SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Reporter Adam Feder zwolniony z „Dzień dobry TVN”. Widzowie skarżą się do KRRiT na żarty z koreańskiego muzyka, TVN przeprasza

Telewizja TVN zakończyła współpracę z reporterem „Dzień Dobry TVN” Adamem Federem, autorem materiału o wyglądzie koreańskiego piosenkarza Jeona Jung-kooka. Na swoich dotychczasowych stanowiskach pozostają prowadzący wtorkowe wydanie programu Anna Kalczyńska i Andrzej Sołtysik, a także wydawca Magdalena Kowalik-Nóżka. Stacja przeprosiła, ale na nadawcę wpłynęły już skargi do Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl.

Adam Feder w „Dzień dobry TVN” Article

We wtorek 28 stycznia br. w „Dzień dobry TVN” Anna Kalczyńska i Andrzej Sołtysik żartowali, że na szczycie najpopularniejszych mężczyzn na świecie znalazł się koreański piosenkarz Jeon Jung-kook. Komentowali jego twarz. Kalczyńska oceniła, że jego twarz jest mało męska, a Sołtysik dziwił się wyglądowi jego oczu.

- Jeżeli spodziewają się państwo na czele stawki na przykład Brada Pitta czy George’a Clooneya, to może państwa czekać spora niespodzianka. (…) Najprzystojniejszym mężczyzną świata jest Jungkook - skomentowała Anna Kalczyńska. Andrzej Sołtysik zareagował parsknięciem, a dziennikarka dodała: - Więc właśnie, nic nam to nazwisko nie mówi. Twarz, powiedziałabym niespecjalnie bardzo męska, prawda? – spytała współprowadzącego. Ten ocenił: - Chłopięca zdecydowanie, niemal dziecięca (...) i mnóstwo kolczyków - dodał.

Zaraz potem pokazano krótki materiał Adama Federa, który pytał przechodniów, co sądzą na temat uznania Jung-kooka za najpiękniejszego. Trzymał przy tym portret nie Jung-kooka, tylko jego kolegi z zespołu BTS - Junga Ho-seoka. Komentarze pytanych osób były mocno krytyczne, a niektóre dosadne.

Na zachowanie prowadzących spadła fala krytyki w mediach społecznościowych, m.in. na Twitterze, gdzie wpisy o tej sprawie zamieszczano z tagiem „dziendobrytvisoverparty”. We wtorek wieczorem był to najpopularniejszy tag wśród polskich użytkowników portalu. O materiale w „Dzień dobry TVN” poinformowało też kilka koreańskich serwisów internetowych. Zamieszczono też wzór listu otwartego krytykującego zachowanie prowadzących program, zachęcano do wysyłania go TVN-owi.

Adam Feder zwolniony

W środę po południu Grupa TVN Discovery Polska w oświadczeniu przeprosiła Jeona Jung-kooka i Junga Ho-seoka z zespołu BTS, a także jego fanów za żarty z wyglądu piosenkarzy we wtorkowym wydaniu „Dzień dobry TVN”. - Wydźwięk audycji był całkowicie niezgodny z wartościami, które wyznajemy jako firma. Dlatego rozpoczęliśmy wewnętrzne postępowanie wyjaśniające w tej sprawie. Zapewniamy, że dołożymy wszelkich starań, aby podobne sytuacje nie powtórzyły się w przyszłości - czytamy w oświadczeniu

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę

Z „Dzień dobry TVN” został zwolniony Adam Federa, autor materiału o wyglądzie koreańskiego piosenkarza. Jako pierwszy o tym poinformował serwis plejada.pl. Telewizja TVN sprawy zwolnienia Federa nie komentuje.

Na swoich dotychczasowych stanowiskach pozostają Anna Kalczyńska i Andrzej Sołtysik, a także Magdalena Kowalik-Nóżka - wydawca wtorkowego wydania „Dzień dobry TVN”.

Kalczyńska: czy trzeba się tłumaczyć z innego gustu?

O wtorkowym materiale „Dzień dobry TVN” dyskotowali również niektórzy polscy dziennikarze na Twitterze. - Kompletnie mnie nie dotyczy #dziendobrytvisoverparty ale zastanawiam się, czemu to główny przekazior lewicowo-liberalny stale zalicza szitsztormy z rasizmem, seksizmem itp politniepoprawnościami. Klęczące Ukrainki, murzyńska telefonia, obłapianie przypadkowych kobiet na ulicy itd. - wyliczył Rafał Ziemkiewicz z „Do Rzeczy”.

- Patrząc na to jak polska gimbaza orze- na skalę przemysłową TVN- w obronie jakiegoś grajka z Azji, uruchamiając zagraniczne portale mające wielomln zasięgi, mam wrażenie graniczące z pewnością, że już wiem kto będzie największą gwiazdą tegorocznego Sylwestra w Zakopanem :)) - żartował Wojciech Wybranowski, też z „Do Rzeczy”. - W tym całym shitstormie wokół TVN:- 1 dnia TVN grzeje wypowiedź Turskiego: "Zaczynamy się oswajać z myślą, że można kogoś wykluczyć. Że można kogoś stygmatyzować” - I następnego dnia jest na skalę międzynarodową oskarżana o rasizm, nietolerancję... epicka wpadka - skomentował.

Inną opinię wyraził natomiast Wiktor Świetlik, publicysta TVP Info i „Super Expressu”. - Chyba trudno mnie nazwać fanem tvn, mam u nich bana sięgającego poprzedniej dekady, bo nigdy ich nie oszczedzałem, ale akurat Anna Kalczyńska jest ok, a ten koreański pop to mord estetyczny - skomentował.

