

grafika

Opinie znajomych o produktach i usługach są ważne dla ponad połowy ankietowanych (dla 9 proc. - bardzo istotne). Z kolei dla 27 proc. są raczej nieważne, a dla 6 proc. w ogóle nieistotne.

grafika

Kosmetyki pod wpływem rekomendacji kupuje trzykrotnie większa część kobiet niż mężczyzn, a smartfony -  prawie dwa razy więcej panów niż pań.

grafika

Badanie zostało przeprowadzone w marcu br. metodą CAWI na internetowym panelu Ariadna. Respondentami była ogólnopolska grupa 1074 internautów w wieku od 18 lat i więcej, dobranych wg reprezentacji w populacji internautów dla płci, wieku, wykształcenia i wielkości miejscowości zamieszkania.

tw
Autor artykułu:
tw
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Jak media relacjonowały katastrofę Heweliusza? "Zagranicznym dziennikarzom zazdrościłem telefonów komórkowych"

Jak media relacjonowały katastrofę Heweliusza? "Zagranicznym dziennikarzom zazdrościłem telefonów komórkowych"

Dzielili, a teraz łączą. Jeden zarząd Wyborczej i Gazeta.pl [NASZ NEWS]

Dzielili, a teraz łączą. Jeden zarząd Wyborczej i Gazeta.pl [NASZ NEWS]

Władze TVP ograniczają współpracę z szefową rady programowej. "Zlekceważono posiedzenie"

Władze TVP ograniczają współpracę z szefową rady programowej. "Zlekceważono posiedzenie"

Resort kultury chce wspierać media lokalne. Wiadomo, kiedy poznamy założenia

Resort kultury chce wspierać media lokalne. Wiadomo, kiedy poznamy założenia

Nasza Klasa wróciła jako aplikacja. Ile osób ją pobrało?

Nasza Klasa wróciła jako aplikacja. Ile osób ją pobrało?

Spółka Orlenu zmieni nazwę. "Finalnym efektem będzie wspólny brand"

Spółka Orlenu zmieni nazwę. "Finalnym efektem będzie wspólny brand"