SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Amazon z polską wersją językową sonduje nasz rynek. „To nie jest polska premiera platformy”

Amazon udostępnił polskojęzyczną wersję swojego serwisu. Według nieoficjalnych informacji nie oznacza to jednak startu platformy na polskim rynku, a jedynie zmianę języka komunikacji z klientami. - Wprowadzenie polskiej wersji językowej Amazona to wydarzenie, które mocno wstrząśnie polską branżą e-commerce, ale chodzi jedynie o wysondowanie naszego rynku - ocenia dla serwisu Wirtualnemedia.pl Tomasz Jurek, chief operations officer w SkillHunt.

Article

We wtorek Amazon rozpoczął wprowadzanie w niemieckiej wersji swojego serwisu opcji pozwalającej na obsługę platformy w języku polskim.

Aby uruchomić serwis w polskojęzycznej wersji należy otworzyć witrynę Amazon.de i na głównej stronie w opcji wyboru języka zaznaczyć Polski. Od tego momentu oferta Amazona będzie dostępna po polsku, choć nie w pełnym wymiarze. Co prawda skrócone opisy oferowanych towarów są opisane w naszym języku, jednak w wersji rozszerzonej wciąż pozostaje wersja obcojęzyczna.

Spolszczenie nie oznacza też możliwości zakupu towarów w złotówkach - ceny są nadal podawane w euro, dotyczy to również dostawy zakupionych artykułów. Po polsku jest dostępna w całości zakładka dotycząca informacji o koncie konkretnego użytkownika. W dziale wsparcia Amazon zapowiada także, że od dzisiaj możliwy jest telefoniczny kontakt z działem obsługi klienta w naszym języku.

Pragnące zachować anonimowość osoby zbliżone do Amazona, z którymi rozmawiał serwis Wirtualnemedia.pl zaznaczają, że na początkowym etapie wprowadzania polskojęzycznej wersji niemieckiego serwisu nie wszyscy użytkownicy zobaczą od razu spolonizowaną wersję, choć powinno się to stać w krótkim czasie.

Nasze źródła podkreślają także, że udostępnienie wersji Amazona po polsku nie oznacza w żadnym razie, że serwis wystartował jako lokalna platforma w naszym kraju. – To po prostu kolejny etap działań na polskim rynku - podkreślają rozmówcy Wirtualnemedia.pl.

Oceniając dla Wirtualnemedia.pl udostępnienie polskiej wersji niemieckiego Amazona Tomasz Jurek, chief operations officer w SkillHunt, platformie rekrutacyjnej, która między innymi Amazonowi pomaga w rekrutacji specjalistów IT docenia wagę tego kroku.

- Dla mnie nie ulega wątpliwości, że wprowadzenie polskiej wersji językowej Amazona to wydarzenie, które mocno wstrząśnie polską branżą e-commerce - podkreśla Tomasz Jurek. - Trzeba pamiętać, że mamy do czynienia z jednym z największych sprzedawców w sieci, który dzięki swojej skali jest w stanie zaoferować bardzo konkurencyjne ceny i ofertę w porównaniu do tego co obecnie widzimy w polskim internecie. Sam jestem od dawna klientem Amazona i widzę wyraźnie, że na przykład jako motocyklista mam na tej platformie o wiele lepszą ofertę cenową niż to co mogę znaleźć w polskim handlu - zarówno tradycyjnym, jak i internetowym.

Zdaniem Jurka istotne jest w jakim momencie Amazon zdecydował się na wprowadzenie obsługi klientów w języku polskim. - Zbliża się okres świątecznych zakupów i z pewnością wielu polskich internautów, którzy do tej pory nie korzystali z Amazona z powodu bariery językowej skorzystają z oferty, która będzie dla nich bardziej przyjazna, bo dostępna po polsku - zaznacza nasz rozmówca i zdradza jednocześnie, że jego firma SkillHunt od pewnego czasu rekrutuje dla Amazona programistów i innych specjalistów IT, na których koncern ma coraz większe zapotrzebowanie.

 - Sądzę, że spolszczenie niemieckiego Amazona to próba wysondowania polskich użytkowników pod względem ich gotowości na przyjęcie lokalnej wersji platformy - przypuszcza Jurek. - Teraz Amazon uzyska z pewnością wiele cennych danych dotyczących zachowań o wiele większej liczby polskich klientów, i to pomoże mu w jak najlepszym dostosowaniu oferty przeznaczonej już wyłącznie na nasz rynek.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Amazon z polską wersją językową sonduje nasz rynek. „To nie jest polska premiera platformy”

10 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
czytelnik
Jaaasne, Amazon sonduje polski rynek. Testy A/B przeprowadzają i od razu wielkie halo ;)
W Polsce e-commerce jest tak mocny że Amazon musiałby kogoś przejąć żeby cokolwiek zdziałać w łatwy i stosunkowo bezkosztowy spoósb. Poza tym Amazon nie jest najtańszy a wiadomo że nad Wisłą przede wszystkim liczy się cena i nie ma przywiązania klienta do konkretnego sklepu. Poza tym konkurencja światowa nie śpi i polecam zobaczyć ile transakcji z Polski jest na Amazonie a ile a Alibabie.
19 10
odpowiedź
User
j
Wstrząśnie tymi którzy nie znają języków chyba. Ostatni raz u nich zakupy robiłem jak oferowali Polakom darmową dostawę.
12 10
odpowiedź
User
j
chief operations officer
Weź człowieku sam przejdź najlepiej na polską wersję językową bo te wasze stanowiska są tak śmieszne, że aż mi słabo.
20 10
odpowiedź
User
zaciek
Ciekawe czy Tomasz Jurek, chief operations officer in SkillHunt przejdzie na polską wersję językową....
20 8
odpowiedź
User
pavv
Wstrząśnie? Wykicha się chyba Panie oficerze (spocznij). Takie rewolucyjne spolszczenie to każda platforma do e-sklepu oferuje. Nawet darmowa Presta. Swoją drogą to naćkane na stronie mają jak cyganka w tobołku.
14 8
odpowiedź