SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

94 tys. nośników outdoorowych w Polsce - co drugi ma AMS

Na koniec czerwca br. w Polsce było dokładnie 93 990 nośników reklamy out of home. Prawie połowa z nich należy do firmy AMS.

W połowie br. w Polsce było o ok. 600 nośników reklamy out of home więcej niż na koniec ub.r. Mimo to przygotowująca te dane Izba Gospodarcza Reklamy Zewnętrznej ocenia - na podstawie monitoringu prowadzonego przez siebie od trzech miesięcy - że władze samorządowe dążą do maksymalnego ograniczenia nośników outdoorowych w miastach. „Samorządy kierują się przy tym polityką zakazów i nakazów, zamiast proponować spójne koncepcje dla funkcjonowania nośników reklamy na administrowanym przez siebie terenie” - czytamy oświadczeniu IGRZ.

>>> 290 mln zł na reklamę outdoorową - 3 proc. w dół (raport)

Zdecydowanie najwięcej nośników reklamy out of home - dokładnie 46 340, czyli 49,3 proc. wszystkich - ma należąca do Agory firma AMS. 19 271 nośników (20,5 proc. wszystkich) należy do Ströera, a inne firmy mają już po mniej niż 10 tys. nośników. I tak Clear Channel Poland dysponuje 7 958, Mini Media - 7 848, a Cityboard Media - 5 572.

firmanośniki tradycyjne 30.06.2011
12 m²duży formatmały format
6x312x312x4pozostałe
AMS8 2651 525 517122 331
BC130     
BPMEDIA30815 28146232
CCP331 921  21 004
CITYBOARD 4 917 6211 
DEFI    1 
EUROAWK77935   4
GIGABOARD    191 
GLOBART1144  25 
HEADZ  51   
JETLINE   321  
KONESER37    195
MM     7 848
OUTDOOR 345850  63238
RUCH      
SCHULZ 2083 6 
STROEER10 9965 7566645543416
SUPERSIGNS  103   
SUMA21 12014 4318211 03064932 700
 
firmanośniki podświetlane 30.06.2011wszystkie
citylight 1,2x1,8mscroll 9m²duży formatnośniki
6x38x4pozostałe 
AMS12 1795929323063446 340
BC867    997
BPMEDIA33    762
CCP4 906  8397 958
CITYBOARD    335 572
DEFI    1617
EUROAWK     818
GIGABOARD   48 239
GLOBART12    155
HEADZ  2452100
JETLINE     321
KONESER     232
MM     7 848
OUTDOOR 3  9  818
RUCH1 784    1 784
SCHULZ    6223
STROEER4468148145919 271
SUPERSIGNS     103
WAREXPO     432
SUMA20 2271 40695149615993 990


Najwięcej przychodów generują nośniki typu frontlight 18 m² (600 x 300 cm) i 12 m² (504 x 238 cm) oraz typu city light (120 x 180 cm). - Biorąc pod uwagę trend ostatnich kilku lat, wydaje się, że najbardziej pożądane przez reklamodawców będą nośniki typu frontlight 18 m² oraz citylighty - komentuje Lech Kaczoń, prezes IGRZ. - Dla standardowych billboardów typu frontlight 12 m² czas największego wykorzystania powoli się kończy. Spośród nich pozostaną tylko najlepsze lokalizacje i będą wykorzystywane do promocji produktów wymagających jak największej liczby powierzchni ekspozycyjnych - dodaje.

W 16 największych miastach i aglomeracjach znajduje się w nich nadal 76 proc. wszystkich reklamy out of home. - Dominujące znaczenie na tej mapie ma osiem największych ośrodków miejskich, w których odnotowujemy pożądany dla reklamodawców potencjał nabywczy ich mieszkańców - komentuje Lech Kaczoń. 

miasto / aglomeracjanośniki tradycyjne 30.06.11
12 m²duży formatmały format
6x312x312x4pozostałe
BIAŁYSTOK3201231311201
BYDGOSZCZ5742476124409
GOP2 7802 13713298221 691
KIELCE162204320196
KRAKÓW1 5381 2797556901 196
LUBLIN3642339132389
ŁÓDŹ1 2421 0155560181 057
OLSZTYN173106283213
OPOLE17990120121
POZNAŃ1 2841 149477345842
RZESZÓW1208911186
SZCZECIN938748383766527
TRÓJMIASTO1 5391 397758491845
WARSZAWA3 8493 0462222522048 864
WROCŁAW1 1451 032574239836
ZIELONA GÓRA13469121191
suma16 34112 96472574559717 664
 
miasto / aglomeracjanośniki tradycyjne 30.06.11wszystkie nośniki
citylight 1,2x1,8mscroll 9m²duży format
6x38x4pozostałe
BIAŁYSTOK1020700768
BYDGOSZCZ401011001 664
GOP2 3992051183829 622
KIELCE420200611
KRAKÓW2 9921601113637 536
LUBLIN240010001 260
ŁÓDŹ1 86669471605 445
OLSZTYN00300508
OPOLE1180200513
POZNAŃ1 91018311841115 703
RZESZÓW450700350
SZCZECIN81681325213 309
TRÓJMIASTO2 37119311020186 743
WARSZAWA4 45741023030410321 941
WROCŁAW1 527105832004 886
ZIELONA GÓRA180000416
suma19 3041 40689148015871 275


Zestawienie obejmuje firmy (ze wszystkimi podmiotami z grupy): AMS S.A., Cityboard Media, Clear Channel Poland, Ströer Out of home Media. Raport zawiera także dane firm: euroAWK, BP Media (wraz z podmiotami z grupy), Business Consulting, Defi, Gigaboard Polska, Globart, Headz Marketing Partner, JETLine, Koneser, Mini Media, Outdoor3Miasto, Ruch S.A., Schulz Media, Supersigns i firmy Warexpo. Dane dotyczące liczby nośników należących do firm Defi, Headz Marketing Partner oraz Ruch S.A. nie zostały zaktualizowane od 31 grudnia ub.r., co nie oznacza, że ich liczba na koniec czerwca br. jest inna niż w poprzednim okresie sprawozdawczym.

Dołącz do dyskusji: 94 tys. nośników outdoorowych w Polsce - co drugi ma AMS

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl