84 proc. bogatych Polaków kupuje dobra luksusowe

84 proc. Polaków zarabiających powyżej 3,7 tys. zł miesięcznie kupuje dobra luksusowe – wynika z badania KMPG. Najczęściej uzasadniają to wysoką jakością tych produktów.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Wśród Polaków zarabiających miesięcznie powyżej 3,7 tys. zł brutto aż 84 proc. kupuje dobra luksusowe, przy czym połowa robi to przynajmniej raz na kwartał. Najczęściej takie produkty nabywają osoby o miesięcznych dochodach przekraczających 20 tys. zł brutto.

grafika

Stosunkowo niewielka grupa bardzo dobrze zarabiających Polaków – ok. 10 proc. – kupuje dobra luksusowe za granicą.

grafika

Zamożni Polacy nabywają dobra luksusowe przede wszystkim ze względu na ich wysoką jakość. Mały wpływ na ich decyzje w tym zakresie ma wizerunek znanych osób promujących określone produkty.

grafika

Marki luksusowe najbardziej kojarzą się bogatym Polakom właśnie z wysoką jakością, a nieco słabiej – z prestiżem i wysoką ceną.

grafika

Badanie popularności dóbr luksusowych wśród zamożnych Polaków zostało zrealizowane w grudniu 2009 roku i styczniu bieżącego roku przez firmę badawczą Norstat na zlecenie KMPG. Wywiady telefoniczne (CATI) i internetowe (CAWI) objęły 250 osób z całego kraju , z których 41 proc. zarabia miesięcznie od 3,7 tys. do 7,1 tys. zł brutto, 40 proc. – od 7,1 tys. do 20 tys. zł brutto, a 19 proc. – powyżej 20 tys. zł brutto.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Legendarny dziennikarz wraca do zdrowia po udarze i wylewie. "Mam jeszcze sporo planów"

Legendarny dziennikarz wraca do zdrowia po udarze i wylewie. "Mam jeszcze sporo planów"

Facebook testuje pobieranie opłat od twórców i firm

Facebook testuje pobieranie opłat od twórców i firm

Media Expert śrubuje rekordy. Tyle jeszcze nie zarobił

Media Expert śrubuje rekordy. Tyle jeszcze nie zarobił

Ilu widzów miał "Raport specjalny" w TVP Info? W marcu nowe odcinki

Ilu widzów miał "Raport specjalny" w TVP Info? W marcu nowe odcinki

Potężna dezinformacja w sieci. Powielano fejka o zabójczyni 11-latki

Potężna dezinformacja w sieci. Powielano fejka o zabójczyni 11-latki

Republika weszła na nowy rynek. Taką ma konkurencję

Republika weszła na nowy rynek. Taką ma konkurencję