Dyrektor operacyjny AMC Networks odchodzi z firmy po 34 latach

Ed Carroll, wieloletni dyrektor operacyjny w AMC Networks, ustępuje ze stanowiska z końcem roku po 34 latach pracy w nowojorskiej grupie rozrywkowej. Odejście zbiega się z rozwojem platformy streamingowej AMC+.

ag
ag
Udostępnij artykuł:

Carroll pełnił tę funkcję od 2009 roku. Był zaangażowany w stworzenie AMC Studios, przewodził ekspansji AMC Networks w Europie, Ameryce Łacińskiej i Wielkiej Brytanii oraz nadzorował działalność międzynarodowych kanałów tematycznych. W ostatnich latach miał za zadanie nadzorować różne usługi streamingowe firmy, takie jak Acorn TV, Sundance Now, Shudder i ALLBLK, a także kierować uruchomieniem pakietu streamingowego AMC +.

Platforma AMC+ ruszyła w 2020 w Stanach Zjednoczonych w sieci kablowej Xfinity. Mogli z niej korzystać abonenci, którzy posiadają w pakiecie kanał AMC.  Później trafiła też do oferty tamtejszych platform Amazon Prime Video, Apple TV+, Dish Network i Sling TV. Jesienią ub.r. serwis pojawił się w ofercie platform Roku i YouTube TV, a latem br. w kanadyjskich wersjach Amazon Prime Video i Apple TV+. Nie wiadomo kiedy i w jakiej formie AMC+ pojawi się w Europie, w tym w Polsce.

Niejedyne odejście menadżera AMC

Wiadomość o zbliżającym się odejściu Carrolla wyszła na jaw miesiąc po tym, jak AMC Networks ujawniło, że prezes i dyrektor generalny Josh Sapan ustępuje ze stanowiska po 26 latach i przechodzi do roli wiceprezesa wykonawczego. Były szef Showtime Matthew Blank tymczasowo przejął stanowisko dyrektora generalnego, podczas gdy firma szuka zastępcy Sapana.

- Przez dziesięciolecia Ed był sercem i duszą AMC Networks. Był szczególnie zaangażowany w produkcje i filmy, które przyniosły sukces firmie, a także w to, że AMC Networks jest doskonałym miejscem do pracy - poinformował w oświadczeniu Josh Sapan. Te produkcje to m.in. “Mad Men”, “Breaking Bad”, “Better Call Saul” i “The Walking Dead”.

- Jego długa historia budowania silnych marek AMC Networks i potężnej oryginalnej biblioteki treści ułatwia teraz osiągnięcie pozycji światowego lidera w treściach streamingowych - stwierdził tymczasowy dyrektor generalny AMC Matthew Blank.

Kanały AMC w Polsce

W Polsce amerykański koncern posiada kanały: AMC (wcześniej MGM), CBS Reality, Sundance TV, Extreme Sports Channel, i Polsat JimJam). W przeszłości firma była też właścicielem CBS Action, CBS Drama i Outdoor Channel, które już nie są dostępne na polskim rynku. Bogatszą ofertę firma ma na przykład na Węgrzech, Słowacji i w Czechach, gdzie są dostępne także Spektrum, Spektrum Home, TV Paprika, MiniMax, MagaMax, Sport 1, Sport czy Film+.

ag
Autor artykułu:
ag
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

VZK Laboratory z pierwszą kampanią na polskim rynku

VZK Laboratory z pierwszą kampanią na polskim rynku

Kampania mBanku "Jedna/Trzecia" edukuje Polaków o przyszłości finansowej

Kampania mBanku "Jedna/Trzecia" edukuje Polaków o przyszłości finansowej

HBO Max pokazało spot z zapowiedziami na 2026. To premierowe materiały

HBO Max pokazało spot z zapowiedziami na 2026. To premierowe materiały

Google i Apple wdrażają awaryjne zabezpieczenia po atakach zero-day

Google i Apple wdrażają awaryjne zabezpieczenia po atakach zero-day

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!
Materiał reklamowy

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!

Uczą, jak wspierać dzieci w internecie. Startuje program "Cyfrowe Mosty"

Uczą, jak wspierać dzieci w internecie. Startuje program "Cyfrowe Mosty"