SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google RSS Twitter

Agencja Anny Garwolińskiej ze spadkiem wpływów o 36 proc. do 1 mln zł. Strata wzrosła z 209 do 570 tys. zł

Agencja Glaubicz Garwolińska Consultants, należąca do Anny Garwolińskiej i zarządzana przez nią, w 2017 roku zanotowała spadek przychodów o 36,5 proc. do 1 mln zł oraz 570,6 tys. zł straty netto (wobec 209 tys. zł straty rok wcześniej). Na początku ub.r. z firmą ostatecznie pożegnała się Ada Konczalska.

Anna Garwolińska, fot. Polsat Article

Według sprawozdań złożonych w KRS w 2017 roku przychody Glaubicz Garwolińska Consultants ze sprzedaży usług w Polsce zmalały w skali roku z 803,6 do 661,2 tys. zł, z innych krajów Unii Europejskich - z 460,2 do 38,9 tys. zł, a z pozostałych państw wzrosły z 214,1 do 309,8 tys. zł.

Jednocześnie koszty operacyjne agencji spadły z 1,69 mln zł do 995,5 tys. zł. Najbardziej znaczące są wydatki na usługi obce (zmalały z 847,5 do 429,3 tys. zł) oraz wynagrodzenia (w dół z 585,7 do 398,6 tys. zł).

Natomiast pozostałe koszty operacyjne zwiększyły się ze 111,8 do 564,7 tys. zł. Zdecydowało o tym nakłady na aktualizację wartości aktywów niefinansowych, które wzrosły z 85,4 do 523,6 tys. zł. To wartość odpisu aktualizującego należności spółki.

W konsekwencji strata operacyjna Glaubicz Garwolińska Consultants wzrosła w skali roku ze 174 do 545,2 tys. zł, strata z działalności gospodarczej - z 209 do 570,6 tys. zł, a strata netto - też z 209 do 570,6 tys. zł.

W sprawozdaniu stwierdzono, że strata z 2017 roku zostanie pokryta zyskiem z kolejnego roku.

Jeszcze w 2015 roku Glaubicz Garwolińska Consultants zanotowała 2,71 mln zł wpływów sprzedażowych, 100 tys. zł zysku operacyjnego i 81,6 tys. zł zysku netto. Tym samym przychody agencji od 2015 do 2017 roku zmalały o 62,7 proc.

Glaubicz Garwolińska Consultants nie przekazała swoich danych do rankingu Związku Firm Public Relations klasyfikującego agencje wg fee income, czyli przychodów z usług pomniejszonych o koszty zewnętrzne. Gdyby uwzględniać jej dane, znalazłaby się na ostatnim miejscu, ponieważ zajmująca siedemnastą, ostatnią pozycję agencja Brandscope miała w 2017 roku 1,51 mln zł fee income.

Z Garwolińską pożegnała się wspólniczka, zmalały kapitał własny i należności krótkoterminowe

Jesienią 2016 roku z Glaubicz Garwolińska Consultants po 9 latach pracy pożegnała się Ada Konczalska (pełniła tam kolejno funkcje account managera, dyrektora zarządzania kryzysowego i wiceprezes). Przeszła do państwowej spółki Polskie Sieci Elektroenergetyczne, obejmując w niej stanowisko dyrektora departamentu komunikacji.

Konczalska zachowała natomiast mniejszościowy pakiet udziałów Glaubicz Garwolińska Consultants. W lipcu 2017 roku wspólniczki zdecydowały o podwyższeniu kapitału rezerwowego agencji o 500 tys. zł, przy czym do końca 2017 roku nie wpłaciły tych środków. Na początku ub.r. Ada Konczalska sprzedała Annie Garwolińskiej posiadane 10 proc. udziałów spółki (ich wartość nominalna to 50 tys. zł.).

Wskutek straty w wysokości 570,6 tys. zł kapitał własny spółki zmalał w skali roku z 1,56 mln zł do 990,9 tys. zł. Firma nie miała żadnych zobowiązań długoterminowych, natomiast wartość tych krótkoterminowych zmniejszyła się z 519,2 do 279,9 tys. zł, z czego zobowiązania kredytowo-pożyczkowe z 283,5 do 120,5 tys. zł, zobowiązania z tytułu dostaw i usług ze 170,5 do 69,9 tys. zł, a tytułu podatków, ubezpieczeń społecznych i zdrowotnych oraz innych danin publicznoprawnych z 65,1 do 50,2 tys. zł. Pojawiło się natomiast 39,3 tys. zł zobowiązania z tytułu wynagrodzeń

Z kolei wartość należności krótkoterminowych zmalała z 735,5 tys. zł na koniec 2016 roku do 19,2 tys. zł rok później, w wysokość środków na rachunkach bankowych - z 58 do 3 tys. zł.

Na koniec 2017 roku agencja miała 956,4 tys. zł zainwestowane w nieruchomości.

W 2017 roku przeciętne zatrudnienie w agencji wynosiło dwa etaty.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Agencja Anny Garwolińskiej ze spadkiem wpływów o 36 proc. do 1 mln zł. Strata wzrosła z 209 do 570 tys. zł

4 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
walter
geniusz biznesu.

Ciekawe kto chce współpracować z firmą, która przekazuje maile dziennikarzy?

SKANDAL.
4 0
odpowiedź
User
marketer
po prostu geniusz biznesu ;)
2 0
odpowiedź
User
marketer
hehe, toz nasza gwiazdeczka ;)
2 0
odpowiedź
User
M
Tej agencji przydałany sie agencja
0 0
odpowiedź