Marki podejmują #10yearschallenge

Od kilku tygodni w mediach społecznościowych (głównie na Instagramie) trwa wyzwanie #10yearschallenge, w którym użytkownicy porównują swoje zdjęcia sprzed dekady z obecnymi. W akcję angażują się także marki komercyjne, influencerzy czy organizacje pozarządowe.

jd
jd
Udostępnij artykuł:
Marki podejmują #10yearschallenge

Zabawa #10yearschallenge polega na wrzuceniu do sieci dwóch swoich zdjęć - jednego aktualnego i jednego sprzed dziesięciu lat. Akcja angażuje wielu użytkowników na całym świecie, na Instagramie z tym hasztagiem zamieszczono już ponad 3 miliony zdjęć. Do wyzwania chętnie przyłączają się także gwiazdy i influencerzy.

W #10yearschallenge wzięła udział m.in. Reese Witherspoon, Tyra Banks, Nicki Minaj, Eva Longoria i Jennifer Lopez. Z polskich gwiazd, zdjęcia z przeszłości pokazały Edyta Górniak, Anna Lewandowska, Julia Kuczyńska czy Weronika Rosati.  

Marki zaangażowane w #10yearschallenge

W zabawie chętnie biorą tez udział firmy komercyjne. Pod hasztagiem #10yearschallenge chwalą się na przykład, jak w ciągu dekady udało im się ulepszyć swoje produkty. Tak zrobiły np. Huawei, MAC Cosmetics czy Xbox. Inne podeszły do wyzwania humorystycznie - jak Durex.

grafika
grafika
grafika
grafika
grafika

Inne z kolei chcą pokazać, że jakość ich produktów jest niezmiennie, na wysokim poziomie, jak Lego czy Dr. Peper.

grafika

Nie brakuje również takich postów, które przy okazji rozrywkowego charakteru wyzwania, przypominają o ważnych społecznie kwestiach. Organizacja Eco4planet pokazała na przykład, jak na niekorzyść zmieniła się nasza planeta. Post zwraca uwagę na rosnąca zanieczyszczenie oceanów plastikiem.

Piłkarz Mesut Özil, Greenpeace i WWF w swoich #10yearschallenge uczulają na zmiany klimatu.

Arctic 100 years ago vs Today.This is the truth about the #10YearChallenge. RT if you agree. #climatechange(Images courtesy of Christian Åslund and The Norwegian Polar Institute) pic.twitter.com/TrnpbgPUOt

Siła social media

- #10YearsChallange to nic innego jak kolejny trend. To wznosząca się fala, na której po prostu dobrze być. W Internecie lubimy takie zabawy, a już na pewno nie chcemy odstawać od innych. Im szybciej znajdziemy się na takiej fali, tym dłużej poserfujemy - ocenia w rozmowie z portalem Wirtualnemedia.pl Wojciech Kardyś, współwłaściciel agencji Good For You. - Dlatego w niektórych agencjach są dedykowane osoby, które mają za zadanie wyłapywanie trendów i które potem można wykorzystać do celów marketingowych. To jest bardzo ważne, ponieważ dzięki takim #10YearsChallange można wielokrotnie zwiększyć zaangażowanie w swoich social mediach. Im szybciej, tym więcej udostępnień i komentarzy - dodaje ekspert.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Spięcie w TVP Info. Polityk PiS: nie ma pani prawa mnie wyprosić ze studia

Spięcie w TVP Info. Polityk PiS: nie ma pani prawa mnie wyprosić ze studia

Rodziny jednopłciowe głosu w polskich mediach prawie nie mają. Mówią za nich inni

Rodziny jednopłciowe głosu w polskich mediach prawie nie mają. Mówią za nich inni

Koncert kolęd w Republice. Wśród gwiazd Zenek Martyniuk, na widowni para prezydencka

Koncert kolęd w Republice. Wśród gwiazd Zenek Martyniuk, na widowni para prezydencka

Nie żyje Gabriela Andrychowicz. Była głosem Chillizet

Nie żyje Gabriela Andrychowicz. Była głosem Chillizet

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Czołowy reporter odchodzi z Wirtualnej Polski

Czołowy reporter odchodzi z Wirtualnej Polski