SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Amica z hasłem „for living” w zmienionym logo

Logotyp produkujące sprzęt AGD firmy Amica został delikatnie zmieniony, wprowadzono do niego hasło „for living”. Niebawem ruszy wizerunkowa kampania reklamowa firmy, za przygotowanie i realizację akcji odpowiadają Change Serviceplan i Value Media.

Article

W logotypie zaokrąglono rogi prostokątnego, czerwonego tła oraz dodano, zapisane innym krojem czcionki, hasło „for living”. Ma to symbolizować, że sprzęt Amica dostarcza takie rozwiązania technologiczne, które wychodzą naprzeciw realnym, codziennym potrzebom konsumentów. Nie zmieniła się natomiast kolorystyka logo i kształt czcionki nazwy Amica.

Modyfikacją identyfikacji wizualnej Amiki zajęła się agencja NuOrder.

- Zmiany w formie znaku słowno-graficznego są związane z opracowaną i wdrażaną właśnie nową strategią komunikacji marki. Są jej oczywistą częścią składową, jednak dotyczyć ona będzie szeregu płaszczyzn, na jakich nasza marka komunikuje się z odbiorcami końcowymi. Od początku roku prowadzimy intensywne badania rynkowe dotyczące zarówno odbioru samej marki jak i postrzegania i sposobu użytkowania naszych produktów przez klientów. Opierając się na tej wiedzy, zaczęliśmy wdrażać zmiany, których najbardziej widocznym akcentem jest zmiana logotypu - opisuje Paweł Rydz, dyrektor marketingu w Grupie Amica.

- W komunikacji z klientem to właśnie „codzienność” stanie się słowem kluczowym, traktując je jako ważną część życia i źródło wielu pozytywnych emocji. Bo życie to celebracja codzienności, a nie tylko wielkich wydarzeń. Stąd zmiana, jaką jest dodanie do logotypu marki hasła „for living” oraz większe eksponowanie w identyfikacji wizualnej kolorystyki, kojarzona od lat z marką. Kolor czerwony to energia, witalność, życie, dlatego idealnie pasuje do nowego przekazu jaki niesie ze sobą marka. Zwrotem „for living” chcemy w Amice podkreślić, że nasz sprzęt został stworzony właśnie po to, żeby pomagać ludziom na co dzień, by odciążać w wypełnianiu domowych obowiązków, aby każdy dzień wypełniony był pozytywnymi, radosnymi chwilami. Bazując na ogromnym doświadczeniu polegającym na projektowaniu urządzeń adresowanych do klientów na bardzo różnorodnych rynkach zagranicznych, podchodzimy do naszych klientów w sposób mocno zindywidualizowany, który rozumie ich potrzeby - dodaje Joanna Lewandowska, strategiczny manager ds. komunikacji w Grupie Amica.

W najbliższym czasie zacznie się wizerunkowa kampania reklamowa firmy. Będzie prowadzona w telewizji, prasie, internecie, kinach oraz punktach sprzedaży. Koncepcję i kreację kampanii przygotowała agencja reklamowa Change Serviceplan, a za planowanie i zakup mediów odpowiada dom mediowy Value Media.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Amica z hasłem „for living” w zmienionym logo

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
reklamiarz
Sprzedali im strategię, którą ostatnio wprowadza (chyba owczym pędem za Ikeą bądź wszyscy naczytali się tych samych badań sprzed kilku lat) co trzecia marka, z przeróżnych branż (z najbardziej znanych marek, to ostatnio choćby Lidl). W dodatku kompletnie spłaszcza to komunikację w przypadku AGD (zresztą nie tylko, ale tutaj szczególnie), no bo powiedzcie, po co mi pralka? Lodówka? Kuchenka? No chyba oczywiste, że "for living"? To jest kompletna podstawa i dopiero początek budowania strategii w tym segmencie. Bardzo fajnie zostało to rozwinięte w "inteligentnym stylu", współpraca z Radwańską była pod tym względem jedną z najlepiej dopasowanych w polskiej branży w ostatnich latach. I faktycznie ten inteligentny styl mógł być "for living". Dawał jakiś komunikat. A teraz? Będzie "celebrowanie codzienności" zdjęciami ze stocka i pewnie jakiś denny spot z "celebrującą codzienność" rodzinką. Ziew.
10 11
odpowiedź