Alphabet: przychód i zysk Google w górę, pozostałe marki z dużą stratą

Alphabet, w skład którego wchodzi Google, zaprezentował swoje wyniki finansowe za I kwartał 2016 roku. Zarówno cały holding, jak i samo Google, zanotowały wyraźny wzrost przychodu i zysku. Gorzej wygląda sytuacja jeśli chodzi o pozostałe marki.

km
km
Udostępnij artykuł:
Alphabet: przychód i zysk Google w górę, pozostałe marki z dużą stratą
fot. Shutterstock.com

Zysk netto Alphabet wyniósł w I kwartale 2016 roku 4,21 miliarda dolarów, w porównaniu do 3,52 miliarda dolarów zysku w analogicznym okresie roku 2015. W tym samym czasie o 17 proc. zwiększył się przychód holdingu - z 17,26 miliarda dolarów do 20,26 miliarda dolarów.

grafika

Samo Google zanotowało przychód w wysokości 20,09 miliarda dolarów, co także oznacza 17-proc. wzrost rok do roku (z 17,18 mld USD), a zysk operacyjny zwiększył się z 5,19 miliarda dolarów do 6,27 miliarda dolarów.

Tymczasem pozostałe marki wchodzące w skład Alphabet, w tym projekty takie jak Nest, wygenerowały tylko 166 milionów dolarów przychodu. To co prawda ponad dwa razy więcej niż rok wcześniej (80 mln USD), ale zaksięgowana na nich operacyjna strata zwiększyła się z 633 milionów dolarów do 802 milionów dolarów.

grafika

Należące do Google serwisy internetowe wygenerowały w I kwartale 14,33 miliarda dolarów przychodu, czyli o 20 proc. więcej rok do roku. Z kolei przychód Google z reklam wzrósł o 16 proc., do 18,02 miliarda dolarów.

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowa audycja muzyczna w Radiu 357. Autorem lider Riverside

Nowa audycja muzyczna w Radiu 357. Autorem lider Riverside

Pod prąd. Jak Trojmiasto.pl robi media po swojemu

Pod prąd. Jak Trojmiasto.pl robi media po swojemu

Nowa spółka Kanału Zero. Od sprzedaży reklam [NASZ NEWS]

Nowa spółka Kanału Zero. Od sprzedaży reklam [NASZ NEWS]

Aflofarm stawia na digital w pełnej skali. Furman o zmianach w strategii [TYLKO U NAS]

Aflofarm stawia na digital w pełnej skali. Furman o zmianach w strategii [TYLKO U NAS]

Nowe narzędzie WPP Media pozwala na pogłębiony wgląd w działania konkurencj
Materiał reklamowy

Nowe narzędzie WPP Media pozwala na pogłębiony wgląd w działania konkurencj

Koniec "Afryka Express", show TVN wraca do Azji. Z Izabellą Krzan w roli prowadzącej

Koniec "Afryka Express", show TVN wraca do Azji. Z Izabellą Krzan w roli prowadzącej