SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Agora zaskoczyła rynek

Wanda Rapaczyńska, prezes Agory: jesteśmy gotowy do poniesienia dodatkowych nakładów związanych z pojawieniem się nowego dziennika.

Spółka medialna Agora podtrzymuje prognozę wzrostu rynku reklamy w tym roku o 10%. Nie wyklucza też wzrostu przychodów ze sprzedaży "Gazety Wyborczej" w dalszej części roku, powiedziała we wtorek prezes spółki Wanda Rapaczyńska. Agora liczy też na znaczącą poprawę zysku netto grupy w tym roku wobec 32 mln zł uzyskanych w 2006 roku, choć jest gotowa do poniesienia dodatkowych nakładów związanych z pojawieniem się nowego konkurencyjnego dziennika.

"Podtrzymujemy, że rynek reklamy wzrośnie w tym roku o 10%, ponieważ nie ma sygnałów, by działo się coś odmiennego od naszych założeń" - powiedziała Rapaczyńska w telefonicznym w wywiadzie.

Według szacunków spółki, wydatki na reklamę w I kw. tego roku wzrosły o 10%, motorem wzrostu była telewizja (13%), zaś na reklamy w dziennikach wydatkowano o 2% więcej niż przed rokiem. W samej Agorze przychody z reklam rosły szybciej niż dla całego rynku. W przypadku internetu tez wzrost wyniósł 65% do 4,1 mln zł.

W I kw. spółka odnotowała znaczące spowolnienie spadku przychodów ze sprzedaży "Gazety Wyborczej", który rozpoczął się w kwietniu ub. roku, kiedy spółka obniżyła cenę o 34% do 1,50 zł za egzemplarz. Taką samą cenę egzemplarzową zaoferował wówczas niemiecki koncern Axel Springer dla swojego nowego tytułu - "Dziennika".

"Wpływy ze sprzedaży ‘GW' spadły w I kw. już tylko o 900 tys. zł - wobec 66 mln zł w ciągu 9 miesięcy ub. roku - dzięki wzrostowi sprzedaży i sprzedaży dwucenowej, z kolekcjami" - powiedziała Rapaczyńska.

"Jeśli nasze działania będą nadal tak skuteczne, to oczekuję wzrostu przychodów ze sprzedaży gazety" - dodała prezes.

Podkreśliła, że poprawa wyników w I kw. nastąpiła przy spadku kosztów operacyjnych, w tym wydatków na promocję i marketing, w tym koszty marketingu w segmencie dzienników spadły o 3,6 mln zł w ujęciu rocznym do 42,7 mln zł.

Jednakże środki na promocję mogą zwiększyć się ze względu na planowane na ten rok wejście na rynek nowego ogólnopolskiego dziennika, które niemiecki koncern Passauer chce zbudować na bazie swoich dzienników regionalnych.

"Na pojawienie się konkurencji będziemy musieli odpowiedzieć wyłożeniem pewnych środków, ale jakie to będą kwoty - to zależy od terminu debiutu: czy to będzie lipiec czy grudzień" - powiedziała Rapaczyńska dodając, że można oczekiwać, iż środki przeznaczone przez Passauera na promocję będą niższe niż w przypadku Axela Springera.

Prezes podtrzymała też długookresowe cele grupy, zakładające m.in. osiągnięcie progu rentowności w segmencie radiowym w tym roku, a w przypadku bezpłatnego dziennika "Metro" - w 2008 roku, a także planowany powrót do poziomu zyskowności z 2005 roku.

"Nie sądzę, byśmy powrócili już do poziomu zysku netto z 2005 roku, kiedy mieliśmy ponad 100 mln zł. W tym roku chcemy jednak przejść solidny kawałek drogi" - powiedziała Rapaczyńska.

W 2005 roku Agora miała 126,71 mln zł skonsolidowanego zysku netto. W 2006 roku wynik grupy spadł do 32,62 mln zł.

W I kw. 2007 roku Agora miała 14,27 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej wobec 0,84 mln zł zysku rok wcześniej. Zysk operacyjny na poziomie grupy wyniósł 18,80 mln zł wobec 3,28 mln zł zysku rok wcześniej. Skonsolidowane przychody wyniosły 302,73 mln zł wobec 295,14 mln zł rok wcześniej.

Podobne informacje:

Rewelacyjne wyniki Agory - pełne dane
Grupa Agory miała 14,27 mln zł zysku netto w I kw. 2007 r., wzrost o 1607,2% r/r.
 

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Agora zaskoczyła rynek

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl