SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Agora ma przeprosić Lecha Poznań za artykuły „Gazety Wyborczej”

Sąd Okręgowy w Warszawie orzekł, że Agora ma przeprosić klub piłkarski Lech Poznań za opublikowane trzy lata temu w „Gazecie Wyborczej” artykuły opisujące jego współpracę z organizacjami kibiców kierowanymi przez osoby z przeszłością kryminalną.

Article

Wyrok sądu dotyczy zamieszczonych w „Gazecie Wyborczej” w kwietniu i maju 2011 roku artykułów „Czy wreszcie przestaniemy klęczeć przed kibolem?” autorstwa Rafała Steca, „Kto w kibolu widzi partnera?” Radosława Leniarskiego, Michała Szadkowskiego i Piotra Żytnickiego oraz wywiadu Żytnickiego z Krzysztofem Sachsem.

Teksty opisywały m.in. wpływy, jakie na stadionie Lecha Poznań miał Krzysztof Markowicz ps. „Litar”, szef Ogólnopolskiego Związku Stowarzyszeń Kibiców, skazany wcześniej za udział w kibolskiej bijatyce.

- Markowicz jest także szefem Wiary Lecha (zrzeszonym w OZSK), w klubie z Poznania ma posadę specjalisty od kontaktów z kibicami i wart 2 mln zł rocznie gastronomiczny biznes na stadionie, na który Lech dał mu wyłączność. Był też w zespole PZPN ds. kontaktów z kibicami, ale po aferze na meczu z WKS zrezygnował - czytamy w artykule Leniarskiego, Szadkowskiego i Żytnickiego. - Rok temu w artykule „Kibolski klub sportowy Lech” napisaliśmy, że szefowie aktualnego mistrza Polski nie tylko tolerują na stadionie, ale świadomie współpracują z kryminalistami. Od tamtej pory ujawnialiśmy szczegóły: o hołubionych na poznańskich trybunach bandytach zamieszanych w handel narkotykami; o bojówkarzach podejrzanych o przynależność do gangów, którzy organizują mecze Lecha; o wpuszczaniu kiboli na obiekt bez żadnej kontroli; o powierzeniu im utrzymywania tam bezpieczeństwa i zarabiania milionów na kateringu; o przestępczej przeszłości Krzysztofa Markowicza, przywódcy kibolskiej Wiary Lecha oraz Ogólnopolskiego Związku Stowarzyszeń Kibiców - napisał w swoim tekście Rafał Stec.

Już po artykułach z marca 2010 roku Lech Poznań zerwał umowę patronacką z „Gazetą Wyborczą” (więcej na ten temat).

>>> Przeglądaj okładki „Gazety Wyborczej” w naszym nowym dziale Jedynki

Z kolei za teksty z wiosny 2011 roku Lech klub pozwał wydawcę „GW”. W zeszłym tygodniu Sąd Okręgowy w Warszawie orzekł, że w artykułach znalazły się nieprawdziwe informacje na temat funkcjonowanie Lecha i jego współpracy z innymi podmiotami, naruszające dobre imię klubu. Sąd nakazał Agorze opublikowanie na łamach „GW” oświadczeń, w których firma przyznaje się do publikacji nieprawdziwych oskarżeń pod adresem klubu i przeprasza za to. Wydawca ma zamieścić dwa osobne oświadczenia w ciągu 7 i 9 dni od uprawomocnienia się wyroku.

Wydane orzeczenie jest nieprawomocne. Biuro prasowe Agory nie odpowiedziało w czasie długiego weekendu na nasze pytanie, czy spółka będzie odwoływać się od wyroku.

W lutym br. średnia sprzedaż ogółem „Gazety Wyborczej” wynosiła 174 707 egz. (według ZKDP - zobacz dane wszystkich dzienników ogólnopolskich).

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Agora ma przeprosić Lecha Poznań za artykuły „Gazety Wyborczej”

5 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
oli
ten sędzia to pewnie kibol (a może jeszcze zakamuflowany pisowiec - brrr) i dlatego tak orzekł...
17 20
odpowiedź
User
df
Agora, to ci od kłótni Błasika z Protasiukiem, gangu w KGP, wieloryba w Wiśle i takich tam newsów z ...?
23 10
odpowiedź
User
sell
Agora to tez ci od koszulek: nie płakałem po papieżu... teraz się wstydzą tej akcji jak jej właściciele przedków w KPP...
23 9
odpowiedź
User
Leming ?
, 2014-05-05 15:18 :
ten sędzia to pewnie kibol (a może jeszcze zakamuflowany pisowiec - brrr) i dlatego tak orzekł... --- a może tak zwyczajnie normalny sędzia ? Co, innej opcji, twoja wyprana kora mózgowa nie dopuszcza ?
19 11
odpowiedź
User
Mike
Elegancko.
12 8
odpowiedź