Amazon przebił oczekiwania. Akcje mocno w górę

W drugim kwartale br. Amazon osiągnął wyniki znacznie wyższe od prognoz: przychody zwiększyły się o 11 proc. do 134,4 mld dolarów, a rentowność netto poszła w górę z 2,03 mld dolarów straty do 6,75 mld zysku. Inwestorzy zareagowali entuzjastycznie: w handlu posesyjnym akcje koncernu drożały o prawie 9 proc.

tw / pap
tw / pap
Udostępnij artykuł:

Zysk Amazona na akcję wyniósł w drugim kwartale 65 centów. Konsensus zakładał zysk na akcję w wysokości 35 centów. Łączny zysk netto koncernu sięgnął 6,7 mld USD, wobec 2 mld USD straty przed rokiem, która była efektem odpisów związanych z nieudaną inwestycją w akcje producenta samochodów elektrycznych Rivian.

Przychody koncernu sięgnęły 134,4 mld USD, wobec oczekiwań analityków na poziomie 131,5 mld USD. To wzrost rok do roku o 11 proc.

Amazon zarobił 22 proc. więcej z reklam

Przychody Amazona z usług webowych wyniosły w drugim kwartale 22,1 mld USD, a rynek liczył na 21,8 mld USD przychodów. Z kolei wpływy reklamowe sięgnęły 10,7 mld USD wobec oczekiwanych przez analityków 10,4 mld USD. To wzrost rok do roku o 22 proc.

grafika

Amazon prognozuje, że w trzecim kwartale 2023 roku jego przychody wyniosą między 138 a 143 mld USD, co oznaczałoby wzrost rok do roku o 9-13 proc.

Analitycy spodziewali się, że w trzecim kwartale Amazon będzie miał 137,5 mld USD przychodów i 41 centów zysku na akcję.

grafika

W handlu posesyjnym akcje Amazona drożały o 8,7 proc. To kontynuacja trendu wzrostowego utrzymującego się na walorach koncernu od kilku miesięcy - od początku stycznia kurs poszedł w górę o 53 proc.

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Zmarł wieloletni redaktor "Faktu"

Zmarł wieloletni redaktor "Faktu"

Tylu widzów oglądało show Małgorzaty Rozenek-Majdan o metamorfozach

Tylu widzów oglądało show Małgorzaty Rozenek-Majdan o metamorfozach

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

TVP znów z zaległościami wobec ZAiKS. "Należności sięgają dziesiątek milionów złotych" [TYLKO U NAS]

TVP znów z zaległościami wobec ZAiKS. "Należności sięgają dziesiątek milionów złotych" [TYLKO U NAS]