SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Allegro.pl zmieni wygląd ofert: więcej parametrów, nowy edytor, do 8 zdjęć (wideo)

Serwis Allegro.pl zaczyna wprowadzać zmiany w wyglądzie stron z ofertami m.in. nowy edytor zamiast szablonów HTML, oddzielenie warunków oferty od opisu przedmiotów i więcej obowiązkowych parametrów. Modyfikacje zostały przygotowane głównie z myślą o internautach mobilnych.

Article

Od kwietnia br. sprzedający będą mogli korzystać z edytora, który docelowo zastąpi szablony HTML. Warunki oferty zostaną oddzielone od opisu przedmiotu i znajdą się w odrębnych sekcjach: Dostawa, Płatność, Gwarancja, Reklamacje, Zwroty, O sprzedającym.

Ponadto zwiększona zostanie liczba obowiązkowych parametrów w ofercie. Do każdej będzie można dodać osiem zdjęć (z wyjątkiem niektórych kategorii: Samochody, Motory i quady oraz Nieruchomości, gdzie limit będzie wynosił 16 fotografii). Od początku lutego br. wszystkie zdjęcia muszą spełniać nowe standardy, które ogłoszono w połowie ub.r. Oprócz fotografii w ofercie będzie można zamieścić klip wideo film (z YouTube’a lub Vimeo) oraz plik PFD (np. certyfikat czy schemat działania).

Z kolei od lipca br. w opisach oferty pojawią się informacje na temat punktów odbioru osobistego (jednego lub kilku) wraz z adresem - o ile sprzedający umożliwia odbiór osobisty.

Wszystkie te zmiany mają zwiększyć przejrzystość platformy Allegro.pl i intuicyjność w korzystaniu z niej. Dzięki nowemu edytorowi opis oferty będzie wyświetlany w taki sam sposób na wszystkich urządzeniach: zarówno komputerach, jak też smartfonach i tabletach.

Zmiany będą wprowadzane stopniowo do końca przyszłego roku. Będą dotyczyć m.in. 100 tysięcy firm handlujących na Allegro.

- Znamy potrzeby naszych klientów i wiemy, jak ważne jest dla nich poczucie dokonania dobrego wyboru. W efekcie wprowadzanych zmian kupujący nie tylko otrzymają kompleksowe informacje na temat produktu, ale przede wszystkim będą mogli łatwo porównać warunki interesujących ich ofert i dokonać zakupu, niezależnie od urządzenia z jakiego korzystają czy miejsca, w którym przebywają - opisuje Piotr Szybiak, dyrektor technologiczny i członek zarządu Allegro. - Allegro przeszło długą drogę: od popularnego serwisu aukcyjnego do profesjonalnej platformy handlowej. Nowy opis oferty to kolejny element tej transformacji. Wiemy, że wiele pracy czeka firmy handlujące na naszej platformie, dlatego zmiana będzie wprowadzana etapami i potrwa rok - dodaje.

Zmiany wprowadzono m.in. z uwagi na rosnącą popularność Allegro na urządzeniach mobilnych. Serwis podaje, że prawie połowa ruchu w nich jest wykonywana na smartfonach i tabletach. Ponadto według badania przeprowadzonego przez platformę pokazało, że aż 35 proc. kupujących nie znajduje wszystkich istotnych informacji o warunkach oferty (np. gwarancji czy zwrocie), a 38 proc. ma trudności z wyborem produktu

Według badania Gemius/PBI w styczniu br. Allegro.pl zanotowało 15,97 mln realnych użytkowników i 1,76 mld odsłon, w tym na komputerach - 12,28 mln użytkowników i 1,31 mld odsłon, a na smartfonach i tabletach - 9,2 mln użytkowników i 452,7 mln odsłon, natomiast aplikacja mobilna serwisu miała 2,86 mln użytkowników.

W październiku ub.r. Allegro.pl i Ceneo.pl zostały sprzedane przez Naspers za 3,25 mld dolarów funduszom inwestycyjnym Cinven, Permira i Mid Europa.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Allegro.pl zmieni wygląd ofert: więcej parametrów, nowy edytor, do 8 zdjęć (wideo)

13 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
pavv
Wreszcie! Przecież to co do tej pory było przypominało swoją funkcjonalnością i opcjami początki działania serwisu!
9 16
odpowiedź
User
zlotowinfo
dostawa z obrazka za 3,94zł to już mit
11 8
odpowiedź
User
Małgorzata
Szkoda, że potwierdziły się te informacje z grupy Zjednoczonych Sprzedawców na Facebooku.
Info o tym wyciekło przed 20 lutym i już wtedy się nie spodobało większości sprzedawcom.
14 8
odpowiedź
User
klient
to czy się spodoba sprzedawcom nie ma żadnego znaczenia. Zmiany mają sie spodobać kupującym.
14 20
odpowiedź
User
sprzedajacy
to czy się spodoba sprzedawcom nie ma żadnego znaczenia. Zmiany mają sie spodobać kupującym.

a z jakiego to magicznego powodu nie ma znaczenia co sie nie spodobało sprzedającym? chce pani/pan biznesmenów traktować jak idiotów, którzy nie wiedzą jak pokazać swój towar a decydować ma ktoś (allegro) kogo nie stać na zakup towaru i sprzedaż?
Allegro to platforma, galeria gdzie spotykają się sprzedawcy i kupujący. Czy w arkadii ktos narzuca jak ma wyglądać witryna sklepu, na jakich wieszakach ma wisieć towar, ile ma być go na ekspozycji?
Płacę za przestrzeń a nie za widzimisię allegro.
25 14
odpowiedź