Amazon poniesie 4 mld USD kosztów w związku z koronawirusem. Akcje w dół

Akcje Amazona spadają ponad 4 proc. w handlu pozasesyjnym w reakcji na słabsze od oczekiwań zyski spółki w pierwszym kwartale. Spółka ostrzegła też, że poniesie 4 mld USD kosztów w drugim kwartale w związku z koronawirusem.

pr / pap / bg
pr / pap / bg
Udostępnij artykuł:
Amazon poniesie 4 mld USD kosztów w związku z koronawirusem. Akcje w dół
Siedziba Amazon w Seattle, fot. Shutterstock.com

W pierwszym kwartale zysk na akcję Amazona wyniósł 5,01 USD wobec konsensusu zakładającego 6,25 USD zysku na akcję.

Powyżej oczekiwań były natomiast przychody Amazona. Wyniosły one w trzech pierwszych miesiącach 2020 roku 75,45 mld USD, wobec oczekiwań 73,61 mld USD.

Analitycy, podobnie jak w wielu innych przypadkach w tym sezonie publikacji wyników, zastrzegają, że trudno jest porównywać wyniki z konsensususem, gdyż prognozowanie było obarczone dużą niepewnością związaną z wpływem pandemii koronawirusa na globalną gospodarkę.

Amazon poinformował w komunikacie, że w drugim kwartale kwota 4 mld USD może być przeznaczona na pokrycie kosztów spowodowanych koroanawirusem.

Amazon prognozuje, że przychody w drugim kwartale wyniosą między 75 a 81 mld USD, co oznaczałoby wzrost rok do roku między 18 a 28 proc.

Wynik operacyjny Amazona w drugim kwartale może sięgnąć od 1,5 mld USD straty do 1,5 mld USD zysku. Przed rokiem wynik operacyjny spółki wyniósł 3,1 mld USD.

 

 

pr / pap / bg
Autor artykułu:
pr / pap / bg
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?

TVP znów z zaległościami wobec ZAiKS. "Należności sięgają dziesiątek milionów złotych" [TYLKO U NAS]

TVP znów z zaległościami wobec ZAiKS. "Należności sięgają dziesiątek milionów złotych" [TYLKO U NAS]

Ta reklama nie pokazuje idealnych Świąt. I właśnie dlatego działa

Ta reklama nie pokazuje idealnych Świąt. I właśnie dlatego działa

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

Nowy kanał sportowy w Play i dawnej sieci UPC Polska

Nowy kanał sportowy w Play i dawnej sieci UPC Polska