SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Albumy Indili i Artura Rojka oraz utwór „My, Słowianie” najchętniej kupowane w 2014 roku

Rynek muzyczny w Polsce osiągnął w 2014 roku wartość 348 mln zł, co oznacza wzrost o 7 proc. w porównaniu do poprzedniego. Najlepiej sprzedawały się albumy Indili, Artura Rojka oraz zespołu Pink Floyd, a także utwór „My, Słowianie” duetu Donatan i Cleo.

fot. Shutterstock.com fot. Shutterstock.com

W ubiegłym roku zanotowano wzrost sprzedaży nośników fizycznych o ponad 2 proc., osiągając 279 mln zł. Ten segment stanowi ponad 80 proc. rynku muzycznego w Polsce. Z kolei sprzedaż muzyki cyfrowej osiągnęła poziom 69 mln zł, przy wzroście 31 proc. w stosunku do roku ubiegłego, co przełożyło się na prawie 20-procentowy udział.

Serwisy streamingowe (w ramach subskrypcji jak i wspierane reklamami) odnotowały w ubiegłym roku wzrost o 44 proc. Wartość tego segmentu stanowi 78 proc. rynku muzyki cyfrowej i składają się na niego pobrania online (15 proc.), pobrania na telefony komórkowe (4 proc.) oraz inne formy pozyskiwania muzyki w formie cyfrowej (3 proc.).

Sprzedaż nośników winylowych w 2014 roku wzrosła prawie dwukrotnie w stosunku do poprzedniego roku, dając prawie 4,5 proc. udział w rynku muzycznym i sprzedaż na poziomie ponad 12 mln zł.

Według rocznego zestawienia Oficjalnej Listy Sprzedaży OLiS najchętniej kupowanymi albumem w minionym roku był debiutancki album francuskiej wokalistki Indili „Mini World”. Na kolejnych miejscach znalazły się płyty „Składam się z ciągłych powtórzeń” Artura Rojka oraz „The Endless River” zespołu Pink Floyd.

Na liście najlepiej sprzedających się utworów w formie cyfrowym pierwsze miejsce zajął przebój „My, Słowianie” Dontana i Cleo, miejsce drugie przypadło kolejnej polskiej piosence „Bałkanica” zespołu Piersi, natomiast miejsce trzecie to „Pitbull” duetu Timbera i Ke$hy.

Dołącz do dyskusji: Albumy Indili i Artura Rojka oraz utwór „My, Słowianie” najchętniej kupowane w 2014 roku

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl