SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

AmRest za 35 mln euro sprzedaje PizzaPortal.pl właścicielowi aplikacji Glovo

Koncern AmRest po dwóch latach od jego kupna sprzedaje serwis PizzaPortal agregujący oferty z lokali gastronomicznych. Nabywcą jest właściciel aplikacji zakupowej Glovo, a wartość transakcji to 30 mln euro plus 5 mln euro w formie earn-out.

Article

W ramach transakcji sprzedanych zostanie 100 proc. udziałów własnych spółki Restaurant Partner Polska, właściciela PizzaPortal.

Na wartość transakcji składa się 30 mln euro zapłaty od razu oraz 5 mln euro w formie earn-out. AmRest otrzyma rozliczenie w formie gotówki oraz nowych akcji Glovo.

- Jesteśmy bardzo zadowoleni ze współpracy z Glovo, która od początku jest dla nas korzystna zarówno strategicznie, jak również finansowo. Cieszymy się z możliwości zwiększania naszego udziału w firmie i dalszego wzmacniania tego partnerstwa. Nie mamy wątpliwości, iż połączenie wiodącego, europejskiego gracza trzeciej generacji w segmencie zamówień jedzenia online i dostaw do domu z największą platformą gastronomiczną w Polsce, stworzy nowego, silnego lidera na rynku - komentuje Kaineder, dyrektor ds. strategii w AmRest.

Firma przejęła Restaurant Partner Polska dwa lata temu - za 51 proc. udziałów zapłaciła 10 mln zł, a potem dokupiła resztę.

Obecnie PizzaPortal.pl oferuje zamawianie dań z 3,9 tys. lokali gastronomicznych w całej Polsce. Dwa lata temu platforma agregowała oferty z 2,5 tys. lokali.

Glovo poprzez PizzaPortal wchodzi do Polski

- Glovo kontynuuje strategię szybkiego rozwoju, która obejmuje ekspansję na nowe rynki. Po ostatnich udanych inwestycjach, akwizycja Pizza Portal dodatkowo wzmocni nasze strategiczne partnerstwo z AmRest, dzięki któremu dla obu firm powstały nowe ekscytujące możliwości - uzasadnia Oscar Pierre, dyrektor zarządzający Glovo.

- Naszą ambicją jest bycie liderem na każdym rynku, gdzie jesteśmy obecni, poprzez dostarczanie najwyższej jakości usług zamówień online i dostawy dla naszych użytkowników oraz partnerów - podkreśla.

Glovo to aplikacja umożliwiająca kupowanie, odbieranie i wysyłkę dowolnego produktu w obrębie jednego miasta w ciągu godziny. Firma wywodzi się z Hiszpanii, ma centralę w Hiszpanii. Obecnie działa w 202 miastach z 26 krajów w Europie, Azji, Środkowym Wschodzie, Ameryce Łacińskiej, a od niedawna także w Afryce subsaharyjskiej. Zatrudnia ponad 1,2 tys. osób, współpracuje z ponad 36 tys. kurierów.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: AmRest za 35 mln euro sprzedaje PizzaPortal.pl właścicielowi aplikacji Glovo

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
to ile
A jeszcze pare lat temu bylo pelno w internecie artykulow powaznych gazet pt. "Łodzianin sprzedał swój portal za 120 mln zł! " - a tutaj mowa o 10 mln za polowe, czyli 20 mln za calosc. Co na to teraz autorzy tamtych pieknych i robiacych wrazenie kosmiczna kwota tytulow?? :)
odpowiedź
User
Obiektywny
Największa platforma gastronomiczna w Polsce Pizza Portal ? no jednak nie...
odpowiedź