- Czy żyjemy w czasach, że trzeba się tłumaczyć z innego gustu...? - zapytała w odpowiedzi Anna Kalczyńska.

- Lekcja medialna na dziś. Nigdy. Nie. Lekceważcie. Fanów. K-popu - skomentował przeprosiny TVN i Discovery Marcin Makowski z „Do Rzeczy” i Wirtualnej Polski. - Ale i przyczynek do dyskusji o wolności mediów. Czy silne lobby fanów sparaliżują w przyszłości swobodę lekkiego i prześmiewczego omawiania przez dziennikarzy niekiedy kontrowersyjnego lub podlegającego wolności dyskusji image'u gwiazd? Tego chcemy? @AnnaKalczynska ukłony - stwierdził Piotr Semka, również z „Do Rzeczy”.

- Tego nie chcemy, a co do tłumaczeń Anny Kalczyńskiej odnośnie tego, że zaprezentowała swoje zdanie - jestem się w stanie zgodzić. Osobnym tematem jest to, jak lobby fanów k-popu potrafi być wpływowe, o czym wielu z nas tutaj nawet nie zdaje sobie sprawy - zaznaczył Makowski.

- U jednych za teksty rzekomo pisane do spółki z politykami, u innych za śmieszkowanie z koreańskich chłopców. Tak czy owak, wychodzi na to, że wewnętrzne postępowania wyjaśniające rządzą w mediach - ocenił Jakub Szczepański z Interii, nawiązując do sytuacji w Wirtualnej Polsce po tekście OKO.press zarzucającym WP, że w efekcie decyzji Tomasza Machały była przychylna wobec Ministerstwa Sprawiedliwości, publikując teksty mocno chwalące ten resort i jego polityków.

Temat materiału „Dzień dobry TVN” o wyglądzie koreańskiego piosenkarza poruszony został również w środowym wydaniu „Wiadomości” TVP1.

Kalczyńska i Sołtysik przepraszają

W środę wieczorem na profilu twitterowym Anny Kalczuńskiej zamieszczono przeprosiny od niej i Andrzeja Sołtysika skierowane do wszystkich których obraziły ich komentarze na temat Jeona Jungkooka.

- Jest nam ogromnie przykro, że nasze słowa zostały odebrane jako rasistowskie czy ksenofobiczne. Z całą mocą pragniemy Państwa zapewnić, że nie kierowały nami takie pobudki. Nie mieliśmy świadomości, że nasza opinia dotycząca estetyki zostanie tak szeroko zinterpretowana - stwierdzili.

- Rozumiemy jednak, że wyszło bardzo niezręcznie więc bijemy się w piersi - zaznaczyli.

Skargi do Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji

Rzeczniczka prasowa Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji Teresa Brykczyńska przekazała portalowi Wirtualnemedia.pl, że do urzędu wpłynęły cztery skargi na nadawcę.

- Zarzuty dotyczyły dyskryminujących, obraźliwych komentarzy pod adresem zwycięzcy rankingu „100 najprzystojniejszych mężczyzn świata”, którym został koreański piosenkarz Jeon Jungkook. Wszystkie skargi były napisane w języku polskim - przekazała nam Teresa Brykczyńska.

Filip Chajzer przepraszał za udawanie paniki

Pod koniec listopada 2019 roku oburzenie widzów wywołało z kolei udawanie ataku paniki przez prowadzącego program Filipa Chajzera. Symulował on atak pod koniec rozmowy z psycholog Marią Rotkiel zapowiadanej na „pasku” napisem: „Zachowaj spokój - to atak paniki”.

Współprowadząca Małgorzata Ohme chwilę wcześniej stwierdziła, że przy takim ataku należy uspokoić dziecko, które ma się w sobie i nazwała Chajzera dzieckiem. Na co dziennikarz chwycił ją za rękę, powiedział: „Musimy kończyć, bo dostałem ataku!”, rozłożył się na fotelu na wznak i zaczął jęczeć i głośno oddychać.

Chajzer za swoje zachowanie zachowanie został skrytykowany, a na Facebooku tłumaczył się później: - Nigdy w życiu do głowy nie przyszłoby mi urażenie kogokolwiek chorego psychicznie. Jeśli tak zostało to odebrane to z całego serca przepraszam wszystkie osoby, które realnie i na codzień dotyczy ten problem - stwierdził.

Według danych Nielsen Audience Measurement w 2019 roku „Dzień dobry TVN” oglądało średnio 449,2 tys. osób, co dało 9,31 proc. udziału w oglądalności tego pasma, wobec 521,2 tys. widzów i 10,78 proc. rok wcześniej.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Reporter Adam Feder zwolniony z „Dzień dobry TVN”. Widzowie skarżą się do KRRiT na żarty z koreańskiego muzyka, TVN przeprasza

93 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Gie
Tego zwolnili bo uraził fanów jakiegoś piosenkarza. Chajzer naśmiewał się z ciężko chorych i nic, dalej pracuje w DDTVN. Oni są śmieszni.
odpowiedź
User
michał walter
Dobra a wydawca? Przecież taki materiał musiał oglądać wydawca przed pójściem na antenę.
247 6
odpowiedź
User
Uff
No to znaleźli winnego. Sprawiedliwość jak w sądach.
odpowiedź
User
On
On ma rację, w pełni popieram jego opinię i wielu innych też. Feder tak trzymaj.
80 38
odpowiedź
User
marketer
Sołtysik się nadaje do pchania karuzeli, a nie do śniadaniówki, a Pani Kalczyńska powinna zapowiadać pogodę w jakiejś nędznej pipidowie.
odpowiedź