SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

TVN Media umożliwi emisję spersonalizowanych reklam

Biuro Reklamy TVN Media wprowadza do oferty rozwiązanie Addressable TV umożliwiające emisję spersonalizowanych reklam do wybranych grup odbiorców, które mogą być zdefiniowane na poziomie gospodarstwa domowego i określone na podstawie określonych kryteriów.

TVN Media uruchamia rozwiązania telewizji adresowalnej, która umożliwia emisję dedykowanych reklam dopasowanych do indywidualnych charakterystyk odbiorców.

"Taki model pozwala łączyć zalety tradycyjnej telewizji liniowej – jej potencjał, oddziaływanie emocjonalne, siłę w budowaniu marek – z możliwościami świata digital, w tym przede wszystkim z większą precyzją dotarcia, lepszym dopasowaniem reklam oraz możliwością bezpośredniego mierzenia efektów" - argumentuje TVN Media.

Dzięki temu rozwiązaniu marketerzy mogą bardziej precyzyjnie docierać do swoich grup docelowych, mają szersze możliwości optymalizacji wynikające m.in. z kontroli częstotliwości emisji reklamy (capping znany ze świata digital), co w efekcie skutkuje większą efektywnością działań marketingowych i wyższym zwrotem z inwestycji.

- Możliwość skierowania komunikatu do wybranej osoby rewolucjonizuje funkcjonalność reklamy telewizyjnej. DAI przekracza barierę pomiędzy światem produktów linearnych i online, tworzy bogactwo nowych możliwości i tym samym wpisuje się w misję naszej Grupy, skoncentrowaną na zwiększaniu efektywności oferty. Rozumiemy, jak ważny jest dziś postęp technologiczny – dlatego jako pierwszy podmiot na rynku w Polsce uruchamiamy rozwiązania telewizji adresowalnej - powiedział Piotr Tyborowicz, dyrektor Biura Reklamy TVN Media i członek zarządu TVN Grupa Discovery.

Addressable TV - jak to działa?

Jak podano  w komunikacie "emisja dedykowanych reklam dopasowanych do indywidualnych charakterystyk odbiorców jest możliwa dzięki zastosowaniu rozwiązań adresowalnych wspartych wiedzą na temat użytkownika".

Rozwiązanie telewizji adresowalnej wykorzystuje możliwości nowoczesnych odbiorników telewizyjnych w zakresie emisji pełnoekranowych reklam video drogą digitalową. Na podstawie statystyk sprzedaży nowych telewizorów na rynku polskim szacuje się, że już dziś aż 77 proc.nowo sprzedawanych telewizorów jest podłączanych do Internetu. W dalszej perspektywie oznacza to skokowy przyrost wykorzystania tych urządzeń do rozwiązań telewizji adresowalnej.

W pierwszym etapie w ofercie TVN Grupa Discovery dostępne będą telewizory w zasięgu naziemnej telewizji cyfrowej z aktywną technologią HbbTV, umożliwiające emisję z adserwera zestawu adresowalnych reklam dedykowanych dla konkretnej grupy odbiorców. Zastosowano w tym celu technologię umożliwiającą „nałożenie" dedykowanych reklam na standardowy blok reklamowy emitowany w ogólnopolskiej telewizji. 

W początkowej fazie oferta będzie dostępna na antenach TVN, TVN7 oraz TTV. 

Rozwiązanie Addressable TV umożliwia emisję spersonalizowanych reklam do wybranych grup odbiorców, które mogą być zdefiniowane na poziomie gospodarstwa domowego i określone na podstawie następującego zestawu kryteriów: danych geolokalizacyjnych, danych demograficznych, szacunkowego poziomu zamożności gospodarstw domowych.

Reklamy można też targetować według lokalizacji placówek handlowo-usługowych.

TVP1 liderem w lutym, ale z dużym spadkiem

Liderem oglądalności wśród wszystkich widzów w lutym br. była TVP1, ale stacja odnotowała duży spadek oglądalności. Z kolei w 16-49 na czele znalazł się Polsat. Duże wzrosty odnotowały czołowe stacje informacyjne - TVN24, TVP Info i Polsat News.

Dołącz do dyskusji: TVN Media umożliwi emisję spersonalizowanych reklam

9 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
ipv66
jak zwykle reklamują wielkie g........ szkoda na to czasu
odpowiedź
User
brygel
Tylko wtedy tvn powinien obniżyć cenę reklam linearnych, bo obniżyłaby się dostępność tych reklam (linearnych) i reklamodawcy mogli by być poszkodowani
odpowiedź
User
widz
Ten sygnał musi być zsynchronizowany z automatem puszczającym reklamy, żeby nie tyło tak że w połowie reklamy linearnej rozpocznie się reklama adresowalna
odpowiedź