ABC, CNN, Fox i Univision zrealizują programy newsowe dla Facebooka, serwis pokryje koszty i zapłaci stacjom

Facebook porozumiał się z kilkoma stacjami telewizyjnymi i w ramach umowy tego lata zaczną one emitować na platformie Watch własne programy newsowe. Wśród partnerów projektu są między innymi ABC News, CNN, Fox News Channel oraz Univision. Zgodnie z kontraktem Facebook zapłaci nadawcom za ich obecność na Watch oraz pokryje wydatki związane z produkcją publikowanych treści.

ps
ps
Udostępnij artykuł:

Platforma Watch została uruchomiona przez Facebook w sierpniu ub.r. Znajdują się na niej oryginalne treści wideo przygotowane specjalnie dla Facebooka przez zewnętrznych wydawców i producentów. W ofercie Watch są materiały pochodzące m.in. od National Geographic, Hearsta, Tastemade oraz Business Insidera.

W maju br. pojawiły się informacje o tym, że Facebook chce zaangażować do współpracy nadawców telewizyjnych, którzy na Watch mieliby emitować własne programy informacyjne i publicystyczne. W ten sposób serwis chce walczyć m.in. ze zjawiskiem fake newsów, które stają się dla Facebooka coraz poważniejszym problemem.

Facebook zamierzał płacić wydawcom od 1 do 2 mln dol.

Zgodnie z wcześniejszymi doniesieniami Facebook zamierzał płacić wydawcom newsów rocznie od 1 do 2 mln dol. za programy informacyjne nadawane raz w tygodniu oraz od 5 do 10 mln w ciągu roku za wiadomości emitowane na Watch codziennie. Te kwoty nie przekonywały potencjalnych partnerów projektu, bowiem według nich w najlepszym wypadku pokryją one koszty produkcji programów, którymi jest zainteresowany serwis.

Teraz, jak donosi Variety sytuacja dotycząca rozliczeń mogła się zmienić, bowiem zgodnie z zapowiedziami pojawiły się media gotowe nadawać na Facebooku własne produkcje newsowe.

Zgodnie z doniesieniami jeszcze tego lata na Watch z własnymi treściami pojawią się m.in. ABC News z programem newsowym „On Location”, stacja CNN z audycją „Anderson Cooper Full Circle”, Fox News z programem „Fox News Update”, Univision z propozycją „Real America with Jorge Ramos”, „Advance Local “Chasing Corruption” - cotygodniowa seria od Alabama Media Group, gdzie gospodarz będzie rozmawiać z dziennikarzami śledczymi ujawniającymi spiski, afery, oszustwa itp.

Według nieoficjalnych informacji Facebook pokryje koszty produkcji wymienionych pozycji, zapłaci także nadawcom honoraria za ich emisję.

W pierwszym kwartale br. Facebook miał 2,2 mld użytkowników aktywnych w skali miesiąca i 1,45 mld w skali dnia. Firma zanotowała 11,97 mld dolarów wpływów (wobec 8,03 mld dolarów rok wcześniej) i 4,99 mld dolarów zysku netto (w I kwartale ub.r. było to 3,06 mld dolarów).

ps
Autor artykułu:
ps
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Lawina gróźb wobec dziennikarza "Wyborczej". Wiąże to z tekstem o Cenckiewiczu

Lawina gróźb wobec dziennikarza "Wyborczej". Wiąże to z tekstem o Cenckiewiczu

TVN szykuje jubileuszową edycję "MasterChefa". "Wyprawa poza Europę"

TVN szykuje jubileuszową edycję "MasterChefa". "Wyprawa poza Europę"

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Świąteczna piosenka Radia 357 z  teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

Świąteczna piosenka Radia 357 z teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych