Marki podejmują #10yearschallenge

Od kilku tygodni w mediach społecznościowych (głównie na Instagramie) trwa wyzwanie #10yearschallenge, w którym użytkownicy porównują swoje zdjęcia sprzed dekady z obecnymi. W akcję angażują się także marki komercyjne, influencerzy czy organizacje pozarządowe.

jd
jd
Udostępnij artykuł:
Marki podejmują #10yearschallenge

Zabawa #10yearschallenge polega na wrzuceniu do sieci dwóch swoich zdjęć - jednego aktualnego i jednego sprzed dziesięciu lat. Akcja angażuje wielu użytkowników na całym świecie, na Instagramie z tym hasztagiem zamieszczono już ponad 3 miliony zdjęć. Do wyzwania chętnie przyłączają się także gwiazdy i influencerzy.

W #10yearschallenge wzięła udział m.in. Reese Witherspoon, Tyra Banks, Nicki Minaj, Eva Longoria i Jennifer Lopez. Z polskich gwiazd, zdjęcia z przeszłości pokazały Edyta Górniak, Anna Lewandowska, Julia Kuczyńska czy Weronika Rosati.  

Marki zaangażowane w #10yearschallenge

W zabawie chętnie biorą tez udział firmy komercyjne. Pod hasztagiem #10yearschallenge chwalą się na przykład, jak w ciągu dekady udało im się ulepszyć swoje produkty. Tak zrobiły np. Huawei, MAC Cosmetics czy Xbox. Inne podeszły do wyzwania humorystycznie - jak Durex.

grafika
grafika
grafika
grafika
grafika

Inne z kolei chcą pokazać, że jakość ich produktów jest niezmiennie, na wysokim poziomie, jak Lego czy Dr. Peper.

grafika

Nie brakuje również takich postów, które przy okazji rozrywkowego charakteru wyzwania, przypominają o ważnych społecznie kwestiach. Organizacja Eco4planet pokazała na przykład, jak na niekorzyść zmieniła się nasza planeta. Post zwraca uwagę na rosnąca zanieczyszczenie oceanów plastikiem.

Piłkarz Mesut Özil, Greenpeace i WWF w swoich #10yearschallenge uczulają na zmiany klimatu.

Arctic 100 years ago vs Today.This is the truth about the #10YearChallenge. RT if you agree. #climatechange(Images courtesy of Christian Åslund and The Norwegian Polar Institute) pic.twitter.com/TrnpbgPUOt

Siła social media

- #10YearsChallange to nic innego jak kolejny trend. To wznosząca się fala, na której po prostu dobrze być. W Internecie lubimy takie zabawy, a już na pewno nie chcemy odstawać od innych. Im szybciej znajdziemy się na takiej fali, tym dłużej poserfujemy - ocenia w rozmowie z portalem Wirtualnemedia.pl Wojciech Kardyś, współwłaściciel agencji Good For You. - Dlatego w niektórych agencjach są dedykowane osoby, które mają za zadanie wyłapywanie trendów i które potem można wykorzystać do celów marketingowych. To jest bardzo ważne, ponieważ dzięki takim #10YearsChallange można wielokrotnie zwiększyć zaangażowanie w swoich social mediach. Im szybciej, tym więcej udostępnień i komentarzy - dodaje ekspert.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nie żyje białoruski dziennikarz. Biełsat pokaże jego ostatnie nagranie

Nie żyje białoruski dziennikarz. Biełsat pokaże jego ostatnie nagranie

Zmarł wieloletni redaktor "Faktu"

Zmarł wieloletni redaktor "Faktu"

Tylu widzów oglądało show Małgorzaty Rozenek-Majdan o metamorfozach

Tylu widzów oglądało show Małgorzaty Rozenek-Majdan o metamorfozach

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?