SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Allegro dominuje w e-commerce. Mocno w górę e-sklepy Leroy Merlin, RTV Euro AGD i Media Expert

Wśród witryn e-commerce zdecydowanym liderem jest niezmiennie Allegro.pl wyprzedzające porównywarkę Ceneo.pl. Rok do roku największe wzrosty odwiedzalności osiągnęły sklepy internetowe sieci handlowych Leroy Merlin, RTV Euro AGD i Media Expert, a niewielki spadek zanotował Empik.com.

Article

Według wyników badania Gemius/PBI opracowanych przez Wirtualnemedia.pl w lipcu przeglądarkową wersję Allegro odwiedziło 17,61 mln internautów (co dało 65,1 proc.) zasięgu, którzy wykonali w serwisie 1,37 mld odsłon, a każdy w ciągu doby spędził w nim średnio 12 minut i 32 sekundy.

Allegro jest zdecydowanym liderem w kategorii e-commerce we wszystkich tych statystykach. Najmocniej dominuje pod względem liczby odsłon, pozostałe dziewięć serwisów z zestawienia łącznie miało ich 592,3 mln.

Około 100 mln odsłon zanotowały trzy serwisy: na Ceneo.pl 11,44 mln internautów wykonało 104,64 mln odsłon, na chińskim Aliexpress.com 5,04 mln polskich użytkowników wygenerowało 100,6 mln odsłon, a na Mediaexpert.pl 8,13 mln internautów wykonało 99,29 mln odsłon.

W rankingu oprócz Mediaexpert.pl jest sklep internetowy innej sieci elektromarketów: należący do RTV Euro AGD Euro.com.pl zanotował 6,91 mln użytkowników i 69,85 mln odsłon.

W zestawieniu są e-sklepy dwóch sieci marketów budowlanych: Castorama.pl miała 4,2 mln użytkowników i 29,44 mln odsłon, a Leroymerlin.pl - 3,85 mln odwiedzających i 47,61 mln odsłon.

Na Empik.com 4,48 mln internautów wykonało 64,35 mln odsłon. Apteka internetowa Doz.pl zanotowała 3,82 mln użytkowników i 38,31 mln odsłon, a eObuwie.com.pl (jego 75 proc. udziałów należy do CCC) - 3,39 mln odwiedzających i 38,2 mln odsłon.

Allegro dominuje też wśród mobilnych aplikacji e-commerce. Jego aplikacja w lipcu miała 4,89 mln użytkowników, jako jedyna jest w dwudziestce najpopularniejszych aplikacji mobilnych (są w niej tylko aplikacje objęte audytem w badaniu Gemius/PBI).

W zestawieniu nie ma OLX, ponieważ w badaniu Gemius/PBI jest sklasyfikowane w kategorii ogłoszeniowej.

W porównaniu z lipcem ub.r. Allegro.pl zyskało 1,2 mln użytkowników (to 7,3 proc. w górę) i 200,33 mln odsłon (17,1 proc.).

Dla pozostałych serwisów nie ma danych o liczbie odsłon w lipcu ub.r., ponieważ w badaniu Gemius/PBI doszło wtedy do awarii miernika ruchu mobilnego. Natomiast pod względem liczby odsłon największe wzrosty procentowe osiągnęły Leroymerlin.pl (o 1,24 mln, czyli 47,4 proc.), Euro.com.pl (o 2,16 mln, 45,4 proc.), Mediaexpert.pl (o 2,13 mln, 35,4 proc.) oraz Castorama.pl (o 917,8 tys., 28 proc.).

Na Ceneo.pl liczba odwiedzających zwiększyła się o 1,29 mln (12,7 proc.), na eObuwie.com.pl - o 335,8 tys. (11 proc.), na Doz.pl - o 291,6 tys. (8,3 proc.), a na Aliexpress.com. - o 158 tys. (3,2 proc.).

Z kolei Empik.com zanotował spadek liczby użytkowników o 206,5 tys. (4,4 proc.).

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Allegro dominuje w e-commerce. Mocno w górę e-sklepy Leroy Merlin, RTV Euro AGD i Media Expert

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
pablix
ME może dlatego że często atakują promocjami które są dostępne tylko na stronie. IMO niezły ruch
0 0
odpowiedź
User
Filippe
ME może dlatego że często atakują promocjami które są dostępne tylko na stronie. IMO niezły ruch
To też głównie za sprawą pandemii. Rzadko mam okazje rozejrzeć się po sklepach teraz.
0 0
odpowiedź
User
kaful
Zgadzam się. w obecnych czasach to dobra strategia żeby zbudować stałych klientów
0 0
odpowiedź