SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Amazon najcenniejszą marką na świecie, próg 200 miliardów dolarów przełamany. Ferrari najsilniejszą marką na świecie

Amazon został najcenniejszą marką na świecie w rankingu Brand Finance Global 500. Wycena firmy Jeffa Bezosa osiągnęła nieprzekraczalny do tej pory próg 200 miliardów dolarów. Najsilniejszą marką na świecie zostało włoskie Ferrari.

Article

Brand Finance co roku publikuje autorski ranking najbardziej wartościowych i mocnych marek. W pierwszej firmy są oceniane według ich finansowej wartości. W drugiej marki porządkuje się według kilku czynników składających się na siłę brandu - są to m.in. kondycja ekonomiczna marki, prognoza jej przychodów lojalność i przywiązanie klientów.

Tegoroczną edycję raportu zaprezentowano na Światowym Forum Ekonomicznym w Davos.

Amazon liderem trzeci rok z rzędu

Ranking najcenniejszych marek wygrał kolejny rok z rzędu Amazon. Wartość giganta e-commerce wzrosła o 17,5 proc., z kwoty 187,9 mld dol. do aż 200 miliardów dolarów. To najwyższa wycena, jaką kiedykolwiek uzyskał jakikolwiek brand w historii zestawienia Brand Finance.

Ponad połowę miejsc z pierwszej dziesiątki rankingu zajęły koncerny technologiczne. Za Amazonem na podium uplasowały się Google (wycena 159,7 mld dol.) i Apple (spadek z drugiego, 140,5 mld dol.). Dalej znalazły się Microsoft i Samsung, które utrzymały zeszłoroczne pozycje. Facebook zajął miejsce siódme z wyceną na poziomie 79,8 mld dol. Dziesiątkę zamyka chiński Huawei, wyceniony na 65 mld dol. (skok z miejsca 12.).

W rankingu sektorowym, technologie mają niewielką przewagę nad bankowością (14 proc. vs. 13,1 proc.). Co ciekawe, w rankingu najcenniejszych marek znalazło się 66 banków przy 46 firmach technologicznych. Podium zamykają sprzedawcy detaliczni (45 marek, 11,3 proc. udziałów).

W zestawieniu podzielonym na poszczególne kraje zdecydowanym liderem są Stany Zjednoczone, reprezentowane w Brand Finance Global 500 przez 205 marek. Dalej są Chiny (70), Japonia (36), Niemcy (21), Francja (32) i Wielka Brytania (20 marek).

Swoją wartość (w proc.) najbardziej w skali roku zwiększyły Tesla, Instagram, Mitsubishi i Lidl. Na przeciwnym biegunie zaś są Baidu, Fox, ABB oraz AT&T.

Ferrari ponownie najsilniejszą marką na świecie

Po raz drugi z rzędu Ferrari uznano za najsilniejszą markę na świecie, przed Disneyem i komunikatorem WeChat.

Ranking Top 500 Brand Finance Global 2020

Podobne informacje:
Rok 2019: Amazon najcenniejszą marką na świecie, Ferrari najmocniejszą (top 500)

Rok 2018: Amazon najcenniejszą marką na świecie, Disney najmocniejszą (top 500)

Rok 2017: Google przed Apple najbardziej wartościową marką, Lego najmocniejszą (Top 500)

Rok 2016: Apple najbardziej wartościową, a Disney najmocniejszą marką świata (TOP 100)

Zobacz wyniki za poprzednie lata.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Amazon najcenniejszą marką na świecie, próg 200 miliardów dolarów przełamany. Ferrari najsilniejszą marką na świecie

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Edward
Motory, samochody z tjuningowymi wydechami, awionetki, helikoptery, motolotnie, skutery wodne, motorówki, piły, dmuchawy, sekatory spalinowe i kosiarki i całe to spalinowe tałatajstwo generujące nadmierny i niepotrzebny hałas powinno zostać przetopione w hucie na łyżeczki.
0 0
odpowiedź