Allegro ma dwa razy więcej użytkowników niż Aliexpress. Amazon poza TOP10, mocno w górę e-apteki DOZ i Gemini

Zdecydowanie najpopularniejszą platformą e-commerce pozostaje Allegro, ma prawie dwa razy więcej niż zajmujący drugą pozycję Aliexpress. Duże wzrosty osiągnęły apteki internetowe DOZ i Gemini, a Amazon pozostaje poza czołową dziesiątką.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Według wyników badania Mediapanel opracowanych przez Wirtualnemedia.pl Allegro, jako stronę www i aplikację mobilną, odwiedziło 20,4 mln użytkowników, czyli 69,96 proc. wszystkich polskich internautów.

Chiński Aliexpress zanotował 10,46 mln polskich użytkowników i 35,87 proc. zasięgu. W połowie października koncern zapowiedział, że niebawem uruchomi w Polsce centrum logistyczne, żeby dostarczać zakupy w ciągu trzech dni.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/allegro-akcje-cena-gielda-wyniki-finansowe-w-2021-roku,7170087923357825a ##

Po dwa elektromarkety i e-apteki

Kolejne pozycje w rankingu zajmują sklepy internetowe dwóch sieci marketów ze sprzętem RTV i AGD. Serwis Mediaexpert.pl miał 9,54 mln użytkowników i 32,71 proc. zasięgu, a Euro.com.pl - 7,9 mln użytkowników i 27,09 proc. zasięgu.

W czołowej dziesiątce są też dwie apteki internetowe. DOZ.pl zanotowała 6,33 mln internautów i 21,7 proc. zasięgu, a Aptekagemini.pl - 5,19 mln użytkowników i 17,8 proc. zasięgu.

Platformę Empiku odwiedziło 7,45 mln internautów, co dało 25,56 proc. zasięgu. E-sklep sieci drogerii Rossmann zanotował 6,7 mln użytkowników i 22,99 proc. zasięgu, platforma odzieżowa Vinted - 6,62 mln odwiedzających i 22,71 proc. zasięgu, a platforma Castoramy - 5,12 mln użytkowników i 17,55 proc. zasięgu.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/ponad-80-proc-mlodych-polakow-korzysta-z-e-platnosci-i-bankowosci-mobilnej,7170087731693185a ##

Zdecydowanie poza pierwszą dziesiątką pozostaje natomiast Amazon, którego polska wersja w pełni została uruchomiona w marcu br. We wrześniu miała 2,76 mln użytkowników, wobec 2,78 mln w sierpniu. W połowie października Amazon uruchomił w naszym kraju swoją usługę subskrypcyjną Prime obejmującą niemilimitowane dostawy zakupów i platformę Prime Video.

grafika

Miesiąc do miesiąca Allegro zyskało 56,5 tys. użytkowników, co oznacza wzrost o 0,3 proc. Za to na Aliexpress liczba polskich internautów zmalała o 588,2 tys. (czyli 5,3 proc.).

W rankingu spadki zanotowały jeszcze tylko platformy Rossmanna i Castoramy. Na pierwszej ubyło 451,8 tys. odwiedzających (to 6,3 proc. w dół), a na drugiej - 97,7 tys. (1,9 proc.).

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/youtube-allegro-i-rasp-mocno-w-gore-netflix-z-rekordem-w-mobile-u-mediapanel-z-pazdziernika,7170088162232449a ##

Za to najbardziej zwiększyły się wyniki platformy DOZ (o 562,6 tys. użytkowników, czyli 9,8 proc.) oraz Aptekagemini.pl (o 754,8 tys. internautów, 17 proc.).

Mediaexpert.pl zyskał 144,3 tys. użytkowników (1,5 proc.), Euro.com.pl - 80,5 tys. (1 proc.), a platforma Empiku - 139,3 tys. (1,9 proc.). Natomiast Vinted osiągnęło wzrost liczby internautów o 110 tys. (1,7 proc.).

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Kultowa "Biała bluzka" w reżyserii Magdy Umer w TVP1

Kultowa "Biała bluzka" w reżyserii Magdy Umer w TVP1

Marka Streboxar w gronie klientów BeDigital

Marka Streboxar w gronie klientów BeDigital

VZK Laboratory z pierwszą kampanią na polskim rynku

VZK Laboratory z pierwszą kampanią na polskim rynku

Kampania mBanku "Jedna/Trzecia" edukuje Polaków o przyszłości finansowej

Kampania mBanku "Jedna/Trzecia" edukuje Polaków o przyszłości finansowej

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!
Materiał reklamowy

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!

HBO Max pokazało spot z zapowiedziami na 2026. To premierowe materiały

HBO Max pokazało spot z zapowiedziami na 2026. To premierowe materiały