SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Allegro ma dwa razy więcej użytkowników niż Aliexpress. Amazon poza TOP10, mocno w górę e-apteki DOZ i Gemini

Zdecydowanie najpopularniejszą platformą e-commerce pozostaje Allegro, ma prawie dwa razy więcej niż zajmujący drugą pozycję Aliexpress. Duże wzrosty osiągnęły apteki internetowe DOZ i Gemini, a Amazon pozostaje poza czołową dziesiątką.

Fot. Pixabay Article

Według wyników badania Mediapanel opracowanych przez Wirtualnemedia.pl Allegro, jako stronę www i aplikację mobilną, odwiedziło 20,4 mln użytkowników, czyli 69,96 proc. wszystkich polskich internautów.

Chiński Aliexpress zanotował 10,46 mln polskich użytkowników i 35,87 proc. zasięgu. W połowie października koncern zapowiedział, że niebawem uruchomi w Polsce centrum logistyczne, żeby dostarczać zakupy w ciągu trzech dni.

Po dwa elektromarkety i e-apteki

Kolejne pozycje w rankingu zajmują sklepy internetowe dwóch sieci marketów ze sprzętem RTV i AGD. Serwis Mediaexpert.pl miał 9,54 mln użytkowników i 32,71 proc. zasięgu, a Euro.com.pl - 7,9 mln użytkowników i 27,09 proc. zasięgu.

W czołowej dziesiątce są też dwie apteki internetowe. DOZ.pl zanotowała 6,33 mln internautów i 21,7 proc. zasięgu, a Aptekagemini.pl - 5,19 mln użytkowników i 17,8 proc. zasięgu.

Platformę Empiku odwiedziło 7,45 mln internautów, co dało 25,56 proc. zasięgu. E-sklep sieci drogerii Rossmann zanotował 6,7 mln użytkowników i 22,99 proc. zasięgu, platforma odzieżowa Vinted - 6,62 mln odwiedzających i 22,71 proc. zasięgu, a platforma Castoramy - 5,12 mln użytkowników i 17,55 proc. zasięgu.

Zdecydowanie poza pierwszą dziesiątką pozostaje natomiast Amazon, którego polska wersja w pełni została uruchomiona w marcu br. We wrześniu miała 2,76 mln użytkowników, wobec 2,78 mln w sierpniu. W połowie października Amazon uruchomił w naszym kraju swoją usługę subskrypcyjną Prime obejmującą niemilimitowane dostawy zakupów i platformę Prime Video.

Miesiąc do miesiąca Allegro zyskało 56,5 tys. użytkowników, co oznacza wzrost o 0,3 proc. Za to na Aliexpress liczba polskich internautów zmalała o 588,2 tys. (czyli 5,3 proc.).

W rankingu spadki zanotowały jeszcze tylko platformy Rossmanna i Castoramy. Na pierwszej ubyło 451,8 tys. odwiedzających (to 6,3 proc. w dół), a na drugiej - 97,7 tys. (1,9 proc.).

Za to najbardziej zwiększyły się wyniki platformy DOZ (o 562,6 tys. użytkowników, czyli 9,8 proc.) oraz Aptekagemini.pl (o 754,8 tys. internautów, 17 proc.).

Mediaexpert.pl zyskał 144,3 tys. użytkowników (1,5 proc.), Euro.com.pl - 80,5 tys. (1 proc.), a platforma Empiku - 139,3 tys. (1,9 proc.). Natomiast Vinted osiągnęło wzrost liczby internautów o 110 tys. (1,7 proc.).

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Allegro ma dwa razy więcej użytkowników niż Aliexpress. Amazon poza TOP10, mocno w górę e-apteki DOZ i Gemini

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Piotr
Amazon ? Dużo tandety, poza europejskie firmy z badziewiem, reszta jak kabelki, karty sd, taniocha - nic szczególnego. Produktów niby dużo - ale bywa, że coś jest, a potem pół roku nie ma na stanie, wybór średni więc trudno tam kupić np. wszystkie części do komputera itd.
Słaby layout, beznadziejne wyszukiwanie, trudno znaleźć to co chcemy nawet jeżeli jest w sklepie.
7 2
odpowiedź
User
Dudek
Nie liczą się użytkownicy lecz transakcje.
2 0
odpowiedź