SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Agencja Bardzo z większymi przychodami i zyskiem w 2017 roku, zatrudnia tylko 2 osoby

Agencja reklamowa Bardzo zwiększyła w ub.r. przychody o 9 proc., do 10,07 mln zł. Jej zysk netto był wyższy od wyniku na koniec 2016 roku o 57 proc. Na etacie pracują w niej tylko dwie osoby, których wynagrodzenia w 2017 roku wzrosły do 184,08 tys. zł. O 85 proc. spadły z kolei w ub.r. koszty związane z wypłatą wynagrodzeń z tytułów umów cywilno-prawnych.

fot. Shutterstock.comfot. Shutterstock.com

Wpływy agencji Bardzo ze sprzedaży usług wyniosły na koniec 2017 roku 10,07 mln zł. Były wyższe w stosunku do roku 2016 o 9 proc. (9,24 mln zł).


Spółka zwiększyła też koszty z działalności operacyjnej – o 4,3 proc. w skali roku: z 8,46 mln zł w 2016 roku do 8,82 mln zł w ub.r.
Najwięcej stanowiły w nich wydatki na tzw. usługi obce – 8,06 mln zł (wobec 7,38 mln zł rok wcześniej).

W 2017 roku spadły znacząco wypłaty wynagrodzeń – z 862,06 tys. zł w 2016 roku do 452,75 zł w ub.r.  Nie było to jednak skutkiem zmniejszenia liczby zatrudnionych na stałe w agencji osób. Ta pozostała bez zmian - agencja ma 2 etatowych pracowników.

O 85 proc. spadły wynagrodzenia z tytułu umów cywilnoprawnych, na podstawie których Bardzo zatrudnia pracowników przy realizacji zleceń i projektów. W ub.r. spółka przeznaczyła na nie 94,67 tys. zł, a rok wcześniej – 648,74 tys. zł.

Wypłata wynagrodzeń dla pracowników etatowych wzrosła z blisko 111 tys. zł w 2016 roku do 184,1 tys. zł w 2017 roku. Wzrosło też wobec 2016 roku wynagrodzenie członka zarządu, czyli Huberta Stadnickiego, prezesa agencji – z 102,3 tys. zł do 126 tys. zł.

Spółka zwiększyła rok do roku zysk ze sprzedaży – o 59,2 proc., do 1,25 mln zł. Zysk z działalności operacyjnej wzrósł w tym okresie o 57,7 proc., do 1,23 mln zł.

Udało się też wypracować zysk netto. Wynik 997,12 tys. zł na koniec 2017 roku był wyższy względem roku 2016 o 57 proc. Podobnie jak rok wcześniej zdecydowano, że kwota ta zostanie przeznaczona na kapitał rezerwowy.

Wśród klientów agencji Bardzo są: Allegro, Tymbark (Maspex Wadowice) i Tyskie (Kompania Piwowarska). W czerwcu br. agencja obroniła w przetargu obsługę tego ostatniego brandu i kontynuuje współpracę rozpoczętą w 2016 roku. Nowy kontrakt obowiązuje do końca 2020 roku

Dyrektorem zarządzającym agencji jest Bartłomiej Nowak.

Dołącz do dyskusji: Agencja Bardzo z większymi przychodami i zyskiem w 2017 roku, zatrudnia tylko 2 osoby

5 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
aZaliż
"Na etacie pracują w niej tylko dwie osoby"

To raczej dowód patologii i lawiranctwa.

odpowiedź
User
Teofil
To raczej pospolite ruszenie freelancerów a nie agencja. Ale jakie warunki w branży taka też dostosowana do realiów formuła agencji. Nie zmienia to faktu, że lepiej sobie radzi niż te wszystkie publicisy z ich dyrektorami, naddyrektorami i innymi darmozjadami.
odpowiedź
User
aZaliż
To raczej pospolite ruszenie freelancerów a nie agencja. Ale jakie warunki w branży taka też dostosowana do realiów formuła agencji. Nie zmienia to faktu, że lepiej sobie radzi niż te wszystkie publicisy z ich dyrektorami, naddyrektorami i innymi darmozjadami.

Jeśli wszystkie agencje przejdą na ten model działania, to wkrótce na rynku przybędzie bezdomnych specjalistów.
odpowiedź