SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Alipay sponsorem UEFA za 200 mln euro

Alipay, platforma płatności należąca do Alibaba Group i zarządzana przez Ant Financial Services Group zawarła 8-letni kontrakt sponsorski z UEFA. Firma będzie oficjalnym partnerem płatniczym przy wszystkich międzynarodowych rozgrywkach piłkarskich UEFA w latach 2018-2026.

fot. UEFA, od lewej: Jack Ma z Alipay i A. Ceferin z UEFA Article

Na podstawie zawartej umowy Alipay stanie się oficjalnym globalnym partnerem płatniczym UEFA w takich turniejach, jak UEFA EURO 2020 i 2024, a także w finale Ligi Narodów UEFA.

- Z dumą ogłaszamy tę wyjątkową i przełomową współpracę z Ant Financial i Alipayem w rozgrywkach reprezentacji UEFA - powiedział prezydent UEFA Aleksander Čeferin podczas oficjalnego podpisania umowy w Szanghaju. - Alipay znajduje się w czołówce płatności cyfrowych mając ponad 900 mln użytkowników na całym świecie. Wierzymy, że partnerstwo jeszcze bardziej zmieni sposób, w jaki UEFA angażuje fanów piłki nożnej na całym świecie - dodał.

Podkreślił, że UEFA będzie ściśle współpracować z Alipay, aby zapewnić "unikalne cyfrowe doświadczenie” dla setek tysięcy kibiców, którzy będą śledzić swoje drużyny podczas UEFA EURO 2020 w 12 krajach, a także w Niemczech za UEFA EURO 2024.

Pierwszy czteroletni cykl Alipaya jako sponsora rozgrywek narodowych UEFA obejmie w sumie 420 meczów, których łączna widownia na żywo szacowana jest - wg UEFA - na 7,4 mld ludzi.

Z ponad 700 milionami aktywnych użytkowników w Chinach, Alipay stanie się również oficjalnym globalnym dostawcą portfeli cyfrowych UEFA. - Cieszymy się, że możemy współpracować z UEFA, aby połączyć świat za pomocą wspólnego języka futbolu, a także wzmocnimy pozycję UEFA, aby zaangażować fanów piłki nożnej na całym świecie za pośrednictwem platform cyfrowych i tym samym pomóc osiągnąć interakcję z miliardami potencjalnych odbiorców w Azji -  powiedział Eric Jing, przewodniczący zarządu i dyrektor generalny Ant Financial.

Współpraca ma także promować piłkę nożną wśród chińskich turystów jeżdżących do Europy. Według zagranicznych mediów wartość kontraktu szacowana jest na ponad 200 mln euro.

Alipay zostaje trzecim sponsorem UEFA – wcześniej Volkswagen i Booking.com podpisali umowy obowiązujące do 2022 roku.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Alipay sponsorem UEFA za 200 mln euro

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl